;
coinex

کشف یک شبکه سایبری نفوذ در انتخابات آمریکا که با چین مرتبط است

اخیراً جزئیاتی از یک شبکه نفوذ در انتخابات آمریکا که توسط چین طراحی شده است فاش شده. ظاهراً جنگ بین چین و آمریکا فقط در زمینه تکنولوژی نیست.

مایکروسافت به‌عنوان بزرگترین شرکت نرم‌افزاری جهان که زبده‌ترین مهندسان نر‌م‌افزار را در دفتر خود در اختیار دارد، اخیراً موفق به کشف یک شبکه سایبری با رهبری چین شده است که هدف آن فقط و فقط نفوذ در انتخابات آمریکا است. ظاهراً چین فعالیت‌هایی در شبکه‌های اجتماعی مختلف را آغاز کرده و بدین‌وسیله تلاش می‌کند در انتخابات آمریکا دخالت کند.

بیشتر بخوانید: نفوذ سایبری ایران در آمریکا ؛ شرکت کلودزی، پوششی برای عملیات تخریبی هکرهای روسی و چینی در خاک آمریکا!

چین قصد نفوذ در انتخابات آمریکا را دارد

به گزارش تکراتو به نقل از سیتنا، مایکروسافت در یک گزارش تحقیقاتی اعلام کرد: «حساب‌های کاربری شناسایی شده در شبکه‌های اجتماعی بخشی از یک عملیات اطلاعاتی است و ظن آن می‌رود که توسط چین هدایت می‌شود.»

مایکروسافت افزود:

این کارزار با فعالیت‌هایی که وزارت دادگستری آمریکا آن را به یک گروه نخبه در وزارت امنیت عمومی چین منتسب کرده است شباهت زیادی دارد.

کشف یک شبکه سایبری نفوذ در انتخابات آمریکا که با چین مرتبط است

پژوهشگران مایکروسافت اعلام نکردند که این کارزار در کدامیک از شبکه‌های اجتماعی جریان داشته است ولی از تصاویری که همراه با گزارش منتشر شده چنین برمی‌آید که در فیس‌بوک و ایکس (توئیتر سابق) فعال‌ بوده است.

این گزارش خاطرنشان می‌کند: «در آستانه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ آمریکا شبکه‌های اجتماعی مملو از مضامین مربوط به این رویداد سیاسی مهم است.»

در واکنش به این خبر، سخنگوی سفارت چین در واشینگتن گفت:

اتهام مبنی‌بر استفاده چین از هوش مصنوعی برای خلق حساب‌های کاربری در شبکه‌های اجتماعی «مملو از غرض‌ورزی و گمانه‌زنی بدخواهانه» است و حکومت چین مدافع و مروج کاربرد امن هوش مصنوعی است.

دولت آمریکا در گذشته حکومت روسیه را به دخالت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ از طریق یک کارزار پنهانی در شبکه‌های اجتماعی متهم کرده است و در مورد اقدامات مشابه از سوی روسیه و چین برای تأثیرگذاری بر رأی‌دهندگان در آمریکا نیز هشدار داده است.

گزارش تحقیقاتی مایکروسافت مثال‌های اندکی از فعالیت حساب‌های کاربری مشکوک ارائه می‌دهد و دقیقاً توضیح نمی‌دهد که چرا به اعتقاد پژوهشگران، انتشار این مضامین با چین مرتبط است.

یک سخنگوی این شرکت به خبرگزاری رویترز گفت: «پژوهشگران مایکروسافت در تحقیقات خود از یک مدل انتساب چندوجهی استفاده کرده‌اند که به شواهد فنی، شواهد رفتاری و شواهد پیش‌زمینه‌ای و پیشینه‌ای اتکا می‌کند.»

کشف یک شبکه سایبری نفوذ در انتخابات آمریکا که با چین مرتبط است

مایکروسافت در بخش دیگری از گزارش خود گفت:

این کارزار حوالی مارس ۲۰۲۳ استفاده از هوش مصنوعی مولد برای تولید مضامین سیاسی به زبان انگلیسی و «تقلید از رأی‌دهندگان آمریکایی» را آغاز کرده است.

هوش مصنوعی مولد می‌تواند تصویر، متن و سایر مضامین را با استفاده از مطالب موجود در شبکه رایانه‌ای و بدون دخالت کاربرانی که ظاهراً ناشر آن هستند تولید کند.

پژوهشگران مایکروسافت در ادامه گزارش تحقیقی خود گفتند: «مضامین جدیدی که در این کارزار تولید و منتشر شده‌اند از مطالب کارزارهای قبلی عوامل حکومت چین که معمولاً از جلوه‌های بصری ابتدایی نظیر کلاژ ساده عکس، طراحی دیجیتال و حتی طراحی با دست استفاده می‌کردند، بسیار جذاب‌تر هستند.»

سخنگوی مایکروسافت افزود:

حساب‌های کاربری که در این تحقیقات شناسایی شده‌اند با انتشار یک موقعیت جغرافیایی در ایالات متحده، به اشتراک گذاشتن هشتگ‌های مربوط به سیاست داخلی و انتشار شعارهای سیاسی مرسوم در آمریکا تلاش می‌کنند خود را آمریکایی جلوه دهند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نفوذ در انتخابات آمریکا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر