;
coinex

آموزش ورود به نسخه وب شاد ؛ روش استفاده از شاد بدون نصب برنامه چگونه است؟

در این مطلب قصد داریم به آموزش ورود به نسخه وب شاد بپردازیم. شبکه اجتماعی دانش‌آموزان کشور تا چند روز دیگر دوباره فعال می‌شود.

تنها چند روزی دیگر تا آغاز سال تحصیلی جدید باقی مانده است و یکی از پلتفرم‌های ارتباطی که در مدارس توسط دانش‌آموزان و معلمان استفاده می‌شود، پلتفرم شاد است. اما پیام‌رسان شاد هم به صورت اپلیکیشن در دسترس قرار دارد و هم نسخه تحت وب آن موجود است در این مطلب به صورت اختصاصی به آموزش ورود به نسخه وب شاد می‌پردازیم. در ادامه نوشته با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: آیا اپلیکیشن شاد منبع درآمدزایی همراه اول شده است؟ [+واکنش شبکه شاد]

آموزش ورود به نسخه وب شاد

شبکه اجتماعی دانش‌آموزان یا همان برنامه «شاد» که پلتفرمی برای دانش‌آموزان و معلمان برای آموزش آنلاین است، یکی از پلتفرم‌هایی است که با شیوع کرونا و غیرحضوری شدن مدارس راه‌اندازی شد.

این پلتفرم در قالب اپلیکیشن گوشی اندروید و یک نسخه تحت وب قابل دسترسی است. در برخی موارد ممکن است نیاز به استفاده از نسخه تحت وب پلتفرم داشته باشید و بنابراین، در این مطلب دسترسی به شاد و ورود به آن بدون نیاز به اپلیکیشن را برایتان توضیح خواهیم داد.

عموم کاربرانی که نیازمند پلتفرم شاد هستند از اپلیکیشن این برنامه که برای سیستم‌عامل اندروید طراحی شده است، استفاده می‌کنند. با این حال همه کاربران این سیستم‌عامل را ندارند و نیاز دارند از راه دیگری به این پلتفرم دسترسی داشته باشند.

آموزش ورود به نسخه وب شاد
آموزش ورود به نسخه وب شاد

پلتفرم شاد متأسفانه برنامه نرم‌افزاری برای ویندوز ندارد و اپلیکیشن مناسب کاربران سیستم‌عامل iOS شاد هم هنوز طراحی و ارائه نشده است. احتمالاً سؤالتان این است که این دسته از کاربران چطور باید به شاد دسترسی داشته باشند؟

اگر می‌خواهید روی لپ تاپ، کامپیوتر شخصی‌ یا تبلت خود از این پلتفرم استفاده کنید یا کاربر آیفون هستید چاره‌ای جز استفاده از نسخه تحت وب پلتفرم شاد ندارید. همچنین، اگر در موقعیتی هستید که به اپلیکیشن شاد دسترسی ندارید اما می‌خواهید وارد این پلتفرم شوید هم می‌توانید از این نسخه تحت وب استفاده کنید.

احتمالاً سؤالتان این است که چطور باید از طریق نسخه تحت وب شاد وارد این پلتفرم شد و از آن استفاده کرد. انجام این کار را در ادامه مرحله به مرحله به شما توضیح خواهیم داد.

نجوه ورود به نسخه تحت وب شاد

اولین کار برای ورود به نسخه تحت وب شاد این است که آدرس این پلتفرم به نشانی www.web.shad.ir را در مرورگر گوشی، لپ تاپ، کامپیوتر شخصی یا تبلت خود تایپ و جست‌وجو کنید. با این کار به صفحه ورودی شاد هدایت می‌شوید.

برای این که وارد حساب کاربری خود در شاد شوید باید در صفحه ورود نسخه تحت وب کشور خود را انتخاب کرده، شماره موبایل را هم وارد و روی گزینه «بعدی» کلیک کنید. در ادامه به همان شماره موبایلی که وارد کرده‌اید، یک پیامک حاوی کد ورود به سامانه ارسال می‌شود. این کد را در کادر مربوط به آن وارد کنید و enter بزنید.

آموزش ورود به نسخه وب شاد
مرحله اول
آموزش ورود به نسخه وب شاد
مرحله دوم

به این ترتیب وارد نسخه تحت وب پلتفرم شاد می‌شوید و می‌توانید از امکانات آن استفاده کنید. اگر مایل به شرکت در کلاس‌های درس که روی پلتفرم شاد برگزار می‌شود، هستید؛ باید در سمت راست صفحه اصلی این سامانه روی گزینه «ورود به مدرسه من» کلیک کنید.

در این بخش لازم است گزینه «افزودن کاربر» را بزنید و در مرحله بعد نقش خود یعنی دانش‌آموز، معلم یا مدیر را انتخاب کنید. هر یک از این نقش‌ها را که انتخاب کنید باید در مرحله بعد «کد ملی» خود را وارد کرده و روی گزینه «ارسال» کلیک کنید تا احراز هویت شما انجام شود و بتوانید به محتوای درسی و کلاس دسترسی پیدا کنید.

دیگر ویژگی‌های نسخه تحت وب شاد

علاوه بر دسترسی به کلاس‌های درس از طریق نسخه تحت وب، شما این امکان را دارید که به محتوای آموزشی شاد هم دسترسی داشته باشید. در منوی سمت راست صفحه اصلی این پلتفرم گزینه‌هایی مانند «محتوای پیش‌دبستانی و ابتدایی»، «محتوای مدارس استثنایی» و «محتوای متوسطه» وجود دارد که با انتخاب هر یک از آنها و مشخص کردن مقطع تحصیلی خود می‌توانید محتوای مورد نیازتان را در اختیار بگیرید.

ممکن است هنگام استفاده از نسخه تحت وب شاد خطا دریافت کنید و نتوانید از آن استفاده کنید. در صورتی که خطا دریافت کردید صفحه را ببندید و مجدد باز کنید؛ احتمالاً خطای سیستم برایتان رفع می‌شود.

روی هر یک از این بخش‌ها کلیک کنید، از شما درخواست می‌شود که مقطع تحصیلی مورد نظرتان را انتخاب کنید. با انتخاب مقطع مطالب با دسته‌بندی موضوعی هر درس به شما نمایش داده می‌شود و می‌توانید از آن استفاده کنید.

گزینه دیگری که در منوی این پلتفرم به شما نمایش داده شده، گزینه «شبکه آموزشی دانش‌آموز (شاد)» است که به یک کانال تلگرامی شباهت دارد و مطالب متفرقه را به دانش‌آموزان نمایش می‌دهد. همچنین، اطلاعیه‌های مرتبط با شاد نیز در همین بخش نمایش داده می‌شود.

نسخه تحت وب شاد در مقایسه با اپلیکیشن این پلتفرم امکانات متنوع‌تر و مزیت بیشتری ندارد، شاید تنها مزیت آن برای کسانی باشد که گوشی ندارند یا سیستم عامل گوشی آن‌ها اندروید نیست یا به هر دلیلی مایل به استفاده از اپلیکیشن شاد نیستند.

آموزش ورود به نسخه وب شاد
آموزش ورود به نسخه وب شاد

همچنین، چون نسخه تحت وب پلتفرم شاد روی کامپیوتر شخصی و لپ تاپ قابل استفاده است نیازی نیست دانش‌آموزان حتماً گوشی موبایل داشته باشند که نگرانی‌هایی را برای خانواده به وجود می‌آورد یا مجبور نیستند از گوشی موبایل والدین خود استفاده کنند.

علاوه بر این، ممکن است دانش‌آموزان هنگام استفاده از کامپیوتر یا لپ تاپ تمرکز بیشتری نسبت به گوشی موبایل داشته باشند و این موضوع به یادگیری آن‌ها کمک کند. این امکان برای کاربران وجود دارد که در صورت انتشار به‌روزرسانی نسخه تحت وب شاد، این نسخه را آپدیت کنند.

هزینه استفاده از پلتفرم شاد

پلتفرم شاد، چند ماه پس از شیوع کرونا در ایران و تعطیل شدن کلاس‌های درس حضوری مدارس، توسط وزارت آموزش و پرورش راه‌اندازی شد و در دسترس مدارس، معلم‌ها و دانش‌آموزان قرار گرفت.

با توجه به اینکه این پلتفرم توسط دولت طراحی و راه‌اندازی شده، استفاده از آن هیچ هزینه‌ای برای مدارس، معلمان و دانش‌آموزان ندارد. چه معلم یا دانش‌آموز مدارس دولتی باشید، چه غیر انتفاعی یا سایر انواع مدارس، شاد به‌صورت رایگان در دسترس شما است و لازم نیست برای استفاده از آن هزینه‌ای پرداخت کنید.

در مورد نسخه اپلیکیشن یا نسخه تحت وب شاد هم از این نظر تفاوتی وجود ندارد. در واقع فرقی ندارد از اپلیکیشن شاد استفاده می‌کنید یا با استفاده از نسخه تحت وب به شاد دسترسی دارید، برای ثبت نام و استفاده از این پلتفرم به پرداخت هیچ هزینه‌ای نیاز ندارید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره آموزش ورود به نسخه وب شاد چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    سلام ب عزیزان واسه درمان خانومم هزینه ش موندم مسلمونی میتونه کمکم کنه پاش باید عمل بشه ب همین ماه محرم ب امام حسین ع هزینه داروهاشو ندارم گارکر سرگزرم بیمه ندارم مستعجرم مسئولی کسی ک میتونه قسمش میدم ب اهل بیت ب فاطمه زهراع درحد توانش ب دادم برسه دیگه چاره ای نداشتم
    5859831138890248 ش کارت شجاعی زاده ب جون دوتا بچم حروم خور نیستم

    پاسخ