;
coinex

کامیون خورشیدی اسکانیا معرفی شد؛ تامین سوخت با نور خورشید!

کامیون خورشیدی اسکانیا رونمایی شد. شرکت سوئدی اسکانیا از نسل جدید کامیون‌های خود با امکان تأمین سوخت از نور خورشید رونمایی کرد.

کامیون خورشیدی اسکانیا معرفی شد. شرکت سوئدی اسکانیا هم‌اکنون مشغول آزمایش تریلر جدید خود در کشور سوئد است که در اصل یک پروژه تحقیقاتی با هدف تعیین میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای با استفاده از پنل‌های خورشیدی سبک وزن است. استفاده از این پنل‌های خورشیدی در تریلر جدید اسکانیا علی‌رغم محافظت از محیط‌زیست و استفاده از سوخت پاک، این امکان را به راننده می‌دهد تا بتواند سالانه تا 5هزار کیلومتر را با این کامیون بپیماید. اسکانیا همچنین یک کامیون هیبریدی را نیز در دست آزمایش دارد.

بیشتر بخوانید: تولید خودرو برقی در ایران از سال آینده آغاز می‌شود!

کامیون خورشیدی اسکانیا معرفی شد

اسکانیا در حال آزمایش یک کامیون هیبریدی دوگانه‌سوز با یک تریلر پوشیده از پنل خورشیدی است که از انرژی خورشید برای به حرکت درآوردن کامیون استفاده می‌کند در حال حاضر اسکانیا این آزمایش را در خیابان‌های سوئد انجام می دهد.

کامیون خورشیدی اسکانیا معرفی شد

استاس کروپنیا، مدیر بخش تحقیقات اسکانیا، در این‌باره می‌گوید:

هدف شرکت تغییر به سمت یک سیستم حمل‌ونقل حافظ محیط زیست است. تاکنون هیچ‌گاه پنل‌های خورشیدی برای تولید انرژی محرکه یک کامیون مشابه آنچه در این همکاری انجام دادیم به کار نرفته بودند. این منبع انرژی پاک می‌تواند انتشار گازهای گلخانه‌ای در بخش حمل‌ونقل را به میزان قابل‌توجهی کاهش دهد. وسیله نقلیه باری جدید بخشی از یک پروژه تحقیقاتی ادامه‌دار است که این موضوع را که با کمک پنل‌های خورشیدی تا چه میزان می‌توان از انتشار گازهای گلخانه‌ای جلوگیری کرد و کامیون‌ها چگونه با شبکه توزیع برق فعل‌وانفعال برقرار می‌کنند ارزیابی می‌کند. طی این پروژه پنل‌های خورشیدی نوین، کارآمد و سبک مخصوص کامیون‌ها طراحی شده است.

اریک اولسون، رئیس توسعه شرکت با Midsummer که این پنل‌ها را تولید می‌کند، گفت:

«پنل‌های خورشیدی ما برای کاربردهایی که وسایل نقلیه تجاری را پایدار می‌کنند، عالی هستند. ما پتانسیل زیادی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای از وسایل نقلیه سنگین با برقی شدن می‌بینیم. برق تولید شده توسط پنل‌های خورشیدی باعث صرفه‌جویی در انتشار سوخت و کربن می‌شود. ما می‌خواهیم شریکی باشیم که روی آن حساب کنیم و این با این پروژه پیشگامانه امکان‌پذیر است.»

این پنل‌ها به کامیون جدید امکان می‌دهد که سالانه ۵‌هزار کیلومتر در سوئد حرکت کنند. حال آنکه میزان فعالیت خودرو در کشورهای آفتابی‌تر مانند اسپانیا بیش از ۲ برابر می‌شود. ظرفیت کل باتری‌ها ۳۰۰ کیلووات‌ساعت است که ۱۰۰کیلووات‌ساعت آن در خودرو قرار می‌گیرد و بقیه آن توسط کامیون تولید می‌شود. این وسیله نقلیه باری موتوری با ۵۶۰ اسب‌بخار دارد. کامیون مذکور در صورت دریافت تاییدیه به صورت انبوه تولید می‌شود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کامیون خورشیدی اسکانیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: مهر/دیزل ایران

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر