;
coinex

عدم دسترسی کاربران ایرانی به قابلیت استوری تلگرام

عدم دسترسی کاربران ایرانی به قابلیت استوری تلگرام یک نکته منفی برای این پیام‌رسان روسی محسوب شده و ممکن است با کاهش تعداد کاربران در ایران مواجه شود.

تلگرام که از آن به عنوان کامل‌ترین و پرامکانات‌ترین پیام‌رسان تاریخ یاد می‌شود، بالاخره ویژگی استوری را به اپلیکیشن خود اضافه کرد تا کاربران بتوانند همانند پیام‌رسان‌ها و شبکه‌های اجتماعی دیگر از این قابلیت بهره ببرند. اما ویژگی حاضر فقط در اختیار کاربران نسخه پریمیوم بوده و برای استفاده از آن باید مبالغی را بپردازید.

گذشته از این، خبر رسیده که عدم دسترسی کاربران ایرانی به قابلیت استوری تلگرام نیز مورد نارضایتی کاربران ایرانی از این پیام‌رسان شده است. لازم به ذکر است که علت این عدم دسترسی پیش‌شماره 98+ بوده و نمی‌توان با شماره ایرانی از این قابلیت استفاده کرد.

بیشتر بخوانید: قابلیت استوری تلگرام برای تمام کاربران منتشر شد

عدم دسترسی کاربران ایرانی به قابلیت استوری تلگرام

تلگرام سال‌ها در برابر اضافه‌ کردن استوری مقاومت کرد، اما در نهایت «پاول دورف» به درخواست کاربران گوش داد و این قابلیت را که هم‌اکنون در پلتفرم‌هایی مثل «واتساپ»، «اینستاگرام» و «اسنپ‌چت» قابل ‌دسترس است،‌ به تلگرام اضافه کرد. استوری به‌ صورت موقتی در انحصار کاربران نسخه اشتراکی تلگرام بود، با این ‌حال اواخر مرداد کاربران نسخه رایگان نیز به استوری دسترسی پیدا کردند. تلگرام استوری را به ‌صورت تدریجی منتشر کرد، با این ‌حال کاربران ایرانی تا به ‌این ‌لحظه نتوانسته‌اند استوری منتشر کنند.

عدم دسترسی کاربران ایرانی به قابلیت استوری تلگرام

استوری تلگرام هرگز برای کاربران ایرانی نسخه رایگان ارائه نمی‌شود. ظاهراً این محدودیت مستقیماً به کد ۹۸+ شماره‌ موبایل ارتباط دارد و اگر از شماره خارجی برای حساب تلگرام خود استفاده کنید، استوری را دریافت خواهید کرد. راهکار دیگر برای دسترسی به استوری، خرید اشتراک پریمیوم است. افزون‌بر ایران، کاربران روسیه‌، اوکراین و هند نیز نمی‌توانند در نسخه رایگان تلگرام استوری منتشر کنند.

در اکثر کشورهای دنیا ازجمله استرالیا، بلاروس، بریتانیا، آلمان و ایالات متحده امکان انتشار استوری وجود دارد. محدودیت استوری تلگرام اتفاقی غیرمنتظره و عجیب است. قبل از اضافه‌ شدن استوری به نسخه نهایی تلگرام، کاربران نسخه بتا صرف‌نظر از کشورشان می‌توانستند استوری منتشر کنند. با اضافه ‌شدن استوری به نسخه نهایی، این قابلیت از نسخه بتا نیز حذف شد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص عدم دسترسی کاربران ایرانی به قابلیت استوری تلگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر