;
coinex

باگ امنیتی واتساپ:‌ بازیابی پیام‌های حذف شده توسط پلیس FBI در سه سوت!

باگ امنیتی جدید واتساپ امکان بازیابی پیام‌های حذف شده توسط پلیس FBI را تنها در یک چشم به هم زدن فراهم می‌کند. ظاهراً نسخه iOS واتس‌اپ فاقد امنیت لازم است.

آنطور که خبر رسیده، باگ امنیتی جدید پیام‌‌رسان واتس‌اپ در نسخه iOS منجربه به بازیابی پیام‌های حذف شده توسط پلیس FBI تنها در یک چشم به هم زدن شده است. علی‌رغم اینکه پیام‌رسان محبوب شرکت متا، امن‌ترین پیامرسان دنیا لقب گرفته و میزبان بیش از 2 میلیارد کاربر در جهان است، اما گاهی اوقات نواقص بزرگی در آن مشاهده شده و کاربران را ناامید می‌کند. این باگ امنیتی نیز یکی از همین موارد است که واتساپ باید پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: متا رسما افزوده شدن تبلیغات به واتساپ را تکذیب کرد

بازیابی پیام‌های حذف شده توسط پلیس FBI در سه سوت

به‌نظر می‌آید پیام‌رسان واتساپ حداقل روی گوشی‌های آیفون از امنیت کافی برخوردار نیست. بر اساس اسناد منتشر شده از یک دادگاه در آمریکا، FBI قادر است حتی در صورت حذف پیام‌های یک چت واتساپ، به راحتی آنها را از روی گوشی آیفون شما بازیابی کند.

بنابراین اگر پلیس FBI مجوز دسترسی به آیفون کاربران را داشته باشد، می‌تواند اطلاعاتی را که فکر می‌کنید حذف شده است را پیدا کند. در اسناد منتشر شده از این دادگاه آمده که پلیس FBI در جریان ردیابی یک باند قاچاق مواد مخدر از مکزیک موفق شده اطلاعات مربوط به چت‌های واتساپ یک مظنون را بازیابی کند.

باگ امنیتی واتساپ بازیابی پیام‌های حذف شده توسط پلیس FBI در سه سوت!

بر اساس ادعای forbes پلیس با دسترسی به گوشی آیفون این مظنون با استفاده از یک نرم‌افزار خاص موفق به استخراج پیام‌های پاک شده واتساپ این متهم شده است. البته به‌دلیل رمزگذاری پیام‌های واتساپ، عبارات به‌صورت نامرتب بازیابی شده‌اند.

البته برای استخراج این داده‌های از ابزارهای قانونی ساخته شده توسط شرکت‌هایی مانند Cellebrite اسرائیل و Grayshift مستقر در آتلانتا استفاده شده است. ظاهراً امکان بازیابی پیام‌های واتساپ حذف شده واتساپ در گوشی‌های آیفون از دو سال گذشته در دسترس پلیس FBI قرار داشته است.

بر اساس ادعای برخی کاربران هنگامی که پیام‌های واتس‌اپ در آیفون حذف می‌شوند، به‌جای اینکه به‌طور کامل محو شوند، تکه تکه شده و در یک پایگاه داده به‌نام chatsearch ذخیره می‌شوند که برای جستجوی چت‌ها در iOS مورد استفاده قرار می‌گیرد. ابزار Cellebrite می‌تواند این عبارات تکه تکه شده را بازیابی و به‌صورت در هم برگرداند. اکنون معلوم شده که این روش کماکان روی گوشی‌های آیفون جواب می‌دهد.

متا به این ادعا واکنش نشان داده و گفته که نمی‌تواند بدون اطلاع بیشتر درباره جزئیات این پرونده‌ها اظهار نظر کند. همچنین اپل تاکنون واکنشی نسبت به این ماجرا نداشته است.

سازنده Celebrite ادعا کرده که می‌تواند به‌طور قانونی داده‌های WhatsApp را برای انجام تحقیقات و اجرای قانون استخراج کند که انجام این امر بستگی به سیستم‌عامل و مدل گوشی دارد.

ظاهراً اطلاعات کاربران گوشی‌های اندرویدی از این روش قابل استخراج نیست اما ممکن است تکنیک‌های دیگری نیز وجود داشته باشد که می‌تواند پیام‌های حذف شده واتس اپ را در اندروید را بازیابی کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره بازیابی پیام‌های حذف شده توسط پلیس FBI چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت افزار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر