;
coinex

کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی بسیار خطرناک در کروم ؛ همین حالا مرورگرتان را آپدیت کنید

محققان امنیتی با اعلام خبر کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی بسیار خطرناک در کروم از تمام کاربران این مرورگر محبوب خواسته‌اند که هر چه‌زودتر آن را آپدیت کنند!

کروم یکی از پرطرفدارترین مرورگرها است که اکثر افراد با آن سر و کار دارند. طبق اخبار به دست رسیده محققان امنیتی گروه تحلیل و تهدید گوگل (TAG) توانسته‌اند یک آسیب‌پذیری امنیتی بسیار خطرناک در مرورگر پرطرفدار کروم کشف و برطرف کنند.

با توجه به گزارشات محققان این نقص امنیتی به هکرها اجازه می‌دهد بدون هیچ مشکلی اطلاعات شما را سرقت کنند. در ادامه توضیحات بیشتری در اختیار شما قرار می‌دهیم. با ما همراه باشید.

بیشتر بخوانید: چت‌بات ChatGPT حالا به تمام داده‌های اینترنت دسترسی دارد

کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی بسیار خطرناک در کروم

کروم یکی از محبوب‌ترین و در دسترس‌ترین مرورگرهایی است که عموم مردم از آن استفاده می‌کنند، چرا که این مرورگر دارای ویژگی‌ها و قابلیت‌های بسیاری از جمله پشتیبانی از انبوه افزونه‌ها و اپلیکیشن‌های جانبی است.

مرورگر کروم همانند دیگر ابزار‌های فضای مجازی دارای نقص و اشکالاتی است که به مرور زمان توسط توسعه‌دهندگان با انتشار نسخه‌های جدید و آپدیت‌های مکرر رفع می‌شوند.

حال گویا محققان امنیتی گروه تحلیل و تهدید گوگل (TAG) یک آسیب‌پذیری امنیتی بسیار خطرناک در مرورگر پرطرفدار کروم کشف کرده‌اند. چرا که گوگل اخیراً یک به‌روزرسانی امنیتی فوری را منتشر کرده است.

طبق گفته Techradar، غول فناوری در یک توصیه امنیتی که همراه آپدیت 117.0.5938.132 گوگل کروم منتشر کرده، توضیح داده است:

ما متوجه یک آسیب‌پذیری بسیار خطرناک در مرورگر Chrome شده‌ایم. نقص امنیتی اکنون با نام CVE-2023-5217 شناخته می‌شود.

محققان حوزه امنیت سابیری معتقد‌اند، این آسیب‌پذیری امنیتی بسیار خطرناک به هکر‌ها اجازه می‌دهد به راحتی به صورت مخفیانه ابزارهای جاسوسی خود را روی سیستم قربانیان نصب کنند و بدون اطلاع خود کاربران به تمامی اطلاعات آن‌ها دسترسی پیدا کنند.

خبر کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی بسیار خطرناک در کروم در واقع پنجمین خبر آسیب‌پذیری مرورگر کروم محسوب می‌شود که از ابتدای سال جاری تا به امروز منتشر شده است. این موضوع نشانگر آن است که Google Chrome یک هدف محبوب برای هکرها و مجرمان سایبری به شمار می‌آید.

طبق گفته خود محققان امنیتی گروه تحلیل و تهدید گوگل (TAG) این آسیب پذیری در رتبه‌بندی نقص‌های خطرناک جایگاه «به شدت خطرناک» را کسب کرده است.

کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی بسیار خطرناک در کروم
کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی بسیار خطرناک در کروم

همچنین لازم به ذکر است که محققان امنیتی تایید کرده‌اند که از این آسیب‌پذیری برای انجام حملات مختلف استفاده شده و قربانیان زیادی به واسطه آن هدف حملات سایبری قرار گرفته‌اند. با این وجود، اطلاعات زیادی درباره این حوادث در اختیار ما گذاشته نشده است.

یکی از مشاوران امنیتی گوگل در رابطه با این موضوع اظهار داشت:

دسترسی به جزئیات این نقص امنیتی و لینک‌های مرتبط با آن احتمالاً محدود خواهد شد، تا زمانی که اکثر کاربران با دریافت یک به‌روزرسانی و اصلاح نرم‌افزاری در مقابل آن ایمن شوند.

تنها راه شما برای محافظت خود از این آسیب‌پذیری امنیتی این است که مرورگر کروم خود را به روزرسانی کنید. به‌روزرسانی رفع این مشکل اکنون توسط گوگل منتشر شده و کاربران ویندوز، مک و لینوکس می‌توانند با دریافت تازه‌ترین نسخه از مرورگر کروم، سیستم خود را در برابر این آسیب‌پذیری خطرناک ایمن کنند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره کشف یک آسیب‌پذیری امنیتی بسیار خطرناک در کروم چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر