;
coinex

کشف 47 میلیون دلار ارز دیجیتال در کیف پول هکرهای کره شمالی!

داده‌‌های جدید حاکی از وجود 47 میلیون دلار ارز دیجیتال در کیف پول گروه هکری لازاروس کره شمالی بوده که طی حملات متعدد سال‌های اخیر به‌دست آمده است.

طبق داده‌های جمع‌آوری شده در Dune Analytics، کیف پول‌های مرتبط با گروه هکر Lazarus Group هم‌اکنون چیزی بالغ بر 47 میلیون دلار ارز دیجیتال شامل 42.5 میلیون دلار بیت کوین، 1.9 میلیون دلار اتریوم (ETH) و حدود 640 هزار دلار انواع رمزارز پایدار (Stablecoins) از جمله Binance USD را در اختیار دارد. به‌نظر این میزان دارایی رمز ارزی که بیشتر آن را بیت‌کوین تشکیل داده با پشتیبانی کره شمالی از این گروه هکری کسب شده است.

بیشتر بخوانید: هک 70 میلیون دلار از دارایی‌های صرافی کوینکس تایید شد

کشف 47 میلیون دلار ارز دیجیتال در کیف پول گروه هکری لازاروس

به‌منظور بررسی و ثبت این آمار از دارایی‌های موجود در 295 کیف‌پول رمزارزی متعلق به این گروه هکر بهره گرفته شده که از سوی دفتر تحقیقات فدرال ایالات متحده (FBI) و اداره کنترل دارایی‌های خارجی (OFAC) مورد شناسایی قرار گرفته‌اند. با این وجود، کاملاً مشخص است که رمزارزهای نگهداری شده در این کیف‌پول‌ها از 86 میلیون دلاری که این گروه در تاریخ 6 سپتامبر (15 شهریور 1402) و هم‌زمان با هک شدن حساب‌های Stake.com، در اختیار داشت، به میزان زیادی کاهش پیدا کرده است.

هم‌اکنون طبق پیش‌بینی‌ها به‌نظر این گروه هکری بیش از گزارش‌های موجود دارایی رمزارزی در اختیار دارد. طی بیانیه‌ای از سوی 21.co انتشار یافته، اعلام شده است: «ما باید توجه داشته باشیم که این اعداد یک تخمین محدودتر از دارایی‌های رمزارزی تحت مدیریت Lazarus Group بوده و بر اساس اطلاعات عمومی و قابل دسترس هستند.»

47 میلیون دلار ارز دیجیتال

افزون‌براین، بررسی این کیف‌پول‌های رمزارزی نشان می‌دهد که گروه هکر Lazarus Group به شدت فعالیت داشته و آخرین تراکنش‌های آن‌ها مربوط به چند روز پیش است. بنابر گزارش Cointelegraph، نکته جالب و تعجب برانگیز آن است که این گروه هکری هیچ رمزارز مبتنی بر حریم خصوصی از جمله مونرو (XMR) در کیف پول‌های خود ندارد.

رمزارزهای مبتنی بر حریم خصوصی یا پیگیر گریز به آن دسته از دارایی‌های رمزارزی گفته می‌شود که جهت حفظ حریم خصوصی کاربران خود طراحی شده‌اند و تقریباً امکان ردیابی طرفین مبادلات و دارایی‌ها وجود ندارد. معمولاً این نوع کریپتو برای هکرها که در پی ناشناس ماندن در فضای مجازی هستند، بسیار کاربردی و جذاب خواهند بود.

47 میلیون دلار ارز دیجیتال

این گروه هکر در تاریخ 13 سپتامبر (22 شهریور 1402) صرافی رمزارز CoinEx حمله کرد و دست کم 55 میلیون دلار انواع دارایی کریپتو را به سرقت برده‌اند. افزون بر این مورد، FBI مدعی شده که هک شدن چند پلتفرم دیگر همچون CoinsPaid، Alphapo و کیف‌پول Atomic که به‌طور کلی 200 میلیون دلار رمزارز در سال 2023 از دست داده‌اند هم از سوی Lazarus Group صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص کشف 47 میلیون دلار ارز دیجیتال در کیف پول گروه هکری لازاروس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: شهرسخت‌افزار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر