coinex
راهنمای خرید تکراتو

دسترسی اینترنت ماهواره‌ای برای مردم مراکش فعال شد

ایلان ماسک در یک اقدام بشردوستانه دیگر دسترسی اینترنت ماهواره‌ای برای مردم مراکش را فعال کرد. این اینترنت رایگان است و همه می‌توانند از آن استفاده کنند.

به دنبال وقوع زمین‌لرزه‌ای به قدرت 7 ریشتر در مراکش و کشته شدن چندین هزار نفر از ساکنان این کشور، ایلان ماسک به‌عنوان ثروتمندترین فرد جهان و مالک شرکت اسپیس‌ایکس، دسترسی اینترنت ماهواره‌ای برای مردم مراکش را به صورت کاملاً رایگان فعال کرد. این کارآفرین بزرگ پیش‌تر اینترنت استارلینک را برای مردم جنگ‌زده اوکراین نیز فعال کرده بود.

بیشتر بخوانید: قدرت زلزله مراکش برابر با 25 بمب هسته‌ای بود

دسترسی اینترنت ماهواره‌ای برای مردم مراکش فعال شد

به گزارش تکراتو و به نقل از سیتنا؛ ایلان ماسک، میلیارد آمریکایی و مدیرعامل شرکت فضایی اسپیس‌ایکس، اینترنت ماهواره‌ای استارلینک را در دسترس مردم مراکش قرار داد.

کارشناسان مراکشی با فعال شدن اینترنت ماهواره‌ای استارلینک که متعلق به ایلان ماسک میلیاردر آمریکایی است توانستند خدمات اینترنت رایگان را در برخی از مناطق زلزله‌زده در دسترس مردم قرار بدهند.

استارلینک یک شبکه اینترنتی ماهواره‌ای وابسته به شرکت “اسپیس‌ایکس” است که آقای ماسک بنیان‌گذار و مدیرعامل آن است.

دسترسی اینترنت ماهواره‌ای برای مردم مراکش فعال شد

اکنون خدمات اینترنت ماهواره‌ای از طریق استارلینک در مراکش فعال شده و در دسترس قرار گرفته است؛ کشوری که به دلیل زلزله مرگبار دچار اختلال در اینترنت شده است.

این ابتکار با استقبال گسترده در میان مراکشی‌ها مواجه شد. این ابتکار به پرسنل امنیتی، تیم‌های نجات، متخصصان رسانه‌ها و داوطلبان کمک می‌کند تا به‌راحتی و بسیار سریع با هم ارتباط برقرار کنند، به‌ویژه در مناطق ناهمواری که تحت تأثیر زلزله ویرانگر قرار گرفته‌اند و شبکه‌های ارتباطی ندارند.

در حال حاضر اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در ۲۹ کشور در سراسر جهان از جمله در مناطق آمریکای شمالی و جنوبی، برخی از کشورهای اروپایی، استرالیا و نیوزلند در دسترس بود.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره دسترسی اینترنت ماهواره‌ای برای مردم مراکش چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر