;
coinex

جزئیات معافیت و تخفیف مالیاتی فرزند سوم ابلاغ شد

رئیس سازمان امور مالیاتی بخشنامه معافیت و تخفیف مالیاتی فرزند سوم را در بودجه سال جاری در راستای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ابلاغ کرد.

به گزارش تکراتو و به نقل از مشرق، «سید محمد هادی سبحانیان»، رئیس سازمان امور مالیاتی طی بخشنامه‌ای درباره معافیت و تخفیف مالیاتی فرزند سوم به تبیین ماده 18 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت و بند (ص) تبصره 6 قانون بودجه سال 1402 کل کشور پرداخته است.

بیشتر بخوانید: تلاش مجلس برای دریافت مالیات از بازی‌های خارجی ؛ این بخش نیز در امان نماند!

ابلاغ بخشنامه معافیت و تخفیف مالیاتی فرزند سوم

طبق نامه ابلاغی از طرف رئیس سازمان مالیاتی عنوان شده است: «پیرو بخشنامه شماره 200/1402/5 مورخ 1402/02/27 درخصوص ابلاغ مقررات مربوط به احکام بند (و) تبصره 12 و بند (ص) تبصره 6 قانون بودجه سال 1402 کل کشور و نظر به سوالات و ابهامات مطرح شده راجع به بند 9 بخشنامه مذکور، به اطلاع می‌رساند؛

1- طبق مفاد تبصره بند (ت) ماده 1 قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت (مصوب 1400/07/24)، استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده 18 قانون مذکور، مشروط به آن است که نرخ باروری شهرستان محل زادگاه پدر یا فرزند، بالای 2.5 نباشد.

2- با توجه به حکم صدر ماده 18 قانون یاد شده، پدر و مادر هر دو به صورت همزمان در صورت احراز سایر شرایط، امکان استفاده از معافیت مالیاتی موضوع ماده 18 قانون یاد شده را دارا می‌باشند.

3- اشخاص مشمول ماده ۱۸ قانون فوق، با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط، برای هر یک از فرزندان سوم و هر تعداد فرزند متولد شده بعد از فرزند سوم (با رعایت شرط تاریخ تولد از 1400/08/01 و به بعد)، بدون اعمال محدودیت درخصوص تعداد فرزندان، به مدت سه سال به شرط تصویب در قوانین بودجه سنواتی می‌توانند از تخفیف مالیاتی موصوف، استفاده نمایند.»

معافیت و تخفیف مالیاتی فرزند سوم

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص بخشنامه معافیت و تخفیف مالیاتی فرزند سوم چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر