;
coinex

الگوی برداری تویوتا از سایپا ؛ وانت کرولا توسط تویوتا عرضه می‌شود!

به نظر می‌رسد تویوتا به‌زودی از وانت کرولا رونمایی خواهد کرد. اما آیا بزرگترین خودروساز جهان هم مثل خودروسازان داخلی قرار است یک محصول مایه تمسخر روانه بازار کند؟

سایپا با شاهکارهایی مانند پراید وانت و یا حتی شاهین وانت (که گفته می‌شود در راه است)‌ خودروسازی جهان را به لرزه انداختند؛ محصولاتی که اگرچه براساس طرح کلی سدان‌های این خودروساز ایرانی طراحی شده‌اند، اما از نگاه کاربران بسیاری مضحک به نظر می‌رسند.

حال ظاهراً تویوتا قصد دارد وانت کرولا را معرفی کند. البته از لحاظ هنر طراحی و تکنولوژی‌های به‌کار گرفته شده در این خودرو، فاصله این خودرو با وانت‌بارهای سایپا و ایران خودرو زمین تا آسمان است.

بیشتر بخوانید: واردات تویوتا راش به ایران قطعی شد [+مشخصات و تصاویر]

وانت کرولا تویوتا به‌زودی معرفی می‌شود

پس از اینکه تویوتا از لندکروزر جدید مدل 2024 با طراحی کاملاً متحول شده نسبت به گذشته رونمایی کرد، احتمالاً دیگر چیزی دنبال‌کنندگان این خودروساز ژاپنی را متعجب نکند. با وجود این، گزارش جدیدی از وب‌سایت Automotive News حکایت از این دارد که تویوتا ایده تولید یک پیکاپ یا وانت بر پایه کرولا را در سر می‌پروراند. البته این پروژه در مقطع کنونی در مراحل اولیه به سر می‌برد و هنوز تصمیم نهایی در خصوص پیشبرد آن گرفته نشده است.

وانت کرولا به‌زودی معرفی می‌شود

به‌گفته این منبع، در حال حاضر تویوتا روی ظاهر تویوتا کرولا وانت کار می‌کند و حتی در صورتی که تولید آن قطعی بشود، قبل از سال ۲۰۲۷ به‌عرضه نخواهد رسید. از این‌رو می‌توان نتیجه گرفت که این نسخه وانت نه بر پایه نسل کنونی، بلکه مبتنی‌بر نسل بعدی کرولا توسعه پیدا خواهد کرد. همچنین احتمال می‌رود که تویوتا به‌جای استفاده از فریم نردبانی، این وانت را به‌شکل یونی‌بادی بسازد و به‌عنوان محصولی در رده پایین‌تر از هایلوکس به بازار معرفی کند. چنین محصولی رقیب فورد ماوریک و هیوندای سانتا کروز در نظر گرفته می‌شود.

وانت کرولا به‌زودی معرفی می‌شود

تویوتا پیش‌تر طی رویدادی، علاوه بر کانسپت تویوتا هایلوکس برقی، نمونه اولیه یک پیکاپ کوچک مقرون به صرفه با نام IMV 0 را معرفی کرد. این پیکاپِ تک‌کابین ساختار بدنه روی فریم داشت و همچنین در زمینه طراحی المان‌هایی را از کانسپت کامپکت کروزر EV را قرض گرفته بود. این خودرو ولی با هدف حضور در بازارهای رو به رشد مثل تایلند توسعه داده شده است، در حالی که احتمالاً نسخه وانت تویوتا کرولا روی بازار ایالات متحده متمرکز خواهد بود.

اخیرا طراحان و علاقه‌مندان حوزه خودرو نیز رندرهایی از این پیکاپ جذاب تویوتا منتشر کرده‌اند که در ادامه تصاویر آن را می‌بینید:

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص عرضه وانت کرولا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: گجت نیوز

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (5 نظر)

    سلام من یک کارگرم کچندوقته سرگذرکاربهم نمیخوره به امام حسین دوتابچه دارم مستعجرم اجارم عقب افتاده به فاطمه زهراع خیلی مهتاجم زنم زانوش آب برداشته ندارم ببرمش دکتراگه مسلمونی میتونه کمکم کنه انسانیت کنید خدا عزیزانتو نگه داره واقعا کسی میتونه کمکم کنه
    6104337446580449

    پاسخ

    آخه این وانت های خودروهای سواری هم که تولید میشه یا قبلا تولید شده که همشون توسط ایران خودرو و سایپا تولید نشده که، نمیخوام بگم که ایران خودرو و سایپا خوبه نه ولی خیلی از سواری ها رو خودروسازهای دیگه تبدیل به وانت کرده‌اند و خودروسازان داخلی هم مونتاژ کرده‌اند مثل وانت ال ۹۰ که خود رنو تولیدش کرده یا تو گوگل اگه سرچ کنین وانت پژو ۵۰۴ که خود پژو تولیدش کرده یا وانت ۲۰۷ که با نام هوگار در شعبه ی شرکت پژو در برزیل تولید شده

    پاسخ

    چرا اینقدر تحلیل بدبینانه همراه با تمسخر تولید ایرانی و تمجید از تولید خارجی می دهید. وقتی تحلیل و نقدهای غیر کارشناسی شما از خودروی داخلی را مس خوانم غم وجودم را می گیرد. در تولید تحلیل که تکنولوزی روز دنیا نیاز نیست. چرا اینقدر سطحی و عقب مانده ایم. تحلیلگر حتی دقیق اجرای یک ماشین را نمیشناسد و معلوم نیست تخصص علمی اش چقدر است آنوقت شروع به مقایسه سطحی جنس ایرانی با خارجی میکند بدون اشارات تخصصی. اگر خودروسازی مشکل دارد، شما خودتان را درست کنید و دقیق اظهار نظر کنید‌ و از تمسخر صرف بپرهیزید. شاید به خاطر توصیه های علمی شما، خودروسازی هم یاد گرفت و متحول شد.

    پاسخ

    شما 7 خط نوشتی که یک مفهوم کلی رو که در یک خط هم میشد بیان کنی؟!
    اولا همگی در ایران زندگی میکنیم، اصلاح رویه فعلی خودروساز با نقدهای سازنده هم امکان پذیر نیست. که اگر بود در طول این همه سال با این همه تلفات جاده ای که عمداتا فوتی های تصادفات مربوط به دو خودرو پراید و پژو هست، میبایست رویه استاندارد سازی و ایمنی حداقل این دور خودرو تغییر میکرد که نکرد و بدتر هم شده.
    دوم مصرف سوخت خودرو های دو خودرو سازی بزرگ ایران (حتی خودروسازهای دیگر) تقریبا دوبرابر مصرف میانگین جهانیه ، تو این چند ده سال هیچ تغییری هم نکرده، مقصر این مورد رسانه ها یا مردم با نقدها شون هستن ؟
    سوم، بچه لوس ، هیچوقت پیشرفت نمیکنه و بزرگ نمیشه ، دقیقا حکایت کار خودروسازهای ایرانیه که دولت زیادی بهشون بها داده و بی حد و حصر ازشون حمایت کرده (البته کل صنعت و تولید داخلی همینطوره). تکنولوژی چند دهه گذشته رو بدون پیشرفت و ارتقا دارن تولید و با قیمت روز به مردم تحمیل و فروش می کنند.
    چهارم، ساخت وانت از پلتفرم سدان ، اون هم با سبک سیاق ایرانخودرو و سایپا در کجای دنیا باب هست ؟ تازه با اون همه هزینه ای که براش میشه (بعضا با هزینه های چند ده میلیارد تومنی)، مثلا وانت آریسان و 151 ، این دو وانت دقیقا برای چی طراحی شدن ؟ کشتن آدم ها یا حمل بار ؟ حمل بار در کجای دنیا با همچین وانت هایی انجام میشه ؟ چند مدل از استانداردهایی که برای ساخت این وانت ها شده رو نام ببرید ؟
    در پایان ، نگاه منتقدانه در همه جای دنیا هست، نگاه تمسخر آمیز هم هست که نمونه اش در برنامه مستند تخته گاز از شبکه BBC رو دیدیم، مهم اینه که شرکت های خودروسازی از اشتباهاتشون درس بگیرن و مسیر درست رو پیش برن نه اینکه بدون انحصار و رقیب با قیمت بالا و کیفیت پایین خودرو تولیدیشون رو به مشتری فرو کنن اونم با شرایط دلخواه فروشنده !!!!
    کشور عجایب هستیم

    پاسخ

    ولی دوست عزیز تنها خودروسازان داخلی سواری ها رو تبدیل به وانت نکردن نمیخوام بگم که ایران خودرو و سایپا خوبه نه ولی مثلا وانت ال ۹۰ که خود رنو تولید کرده یا وانت ۲۰۷ که در شعبه ی شرکت پژو در برزیل تولید شده یا وانت پژو ۵۰۴ که خود پژو تولید کرده

    پاسخ