;
coinex

لوگو جدید اندروید همزمان با سه میلیاردی شدن دستگاه‌های این اکوسیستم معرفی شد

گوگل از لوگو جدید اندروید به مناسبت 3 میلیارد شدن دستگاه‌های فعال این اکوسیستم رونمایی کرد. این لوگو از زبان طراحی جدید این غول آمریکایی برخوردار است.

گوگل به‌عنوان مالک پراستفاده‌ترین سیستم‌عامل گوشی‌های موبایل به مناسبت 3 میلیاردی شدن دستگاه‌های فعال مجهزبه این سیستم‌عامل، از لوگو جدید اندروید با زبان طراحی متریال (Material) رونمایی کرد. گرچه در لوگوی جدید تغییرات زیادی نمی‌بینیم، اما اندروید از زبان طراحی شیک و ساده‌ای برخوردار شده که به نوعی امضای گوگل در طراحی است. به گفته گوگل، لوگو جدید سیستم‌عامل اندروید تا قبل از پایان سال میلادی در گوشی‌های هوشمند جای خواهد گرفت.

بیشتر بخوانید: همکاری گوگل و گارمین قابلیت ارتباط ماهواره‌ای را به تمام گوشی‌های اندروید می‌آورد

لوگو جدید اندروید با زبان طراحی Material معرفی شد

گوگل در بیانیه‌ای مطبوعاتی از اصلاح لوگو رسمی اندروید خبر داده است. به‌موجب تغییرات اعمال‌شده، متن لوگو از android به Android تغییر می‌کند (در‌واقع گوگل حرف a کوچک را در لوگو جدید به A بزرگ تبدیل کرده است). گوگل همچنین مسکات اندروید (ربات مشهور اندروید) را به‌حالت سه‌بعدی درآورده است.

گوگل می‌گوید لوگو جدید اندروید از زبان طراحی اختصاصی Material الهام گرفته است تا ساختارش با ساختار لوگو اصلی این شرکت هماهنگ‌تر شود. تغییرات اعمال‌شده در تایپ‌فیس لوگو اندروید را به‌زودی در به‌روزرسانی‌های بعدی این سیستم‌عامل خواهیم دید.

لوگو جدید اندروید با زبان طراحی Material معرفی شد

تغییر لوگو اندروید به‌اندازه‌ تغییر سبک نام‌گذاری این سیستم‌عامل که در سال ۲۰۱۹ اتفاق افتاد، مهم نیست. گوگل در آن زمان تصمیم گرفت نام دسرها را از اندروید حذف کند و صرفاً سراغ عدد برود. گوگل در سال ۲۰۱۹ گفت اکوسیستم اندروید شامل ۲٫۵ میلیارد دستگاه است. براساس بیانیه‌ جدید، تعداد دستگاه‌ها به 3 میلیارد رسیده است.

لوگو جدید اندروید با زبان طراحی Material معرفی شد

گوگل تلاش کرده است تا در لوگو جدید اندروید، ویژگی‌های بنیادین این سیستم‌عامل را بیش‌از‌پیش در معرض توجه قرار دهد. از نگاه گوگل، این ویژگی‌ها شامل «بازبودن و مستمربودن و فراگیربودن» سیستم‌عامل اندروید است.

گوگل می‌گوید نسخه‌ جدید لوگو اندروید را تا پیش از پایان امسال در گوشی‌‌های هوشمند می‌توان مشاهده کرد. این شرکت ۱۲ مهر رویداد جدیدی برگزار می‌کند که احتمالاً لوگو جدید اندروید را در آن خواهیم دید.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص لوگو جدید اندروید چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام، ممنونم از مقاله خوبتون درباره لوگو جدید اندروید
    من برای کسب و کارم در استودیو مونس خواه طراحی لوگو و هویت بصری سفارش دادم

    پاسخ