;
coinex

مسابقه بزرگ هکرها ؛ ابتکار جالب دولت بایدن برای تامین امنیت سایبری آمریکا!

با ابتکار عمل جالب دولت بایدن قرار است مسابقه بزرگ هکرها با هدف افزایش امنیت زیرساخت‌های حیاتی این کشور برگزار شود.

دولت بایدن تصمیم گرفته است که برای افزایش امنیت در زیرساخت‌های حیاتی ایالات متده آمریکا، مسابقه‌ای تمام‌عیار به‌نام “چالش سایبری هوش مصنوعی” برپا کند که تمامی هکرها در آن دعوت هستند. بایدن می‌خواهد که مسابقه بزرگ هکرها هرچه زودتر آغاز شود. لازم به ذکر است که این دوره مسابقات در بهار سال 2024 با حداکثر 20 تیم استارت می‌خورد و به 5 تیم برتر، هدکدام 2 میلیون دلار پاداش تعلق می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: درک نادرست دولت بایدن از مناسبات صنعت نیمه‌هادی‌‌ها؛ غول‌های تکنولوژی آمریکا خواستار لغو تحریم‌های چین شدند!

بایدن فراخوان مسابقه بزرگ هکرها را صادر کرد

دولت بایدن، رئیس جمهور ایالات متحده، ابتکاری را اعلام کرده که در آن، از هکرها دعوت شده تا با استفاده از فناوری هوش مصنوعی برای افزایش امنیت سایبری زیرساخت‌های حیاتی ایالات متحده رقابت کنند.

این ابتکار که به عنوان «چالش سایبری هوش مصنوعی» شناخته می‌شود، با هدف محافظت از سیستم‌های نرم‌افزاری حیاتی در برابر آسیب‌پذیری‌های امنیت سایبری، صورت می‌گیرد.

طبق گزارش‌ها، این چالش با یک مرحله مقدماتی در بهار 2024 آغاز می‌شود و حداکثر 20 تیم با عملکرد بالا برای صعود به نیمه نهایی، یک کنفرانس بزرگ امنیت سایبری، انتخاب خواهند شد.

بایدن فراخوان مسابقه بزرگ هکرها را صادر کرد

از بین این تیم‌ها، حداکثر پنج تیم، هر کدام 2 میلیون دلار درآمد خواهند داشت و به فینال راه می‌یابند. سه تیم برتر هم در نهایت برای یک جایزه 4 میلیون دلاری برای بهترین عملکرد رقابت خواهند کرد.

چالش سایبری هوش مصنوعی با مجموع تخصیص پاداش نزدیک به 20 میلیون دلار، شرکت‌های فناوری پیشرو مانند Anthropic، گوگل، مایکروسافت و OpenAI را گرد هم می‌آورد. این غول‌های صنعت فناوری با هدف توسعه راه‌حل‌های نوآورانه برای چالش‌های امنیت سایبری، از فناوری‌های موجود خود در رقابت کمک خواهند گرفت.

از شرکت‌کنندگان در چالش خواسته می‌شود تا به طور عمومی عملکردهای داخلی سیستم‌های خود را به اشتراک بگذارند و امکان استفاده گسترده‌تر از راه‌حل‌های خود را فراهم کنند.

بنیاد امنیت متن باز، بخشی از بنیاد لینوکس، راهنمایی‌هایی را برای رقابت ارائه خواهد کرد. آژانس پروژه‌های تحقیقاتی پیشرفته دفاعی (دارپا)، سازمان‌دهنده این مسابقه، به هفت شرکت کوچک که قصد دارند به این چالش بپیوندند، تا سقف یک میلیون دلار حمایت مالی ارائه خواهد کرد. این حمایت مالی برای اطمینان از حضور طیف متنوعی از شرکت‌کنندگان در نظر گرفته شده است.

این ابتکار از چارچوبی شبیه به چالش بزرگ سایبری در سال 2014 پیروی می‌کند که توسط دارپا آغاز شد، که هدف آن ایجاد یک سیستم دفاعی خودکار متن باز برای محافظت از رایانه‌ها در برابر تهدیدات سایبری بود. چالش سایبری فعلی مبتنی بر هوش مصنوعی، بر تلاش‌های رسمی برای مقابله با تهدیدات امنیت سایبری نوظهور و ترویج نوآوری در این زمینه تاکید می‌کند.

اعلام این چالش همزمان با دستور اجرایی جو بایدن برای ترویج سرمایه‌گذاری و پیشرفت دانش ایالات متحده در فناوری‌های حساس، از جمله نیمه‌هادی‌ها، میکروالکترونیک، محاسبات کوانتومی و قابلیت‌های خاص هوش مصنوعی است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره ابتکار دولت آمریکا در برگزاری مسابقه بزرگ هکرها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: رمزارز نیوز

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر