;
coinex

تراشه اپل A17 پرو با لیتوگرافی 3 نانومتری معرفی شد

تراشه اپل A17 پرو با لیتوگرافی 3 نانومتری رونمایی شد. اپل دقایقی پیش از قدرتمندترین پردازنده دنیای موبایل در مراسمی رسمی رونمایی کرد.

تراشه اپل A17 پرو با لیتوگرافی 3 نانومتری معرفی شد. اپل دقایقی پیش در کنفرانس معرفی محصولات جدید خود از بهترین و قدرتمندترین تراشه دنیای موبایل در شرایطی رونمایی کرد. اپل پردازنده A17 Pro را در بهترین گوشی‌های سری جدید آیفون قرار داده است.

بیشتر بخوانید: اپل واچ سری 9 (Apple Watch Series 9) رسما معرفی شد [+قیمت و مشخصات فنی]

تراشه اپل A17 پرو به عنوان قدرتمندترین تراشه دنیای موبایل معرفی شد

در رویداد Wonderlust، اپل برای اولین بار در دنیای تراشه‌های موبایل، قدرت لیتوگرافی ۳ نانومتری را به رخ رقبا کشید. تراشه‌ A17 Pro که از ۱۹ میلیارد ترانزیستور استفاده می‌کند، با گرافیک بهبودیافته، هسته‌های سریع‌تر CPU و پشتیبانی از ری‌تریسینگ به آیفون‌های ۱۵ پرو و پرو مکس اپل می‌آید.

‌به‌گفته‌ اپل، هسته‌های پرقدرت CPU در A17 پرو، ده درصد سریع‌تر شده‌اند و این یعنی آیفون همچنان سریع‌ترین گوشی دنیا خواهد ماند. البته تمرکز اصلی اپل در A17 پرو، روی بهبود ماژول گرافیکی است. امسال GPU-ی شش هسته‌ا در تراشه‌ کوپرتینویی‌ها، حدود ۲۰ درصد سریع‌تر خواهد بود تا تجربه‌ی گیمینگ با گوشی‌های آیفون وارد مرحله‌ جدیدی شود.

تراشه اپل A17 پرو به عنوان قدرتمندترین تراشه دنیای موبایل معرفی شد

قابلیت ری‌تریسینگ شتاب‌یافته با سخت‌افزار نیز به ماژول گرافیک A17 پرو اضافه شده است تا رندر نورپردازی در بازی‌ها به واقعیت نزدیک‌تر شود. باوجود چنین قابلیتی، مدل‌های پروی آیفون ۱۵ اولین گوشی‌هایی هستند که از پیگیری پرتوی همزمان بهره می‌برند.

اپل برای تراشه‌ A17 یک کنترلر USB-3 نیز در نظر گرفته است تا پورت USB-C آیفون ۱۵ پرو بتواند با نرخ ۱۰ گیگابیت‌برثانیه داده‌ها را منتقل کند. بااین‌حساب، در مقایسه با پورت USB-2 لایتنینگ، سرعت انتقال داده در آیفون‌های ۱۵ پرو ۲۰ برابر بیشتر می‌شود.

به لطف لیتوگرافی ۳ نانومتری، تراشه‌ جدید کوپرتینویی‌ها حالا در مصرف توان نیز بهینه شده است. در حال حاضر، اطلاع بیشتری از رابطه‌ مصرف توان با قدرت پردازشی اپل سیلیکون در دست نداریم و باید منتظر عرضه‌ گوشی‌های ۱۵ پرو باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تراشه اپل A17 پرو چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر