;
coinex

هشدار به کاربران کروم، فایرفاکس، اج و بریو: کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی خطرناک در تمام مرورگرها

اخیراً هشداری مبنی بر کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی خطرناک در تمامی مرورگرها صادر شده است که لزوم دریافت به‌روزرسانی‌ها را برای آنها دربر می‌گیرد.

به تازگی شرکت‌های نرم‌افزاری مختلف خبر از کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی خطرناک در تمام مرورگرها داده‌اند که الزام به‌روزرسانی این مرورگرها را برای همه کاربران دربر می‌گیرد. معمولاً وجود آسیب‌پذیری‌های امنیتی در تمامی نرم‌افزار، ممکن است اطلاعات کاربران را به خطر اندازد این آسیب‌پذیری جدید نیز مانند دیگر هم‌رزم‌های خود از این قاعده مستثنی نیست.

بیشتر بخوانید: ترجمه فایل‌های PDF در مرورگر اج ممکن می‌شود

کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی خطرناک در تمام مرورگرها

گوگل، موزیلا، مایکروسافت و Brave پچ‌های امنیتی مهمی را برای مرورگرهای خود منتشر کرده‌اند. این آپدیت امنیتی یک آسیب‌پذیری را در مرورگرهایی مانند کروم برطرف می‌کند که به مهاجم اجازه دسترسی به کامپیوتر و اجرای کدهای مخرب را می‌دهد.

شرکت‌های سازنده نرم‌افزار از وجود این آسیب‌پذیری‌ها و سوءاستفاده مهاجمان از آن اطلاع دارند. این آسیب‌پذیری با نام CVE-2023-4863 جزء آسیب‌پذیری‌های خطرناک دسته‌بندی می‌شود.

هشدار به کاربران کروم، فایرفاکس، اج و بریو کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی خطرناک در تمام مرورگرها

باید به این موضوع اشاره کنیم که این آسیب‌پذیری تنها مرورگرها را تهدید نمی‌کند، بلکه می‌تواند برای اپلیکیشن‌های مختلف هم خطرناک باشد. در حقیقت این آسیب‌پذیری با کد مورد استفاده برای رندرکردن تصاویر WebP در ارتباط است؛ فرمتی که به‌طور گسترده استفاده می‌شود.

به گزارش Stack Diary، گوگل، موزیلا، مایکروسافت و بریو برای مرورگرهای خود یک پچ امنیتی منتشر کرده‌اند. برای رفع این آسیب‌پذیری باید نسخه‌های زیر را روی سیستم‌تان نصب کنید:

  • گوگل: نسخه 116.0.5846.187 کروم برای مک و لینوکس؛ نسخه 116.0.5845.187 و 118. برای ویندوز
  • موزیلا: فایرفاکس 117.0.1؛ فایرفاکس ESR 102.15.1؛ فایرفاکس ESR 115.2.1؛ Thunderbird 102.15.1 و Thunderbird 115.2.2
  • مایکروسافت: نسخه 116.0.1938.81 اج
  • بریو: نسخه 1.57.64 مرورگر بریو

در گزارش Stack Diary همچنین به این موضوع اشاره شده است که اپ‌های مبتنی‌بر Electron مانند پیام‌رسان سیگنال هم به‌روزرسانی جدیدی دریافت کرده‌اند. این گزارش همچنین می‌گوید بسیاری از اپ‌های اندرویدی ازجمله LibreOffice و تلگرام هم تحت تأثیر این آسیب‌پذیری قرار گرفته‌اند.

اپل به‌تازگی یک پچ امنیتی برای محصولاتش منتشر کرد که به نظر می‌رسد به‌خاطر همین آسیب‌پذیری چنین کاری را انجام داده است.

درنهایت پیشنهاد می‌کنیم که در کنار آپدیت کردن مرورگر خود، به‌روزرسانی‌های منتشرشده برای اپ‌های اندرویدی دستگاه‌تان را هم نصب کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی خطرناک در مرورگرهای اینترنت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر