;
coinex

پوشاندن هواپیماهای روسی با لاستیک خودرو ؛ روشی خاص برای استتار در جنگ اوکراین

نیروهای روسیه اقدام به پوشاندن هواپیماهای روسی با لاستیک خودرو کرده‌اند که به نظر اقدامی در راستای محافظت از آن‌ها در برابر حملات پهپادی اوکراین باشد.

جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای شرکت ماکسار از پایگاه هوایی انگلیس در قلب روسیه، نشانگر پوشاندن هواپیماهای روسی با لاستیک خودرو بوده، که شامل دو بمب افکن استراتژیک توپولف «تو-95» می‌شود.

به گزارش رسانه‌های بین‌المللی باوجود اینکه علت این اقدام هنوز به وضوح مشخص نیست، بااین‌حال برخی کارشناسان اعلام کرده‌اند که این کار می‌تواند تلاشی جهت افزودن یک لایه محافظتی روی بدنه هواپیما برای محافظت از آن‌ها در مقابل حملات پهپادهای اوکراینی و استتار جنگنده‌ها در برابر عملیات شناسایی اوکراین به خصوص در طول شب باشد.

بیشتر بخوانید: پهپاد جدید ارتش اوکراین با توانایی دور زدن جنگ الکترونیکی معرفی شد [+عکس]

پوشاندن هواپیماهای روسی با لاستیک خودرو برای محافظت از آن‌ها

در همین راستا، فرانسیسکو سرا-ماتیزا، سازنده هواپیمای بدون‌سرنشین که پهپادهایش از سوی نیروهای اوکراینی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد، به شبکه خبری سی‌ان‌ان اعلام کرده که این تلاش موقت روسیه، احتمالاً دارای اثر محدودی در کاهش خسارت و تلفات باشد.

وی در این رابطه اضافه کرد: «این اقدام ممکن است شناسایی هواپیماها را کاهش دهد، اما آنها همچنان با دوربین‌های مادون قرمز قابل مشاهده خواهند بود.»

پوشاندن هواپیماهای روسی با لاستیک خودرو

همچنین بنابر اعلام یک مقام نظامی ناتو به سی‌ان‌ان آن‌ها این تلاش موقت روسیه را مشاهده کرده‌اند. وی عنوان کرد: «ما معتقدیم که هدف این اقدام، محافظت در برابر هواپیماهای بدون سرنشین است. البته نمی‌دانیم که آیا تاثیری خواهد داشت یا خیر.»

پوشاندن هواپیماهای روسی با لاستیک خودرو

از سوی دیگر استفان واتکینز، مشاور تحقیقاتی در حوزه ردیابی هواپیماها و کشتی‌ها هم افزود: «در حالی که به نظر می‌رسد این کار احمقانه باشد، اما آنها سعی می‌کنند نهایت تلاش خود را برای زره‌پوش کردن هواپیماهای بی‌محافظ انجام دهند. اما اینکه این روش جواب می‌دهد یا خیر، بستگی به این دارد که موشک یا پهپادهای [اوکراینی] چه سلاحی را حمل کند.»

طبق اعلام وی در صورت انفجار در هوا و بالای هواپیماها، این لاستیک‌ها توانایی جلوگیری از سوراخ شدن بدنه جنگنده‌ها را دارند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص پوشاندن هواپیماهای روسی با لاستیک خودرو چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر