;
coinex

سرعت اینترنت 5G آیفون 15 پرو تا 24 درصد افزایش داشته است

سرعت اینترنت 5G آیفون 15 پرو نسبت به قبل تا 24 درصد عملکرد بهتری دارد. بازهم فناوری شرکت کوالکام به کمک اپل و آیفون‌های آن آمده است.

طبق اطلاعات جدیدی که از سمت SpeedSmart آمده است، سرعت اینترنت 5G آیفون 15 پرو نسبت به نسل تا 24 درصد افزایش یافته است که این افزایش سرعت را مدیون مودم 5G اسنپدراگون X70 است. اگرچه تکنولوژی 5G در کشور ما فقط معطوف به چند نقطه محدود می‌شود، ولی کشورهای دیگر از این فناوری ارتباطی جدید به راحتی استفاده کرده و می‌توانند بیشترین سرعت اینترنت همراه را تجربه کنند. حال با پرچمدار جدید اپل، این مهم تقویت شده، آن هم در زمانی که واردات آیفون 15 به ایران ممنوع است.

بیشتر بخوانید: نخستین بنچمارک تراشه A17 Pro آیفون 15 پرو منتشر شد؛ آیفون‌های جدید تا چه حد تقویت شده‌اند؟

سرعت اینترنت 5G آیفون 15 پرو تا 24 درصد افزایش داشته است

وب‌سایت SpeedSmart عملکرد آیفون 15 پرو را در چندین اپراتور آمریکایی به نمایش گذاشته است. برای مثال در اپراتور ورایزن سرعت دانلود آیفون 14 پرو به‌طور میانگین برابر 195.83 مگابیت بر ثانیه است، درحالی‌که در آیفون 15 پرو این سرعت به 243.06 مگابیت بر ثانیه می‌رسد.

درحالت کلی سرعت دانلود شبکه 5G آیفون 15 پرو در AT&T پایین‌ترین و برابر 204.34 مگابیت بر ثانیه و در T-Mobile بالاترین و برابر 300.92 مگابیت بر ثانیه است.

سرعت اینترنت 5G آیفون 15 پرو تا 24 درصد افزایش داشته است

با وجود تفاوت سرعت‌ها، در تمام اپراتورها با سرعت دانلود و آپلود بالاتری نسبت به نسل قبلی روبه‌رو هستیم. دلیل این پیشرفت به احتمال زیاد مربوط به مودم 5G ارتقایافته آیفون 15 پرو و 15 پرو مکس می‌شود.

درحالی‌که اپل در مراسم معرفی سری آیفون ۱۵ به مدل مودم 5G مورد استفاده در آنها اشاره‌ای نکرد، اما SpeedSmart می‌گوید مدل‌های پرو این خانواده به مودم اسنپدراگون X70 کوالکام مجهز شده‌اند. به گفته کوالکام، این مودم سرعت فوق‌العاده، تأخیر کم و پوشش‌دهی بالایی دارد.

مودم اسنپدراگون X70 به پردازنده هوش مصنوعی مجهز شده است که کیفیت ارتباط در فرکانس‌های مختلف 5G ازجمله سیگنال موج میلی‌متری را بهبود می‌دهد. این مودم کوالکام در گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ هم مورد استفاده قرار گرفته است.

سرعت اینترنت 5G آیفون 15 پرو تا 24 درصد افزایش داشته است

درحالی‌که مدت‌هاست شایعات به توسعه مودم 5G‌ اختصاصی اپل اشاره می‌کنند و البته این شرکت چند سال پیش کسب‌وکار مودم‌های موبایل اینتل را تصاحب کرد، هنوز شاهد معرفی چنین مودمی نبوده‌ایم. علاوه‌براین، اخیراً اپل قراردادش با کوالکام را تمدید کرده است که براساس آن، تا سال 2026 از این شرکت مودم خواهد خرید.

با وجود تمام این موارد، اپل همچنان روی مودم 5G اختصاصی خود کار می‌کند، اما ظاهراً باید مدت زمان بیشتری برای معرفی و عرضه آن آماده باشیم. برخی شایعات می‌گویند این مودم ابتدا در آیفون SE مورد استفاده قرار می‌گیرد و سپس به آیفون‌های گران‌قیمت راه پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره افزایش سرعت اینترنت 5G آیفون 15 پرو نسبت به نسل قبل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار فناوری را با ما دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر