;
coinex

کشف مجموعه‌ای از لوازم آرایشی با قدمت دوهزارسال [+عکس]

با تلاش باستان‌شناسان بقایا و گنجینه ارزشمندی از لوازم آرایشی با قدمت دوهزارسال در زمان کاوش در شهر باستانی «آیزانوی» واقع در ترکیه کشف شده است.

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا،‌ باستان‌شناسان طی کاوش در شهر باستانی «آیزانوی» واقع در استان «کوتاهیه» بقایای لوازم زینتی، از جمله مواد آرایشی و جواهراتی را به‌دست آورده‌اند که دارای قدمتی بیش از دوهزار سال هستند و احتمالاً به زنان رومی اختصاص داشته است.

بیشتر بخوانید: کشف یک شهاب‌سنگ 4.5 میلیارد ساله در سوئد

کشف لوازم آرایشی با قدمت دوهزارسال

براساس اعلام باستان‌شناسی که سرپرستی کاوش در این محوطه را بر عهده دارد،‌ قسمت بزرگی از کاوش‌های اخیر  که منجر به کشف لوازم آرایشی با قدمت دوهزارسال شده، در محوطه بازاری این شهر و در مجاورت بقایای معبد «زئوس»‌ صورت گرفته است. شهر باستانی آیزانوی درواقع به علت بقایای بسیار سالم معبد زئوس مشهور است.

در همین راستا به‌تازگی، کاوشگران تعداد زیادی صدف را در یکی از مغازه‌های این شهر باستانی کشف کرده‌اند. به‌نظر باتوجه به اینکه در امپراتوری روم، مواد آرایشی همچون رژگونه و سایه چشم درون صدف قرار داده می‌شد و مورد استفاده قرار می‌گرفت این بقایا به امپراتوری روم نسبت داده می‌شود.

لوازم آرایشی با قدمت دوهزارسال

همچنین بنابر اعلام باستان‌شناسان در مجموع رنگ‌های آرایشی در 10 طیف مختلف در این مکان به‌دست آمده که بیشتر آن‌ها به رنگ صورتی و سرخ بودند. در مورد جزئیات این مواد هنوز اطلاع‌رسانی نشده است.

لوازم آرایشی با قدمت دوهزارسال

باستان‌شناسان در جریان جدیدترین تلاش‌های خود توانستند، به بقایای تعدادی از مغازه‌هایی دست پیدا کنند که برای بیش از 2000 سال در این شهر مدفون شده بودند. کاوشگران همچنین به نوشته‌های گوناگونی طی اکتشافات خود دسترسی پیدا کردند که دیدگاه جدیدی در خصوص ساخت و اداره مغازه‌های باستانی ارائه می‌کند و پنجره جدیدی را به روی ساختار تجاری و اجتماعی این شهر باستانی باز می‌کند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشف لوازم آرایشی با قدمت دوهزارسال چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر