;
coinex

صرفه‌جویی در آب و زمان ضمن پرداختن به علایق؛ رویکرد خاص اسنوا به نقش ماشین ظرفشویی در منزل

شستن دستی ظرف، آب و زمان زیادی می‌خواهد و اساسا این کار از جمله اموری است که افراد از آن فراری هستند. در این نوشتار می‌خواهیم راهکاری جذاب برای صرفه‌جویی در آب و زمان به شما ارائه کنیم.

تابه‌حال به زمانی که صرف شستشوی ظروف کثیف می‌کنید فکر کرده‌اید؟ به میزان مصرف آب این فرایند چطور؟ اگر بگوییم ضمن صرفه‌جویی در مصرف آب می‌توانید از زمان شستشوی ظروف برای پرداختن به علایق خود استفاده کنید و وقتتان را صرف کارهایی مانند ورزش کردن، کتاب خواندن یا یادگیری موسیقی کنید، چه می‌گویید؟

در این مطلب قصد داریم به توضیح این مهم بپردازیم که چطور اسنوا با ماشین ظرفشویی جدید خود قصد دارد تا همه این اتفاقات خوب را به طور همزمان به شما هدیه دهد.

با ماشین ظرفشویی اسنوا از زمان بهترین استفاده رو ببر!

بحران آب این روزها برای هیچکس و در هیچ‌جای جهان چیز عجیب و غریبی نیست. مسئله کمبود آب نه فقط در ایران بلکه در کل کشورهای جهان و با هشدارهای مکرر نهادهای بین‌المللی حامی محیط زیست بارها گوشزد شده است. البته که در ایران این وضعیت بحرانی تر بوده و کارشناسان آن را به  گذار از یک دوره خشکسالی سخت نسبت می‌دهند.

در چنین شرایطی طبیعتا هر ایرانی به سهم خود باید در مصرف آب صرفه‌جویی کرده و ان را به مانند یک وظیفه اجتماعی برای خود در نظربگیرد . خصوصا که امروزه جنبه‌های بسیاری از زندگی روتین ما به طور موثر با آب ارتباط دارد و اگر بتوانیم حتی اندکی از مقدار آب مصرفی خود بکاهیم، بدون شک کمک موثری برای حل بحران کم آبی کشور خواهد بود.

در کنار مواردی چون استحمام، پخت غذا و شستشوی البسه، یک جنبه مهم دیگر از زندگی روزمره همه ما که با آب پیوند دارد و کمتر به آن توجه می‌شود، شستشوی ظروف است. درواقع شاید این روزها در خانه همه ما ماشین لباسشویی باشد؛ وسیله‌ای که معمولا به خوبی مصرف آب را مدیریت کرده و مانع از مصرف بیهوده آب می‌شود. اما در مورد ظرف شستن چطور؟

واقعیت این است که کمتر کسی این روزها به ماشین ظرفشویی اعتقاد دارد و عموم افراد به طور دستی ظروف را می‌شویند. بر اساس تحقیقات منتشر شده، برای شستشوی یک سرویس 12 نفره به 65 لیتر آب نیاز است. این در حالی است که اگر برای شستن ظروف از ماشین ظرفشویی جدید اسنوا استفاده کنید، با تنها 10 لیتر می‌توان یک سرویس 13 نفره را به راحتی شست.

البته صرفه جویی در آب تنها جنبه جذاب استفاده از ماشین ظرفشویی نیست. استفاده بهینه از زمان نکته‌ای است که شاید کمتر کسی به آن توجه داشته باشد و گویی اسنوا قصد دارد تا این مورد را بیشتر مورد توجه قرار دهد.

احتمالا همه شما تجربه بحث و دعوا بر سر شستن ظروف کثیف ناهار یا شام را دارید. اساسا کمتر کسی مایل به سروکله زدن با ظروف کثیف داخل سینک ظرفشویی، آن هم بعد از یک شام اساسی است!

در همین خصوص اسنوا در کمپینی که برای معرفی ماشین ظرفشویی جدید خود به راه انداخته یک پیشنهاد جذاب دیگر هم داده و توجه همه ما را به مسئله مهم دیگری معطوف کرده است که استفاده از ماشین ظرفشویی آنرا به ما هدیه می‌دهد: زمان! این گنج گرانبها اما زود گذر!

اگر ماشین ظرفشویی نداشته باشید و مجبور به شستن ظروف باشید می‌دانید که در طول روز زمان زیادی صرف شستشوی ظرف‌ها می‌شود. یکبار بعد از هر وعده اصلی و چندین بار برای ظروفی که ممکن است برای مقاصدی دیگر در طول روز استفاده شوند.

انصافا حیف این همه زمان نیست که برای امری اینچنین دم‌دستی صرف شود و تازه مصرف آب بالایی هم داشته باشد؟

در صورتی که اگر شما تمام این فرایند را به ماشین ظرفشویی بسپارید، به سادگی می‌توانید از این زمان آزاد شده، که هر طور حساب کنید کم نیست، برای مقاصدی دیگر استفاده کنید. مثلا کتاب بخوانید، به تماشای یک مستند آموزنده بنشینید، تمرین موسیقی کنید یا حتی یک هنر جدید بیاموزید!

اتفاقا قصد داریم بگوییم هرچقدر هم که کلیشه‌ای به نظر برسد واقعی است، چون تمام ما برای نپرداختن به اموری از این دست که انگیزه شروعشان را نداریم، فقط بلدیم بگوییم که وقت ندارم. البته که انگیزه نداشتن خود مهم است اما اسنوا می‌خواهد به ما بگوید «ظرف‌ها را به ظرفشویی بسپار و از وقتت بهترین استفاده را بکن!» اما چطور؟

اگر روزانه تنها 1 ساعت زمان برای شستشوی ظروف در نظر بگیریم، در طول سال این رقم به عدد شگفت‌انگیز 365 ساعت می‌رسد. حالا تصور کنید که اگر این 365 ساعت را صرف هر کاری جز ظرف شستن کنیم چه نتیجه‌ای در بر دارد؟ مثلا بهانه بسیاری از ما برای ورزش نکردن این است که در برنامه‌مان جایی برای ورزش کردن نداریم. این در حالی است که این روزها شما می‌توانید به سادگی بسیاری از حرکات موثر ورزشی را برای تقویت عضلات خود در خانه و با ساده‌ترین وسایل انجام دهید.

توصیه ما اتفاقا این است که از کمپین اسنوا که مثل یک پیشنهاد دوستانه عرضه شده استفاده کنید و ساعت و زمان ورزش کردن را با ساعت کار ماشین ظرفشویی تنظیم کنید. یعنی ماشین ظرفشویی به نوعی تنظیم‌کننده تایم ورزش شما باشد. چرا که نه؟ اتفاقا در طول زمانی که ماشین ظرفشویی مشغول شستشوی ظروف کثیف است، زمان از دست رفته همیشگی یا به قول اسنوا زمان بر آب رفته را برای انجام چند حرکت ورزشی موثر در اختیار دارید.

اگر بگویید که این مقدار ورزش کردن و اساسا این سبک ورزش فایده‌ای ندارد، باید بگوییم که سخت در اشتباه هستید.

اخیرا پژوهشگران دانشگاه ادیت کووان استرالیا با همکاری دانشگاه سلامت و بهداشت نیگاتای ژاپن پی‌برده‌اند که با انجام تنها 3 بار ورزش 3 ثانیه‌ای در طول هفته می‌توانید قدرت عضلات خود را به مقدار کم اما محسوس افزایش دهید. اگر این مقدار را به 5 بار حرکت 5 ثانیه‌ای افزایش دهید، اثربخشی حرکات تا 10 درصد افزایش پیدا می‌کند.

حالا به بحث اصلی بازگردیم. حداقل سی دقیقه و نهایتا 1 ساعت زمانی است که شما روزانه صرف شستشوی ظروف می‌کنید. این زمان اکنون در اختیار شماست تا روزانه آن را به ورزش کردن و تقویت عضلات خود اختصاص دهید.

از آنجایی که ظرف شستن کار هر روز شماست، اگر این زمان را صرف انجام حرکات ورزشی کنید، مطمئن باشید که پشیمان نخواهید شد.

اینگونه یک برنامه ورزشی منظم به برنامه روزانه شما  اضافه شده و طبیعتا بدنی سالم‌تر و اندامی مناسب‌تر خواهید داشت . ایده‌ای زیبا که به خاطر آن باید از اسنوا تشکر کرد.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر