coinex
راهنمای خرید تکراتو

فروش 900 هزار کیلوگرم تراشه هوش مصنوعی توسط انویدیا در سه ماه!

شرکت انویدیا در سه ماه اخیر موفق به فروش 900 هزار کیلوگرم تراشه هوش مصنوعی شده است که در نوع خود یک رکورد جدید به حساب می‌آید.

شرکت مطرح سازنده پردازنده‌های گرافیکی قدرتمند انویدیا، تنها در مدت سه ماه موفق به فروش 900 هزار کیلوگرم تراشه هوش مصنوعی شده است که در نوع خود یک رکورد جدید محسوب می‌شود. با این وجود می‌توان گفت که علی‌رغم ورود دیرهنگام این شرکت بزرگ به عرصه هوش مصنوعی، پردازنده‌‌ گرافیکی H100 ساخت انویدیا درحال حاضر بازار تراشه‌های AI را قبضه کرده است.

بیشتر بخوانید: ابرکامپیوتر فوق‌پیشرفته تسلا مجهز به 10 هزار پردازنده هوش مصنوعی انویدیا H100 خواهد بود!

انویدیا موفق به فروش 900 هزار کیلوگرم تراشه هوش مصنوعی شد

زمانی‌ که انویدیا اعلام کرد فروش محصولات سخت‌افزاری مراکز داده‌‌ این برند در سه‌ماهه‌ دوم به ۱۰٫۳ میلیارد دلار رسیده، می‌توانستیم تصور کنیم که تعداد زیادی پردازنده‌‌ گرافیکی H100 عرضه می‌کند. شرکت تحقیقات بازار Omdia می‌گوید تیم سبز در سه‌ماهه‌ دوم ۲۰۲۳ به‌ معنی واقعی کلمه ۹۰۰ تن پردازنده‌ گرافیکی H100 فروخته است.

Omdia تخمین می‌زند انویدیا در بازه‌ زمانی سه‌ماهه‌ دوم، بیش‌ از ۹۰۰ تن پردازنده‌ گرافیکی H100 را برای کاربردهای هوش مصنوعی و محاسبات با عملکرد بالا (HPC) روانه‌ بازار کرده و میانگین وزن هر واحد پردازنده‌ گرافیکی H100 با هیت‌سینک بیش‌از ۳ کیلوگرم اعلام شده؛ بنابراین انویدیا بیش‌ از ۳۰۰ هزار H100 را در سه‌ماهه‌ دوم فروخته است.

پردازنده‌ گرافیکی انویدیا H100 در سه فرم‌فکتور عرضه می‌شود که هرکدام وزن متفاوتی دارند. مدل H100 PCIe حدود ۱٫۲ کیلوگرم وزن دارد درحالی‌که وزن ماژول H100 SXM مشخص نیست. از طرف دیگر وزن ماژون OAM به‌همراه هیت‌سینک تقریباً ۲ کیلوگرم اعلام شده است.

 

فروش 900 هزار کیلوگرم تراشه هوش مصنوعی توسط انویدیا در سه ماه!
وزن پردازنده‌های گرافیکی H100 که انویدیا در سه‌ماهه‌ دوم ۲۰۲۳ روانه‌ بازار کرده است

Omdia انتظار دارد فروش پردازنده‌های گرافیکی H100 انویدیا در سه‌ماهه‌ سوم نیز در سطح سه‌ماهه‌ دوم باشد و بنابراین تیم سبز درحال سرعت بخشیدن به روند عرضه‌ ۳۶۰۰ تن پردازنده‌ گرافیکی H100 در سال جاری است. درصورتی‌که سرعت یکسان باشد، این عدد تقریباً به ۱٫۲ میلیون واحد گرافیک H100 در سال خواهد رسید.

اگرچه آمار ارائه‌شده ازطرف Omdia به‌طور تخمینی محاسبه شده، اما عرضه‌ بیش‌ از ۳۰۰ هزار واحد پردازنده‌ گرافیکی H100 در طول سه‌ماهه‌ دوم، دستاورد بزرگی برای انویدیا محسوب می‌شود. از طرف دیگر این شرکت تعداد بسیار زیادی پردازنده‌ گرافیکی A800، A100 و A30 نسل قبل خود را به شرکت‌هایی می‌فروشد که از آنها برای کاربردهای هوش مصنوعی بهره می‌برند. بدین‌ترتیب می‌توان گفت آمار واقعی فروش انویدیا خیلی بیشتر از ۳۰۰ هزار واحد در هر سه‌ماهه است.

بدیهی است میزان عرضه‌ گرافیک‌های انویدیا برای تأمین تقاضای سیری‌ناپذیر جهان در این حوزه کافی نیست، زیرا بسیاری از شرکت‌ها طی سال‌های اخیر به هوش مصنوعی رو آورده‌اند و به‌شدت به چنین پردازنده‌هایی نیاز دارند. با توجه‌ به آنچه گفته شد، انتظار می‌رود میزان عرضه‌ پردازنده‌های گرافیکی هوش مصنوعی انویدیا در سال آینده افزایش یابد و این شرکت از اشتیاق ایجادشده پیرامون فناوری مذکور، سود قابل‌توجهی به‌دست آورد.

فروش 900 هزار کیلوگرم تراشه هوش مصنوعی توسط انویدیا در سه ماه!

برای درک بهتر وزن ۹۰۰ تن و مقیاس بزرگ آن، در ادامه به موارد دیگری اشاره می‌کنیم که همین وزن را دارند:

  • ۴٫۵ فروند هواپیمای بوئینگ ۷۴۷
  • ۱۱ مدارگرد شاتل فضایی
  • ۲۱۵,۸۲۷ گالن آب
  • ۲۹۹ فورد F150-Lightnings
  • ۱۸۱,۸۱۸ پلی‌ استیشن ۵

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص فروش 900 هزار کیلوگرم تراشه هوش مصنوعی توسط انویدیا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر