;
coinex

سوپراپلیکیشن تلگرام ؛‌ پیامرسان محبوب روسی در مسیر وی‌چت!

سوپراپلیکیشن تلگرام با همکاری‌های جدیدی که با توسعه‌دهندگان آغاز کرده به سمت تبدیل شدن به وی‌چت در حرکت است. استراتژی پیام‌رسان روسی چیست؟

سوپراپلیکیشن تلگرام به سرعت به سمت وی‌چت شدن در حال حرکت است. پیام‌رسان محبوب روسی که نزدیک به 1 میلیارد کاربر فعال در سراسر جهان دارد، همکاری‌هایی را با توسعه‌دهندگان شخص ثالث آغاز کرده تا بتوانند مینی‌اپلیکیشن‌هایی را برای ارتباط با با کاربران دیگر ایجاد کند. این راه درست شبیه به راهی است که وی‌چت پیش گرفته است.

بیشتر بخوانید: به مناسبت ده سالگی تلگرام ؛ گذر از پیامرسان به شبکه اجتماعی!

سوپراپلیکیشن تلگرام در مسیر وی‌چت

تلگرام در حال همکاری با بیشمار توسعه‌دهنده شخص ثالث، است تا مینی‌اپلیکیشن‌هایی برای ارتباط با کاربران بسازند. به گفته این شرکت: «توسعه‌دهندگان می‌توانند با استفاده از جاوااسکریپت، بی‌نهایت رابط کاربری منعطف را برای عرضه در تلگرام بسازند و به‌طور کامل آن را جایگزین هر سایتی کنند.»

تلگرام برای ساخت این پلتفرم به شبکه‌ای از شرکای مختلف زیرساختی در جهان تکنولوژی و کریپتو وابسته است. یکی از این نام‌ها بنیاد The Open Network یا همان TON است که بستر بلاک‌چین تلگرام را فراهم کرده اما به‌صورت مستقل از این پلتفرم فعالیت می‌کند.

بنیاد TON این هفته از همکاری خود با خدمت ابری تنسنت (Tencent Cloud)، خبر داد که «پیش از این هم اعتبارسنج‌های شبکه TON را پشتیبانی کرده و قرار است خدمات خود را توسعه دهد تا رایانش و پهن‌باند شبکه بالای TON را پشتیبانی کند.» به زبان وب۳، این دو در واقع شرکایی هستند که به تایید تراکنش‌ها در یک شبکه بلاک‌چین کمک می‌کنند.

سوپراپلیکیشن تلگرام ؛‌ پیامرسان محبوب روسی در مسیر وی‌چت!
سوپراپلیکیشن تلگرام

در بیانیه منتشر شده آمده است: «برای مثال، بازی‌های تلگرامی ساخته شده بر مبنای TON می‌توانند از راه‌حل گیمینگ و مراجع غنی ابر تنسنت استفاده کنند. ابر تنسنت به تمام پروژه‌های در انتظار تایید مبتنی‌بر TON، مقداری اعتبار ابری و تخفیف محصول پیشنهاد می‌دهد که از طریق طرح استارت‌آپ ابری تنسنت تامین می‌شوند.»

کاهش سرعت رشد صنعت تکنولوژی چین باعث شده تا تنسنت فعالیت بین‌المللی خود را افزایش دهد. در ماه‌های اخیر، کسب‌وکار رایانش ابری این شرکت در گردهمایی‌های تکنولوژی و کنفرانس‌های کریپتو مورد توجه قرار گرفته است. در صورت موفقیت تلگرام، تنسنت نیز از توسعه این اکوسیستم نفع می‌برد.

وی‌چت پیشتاز مدل مینی اپلیکیشن در چین است و میلیون‌ها اپلیکیشن کوچک با قدرت پرداخت، ‌تحویل غذا،‌ تجارت الکترونیکی، هم‌سفری، تمدید گواهی‌نامه و غیره را میزبانی می‌کند. اکوسیستم مینی‌ اپلیکیشن تلگرام با یک سیستم پرداخت نامتمرکز این پتانسیل را دارد تا سیستم نفوذ خود را از این هم گسترده‌تر کند.

الگوبرداری تلگرام از وی‌چت

حتی با اینکه تنسنت کلود تنها شریک ابری TON‌ نخواهد بود، به‌نظر این دو از همکاری با یکدیگر نفع می‌برند. جاستین هیون، رئیس توسعه بنیاد TON، در مصاحبه‌ای با تک‌کرانچ گفت:

با توجه به شباهت‌های بین مینی‌اپلیکیشن‌های وی‌چت و مینی‌اپلیکیشن‌های تلگرام، باور داریم که توسعه‌دهندگان مینی اپلیکیشن وی‌چت که در حال حاضر از خدمات ابری تنسنت استفاده می‌کنند، به توسعه برمبنای TON روی می‌آورند.

مشخص نیست که چه تعداد از توسعه‌دهندگان وی‌چت می‌توانند نیازهای مختلف جامعه بین‌المللی تلگرام را برآورده کنند. با توجه به فعالیت سازندگان بازی‌های موبایلی در بازارهای خارج از چین، نقل مکان یا توسعه فعالیت این گروه محتمل‌تر از همه است. با این حال به‌دلیل ممنوعیت تلگرام در چین، بسیاری از توسعه‌دهندگان پیش از طراحی اپلیکیشن‌ برای این پلتفرم، باید ابتدا با تلگرام آشنایی بیشتری پیدا کنند.

این توسعه‌دهندگان همچنین باید زبان برنامه‌نویسی اپلیکیشن‌های بلاک‌چینی را نیز یاد بگیرند که البته آنچنان هم برای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار و بازی دشوار نیست. مساله اصلی، درک انگیزه‌های اقتصادی اپلیکیشن‌های نامتمرکز است.

سوپراپلیکیشن تلگرام ؛‌ پیامرسان محبوب روسی در مسیر وی‌چت!

این همکاری ممکن است مسیر حرکت تلگرام را نیز تغییر دهد. یکی از قابلیت‌های مهم وی‌چت، استفاده از آن برای پرداخت بود و حالا ممکن است تراکنش‌های درون اپلیکیشنی تلگرام نیز همین مسیر را طی کنند.

اما با اینکه وی‌چت سیستم پرداخت بومی خود را گزینه پیش فرض قرار داده و به منبع درآمد خوبی برای تنسنت تبدیل شده است، اما تلگرام بیش از ۲۰ راه‌حل پرداخت داشته و هیچ کمیسیونی از APIهای روبات پرداخت دریافت نمی‌کند. افزون بر این، تلگرام علاوه بر گوگل‌پی و اپل‌پی، به‌تازگی از کیف ‌پول اختصاصی پلتفرم TON رونمایی کرده که به‌صورت یک مینی‌اپلیکیشن به این پلتفرم می‌آید. این کیف‌ پول رمزارزی می‌تواند مجراهای پرداخت تازه‌ای را برای جامعه تلگرام امکان‌پذیر کند.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما درباره الگو برداری سوپراپلیکیشن تلگرام از وی‌چت چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: پیوست

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    تلگرام خداس

    پاسخ