;
coinex

هزینه خرید آیفون 15 پرو مکس در کشورهای مختلف جهان چند درصد از حقوق ماهانه افراد است؟

هزینه خرید آیفون 15 پرو مکس در کشورهای مختلف جهان چقدر است و علاقه‌مندان به گوشی جدید اپل، باید چقدر از حقوق ماهانه خود را را به این موضوع اختصاص دهند؟

براساس آمار جدیدی که وب‌سایت World of Statistics ارائه کرده، مشخص شده است که هزینه خرید آیفون 15 پرو مکس در کشورهای مختلف جهان چند درصد از حقوق ماهانه افراد است. اپل قیمت بهترین گوشی حال حاضر خود را 1200 دلار اعلام کرده است که جدای از مبلغ بسیار بالا، هرکسی توان خرید آن را ندارد. به خصوص در کشورهایی مثل ایران که نرخ تورم بالا و توان خرید مردم پایین است.

بیشتر بخوانید: نخستین بنچمارک پردازنده گرافیکی آیفون 15 پرو ؛ اپل حق داشت، این یک کنسول گیمینگ است!

اینفوگرافی: هزینه خرید آیفون 15 پرو مکس در کشورهای مختلف جهان

بر اساس آماری که وب‌سایت World of Statistics منتشر کرده، شهروندان سوئیس و سنگاپور با ۲۰ و ۲۴ درصد از درآمد ماهانه خود می‌توانند آیفون ۱۵ پرومکس ۲۵۶ گیگابایتی را بخرند که از این نظر حتی نسبت به آمریکایی‌ها هم وضعیت بهتری دارند.

با این حال کشورهایی مثل مصر، پاکستان، نیجریه و ونزوئلا باید از ۸۲۱ درصد تا ۶۵۵ درصد از درآمد ماهانه خود را خرج کنند تا بتوانند این گوشی گران‌قیمت را تهیه کنند.

این بدان معناست که یک شهروند مصری باید چیزی فراتر از ۸ ماه حقوق خود را برای خرید این گوشی بپردازد.

این وضعیت در مورد شهروندان ایرانی هم صدق می‌کند. در ایران حدود ۴۰۰ درصد حقوق ماهانه، یعنی حقوق چهار ماه یک فرد برای خرید این گوشی لازم است.

با این حال کشورهایی همچون امارات و استرالیا با ۳۴ و ۳۵ درصد از درآمد یک ماه خود می‌توانند این گوشی را تهیه کنند.

هزینه خرید آیفون 15 پرو مکس در کشورهای مختلف جهان

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره هزینه خرید آیفون 15 پرو مکس در کشورهای مختلف جهان چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: سیتنا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر