;
coinex

پاکستان قصد دارد یک پیامرسان بومی را جایگزین واتساپ کند

کشور پاکستان در اندیشه یافتن جایگزینی مناسب برای اپلیکیشن واتساپ قصد دارد تا به‌زودی اقدامات لازم جهت راه‌اندازی پیامرسان بومی خود را به‌عمل آورد.

به گزارش تکراتو و به نقل از جام جم آنلاین از پایگاه جامعه و فرهنگ ملل، وزیر فناوری اطلاعات پاکستان طی اظهارات جدیدی خبر داده که این کشور یک برنامه پیامرسان بومی ساخته که توانایی لازم برای جایگزینی پیام‌رسان محبوب جهانی، یعنی واتس‌اپ را دارد و آن را «جایگزینی قدرتمند» قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید: 99 درصد مردم کره از پیامرسان بومی استفاده می‌کنند!

پیامرسان بومی پاکستان برای جایگزینی واتساپ

بنابر اعلام «امین الحق»، وزیر فناوری اطلاعات، این اپلیکیشن که هم‌اکنون در انحصار دولت قرار دارد و ظرف یک سال به‌صورت عمومی در دسترس قرار خواهد گرفت، از ویژگی‌های امنیتی برخوردار بوده که آن را به گزینه‌ای «قابل اعتماد» برای کاربران تبدیل خواهد کرد.

این کشور جنوب آسیا از اپلیکیشن «بیپ» در آخر هفته رونمایی کرده که طراحی آن از سوی وزارت فناوری اطلاعات پاکستان با همکاری هیئت ملی فناوری اطلاعات انجام شده است.

پیامرسان بومی

الحق در ادامه طی مصاحبه خود با عرب نیوز مدعی شد: «بیپ پاکستان که قرار است در عرض یک سال برای استفاده عمومی مورد استفاده قرار گیرد، قرار است به امن‌ترین پلتفرم ارتباطی برای شهروندان ما تبدیل شود و به تدریج خود را به عنوان جایگزین ترجیحی واتس اپ معرفی کند.»

طبق اعلام وزیر، این برنامه ساخته شده در پاکستان نه تنها به علت ویژگی‌های امنیتی پیشرفته‌اش متفاوت بوده، بلکه از طیف متنوعی از گزینه‌ها همچون اشتراک‌گذاری داده و تماس و کنفرانس صوتی/تصویری با کیفیت بالا بهره می‌برد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت پیامرسان بومی توسط پاکستان برای جایگزینی با واتساپ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبارتکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر