;
coinex

برنامه گوگل پادکستز تا 2024 تعطیل می‌شود

شرکت گوگل تصمیم دارد که پایان کار برنامه گوگل پادکستز را تا سال 2024 اعلام کند؛ لذا کاربران جهت دریافت خدماتی مشابه باید به یوتیوب موزیک مراجعه کنند.

در اوایل امسال، گوگل خبر داد که یوتوب موزیک از پادکست‌ها در آمریکا پشتیبانی خواهد کرد و بعد‌ها این انتقال را در سطح جهانی توسعه می‌دهد. همچنین به‌تازگی این شرکت از ایجاد امکانی در پادکست‌ها خبر داده تا کاربران فیدهای RSS را تا پایان سال 2023 در یوتیوب آپلود کنند.

در همین زمینه طبق اعلام گوگل، این شرکت برنامه دارد تا سال 2024 برنامه گوگل پادکستز را تعطیل کرده و به‌عنوان بخشی از برنامه مهاجرت به سرویس YouTube Music، کاربران را به این برنامه بفرستد.

بیشتر بخوانید: مسیریاب گوگل مپ یک نفر را به کشتن داد!

تعطیلی برنامه گوگل پادکستز

براین اساس گوگل تصمیم دارد کاربران را برای استفاده از یوتوب موزیک ترغیب کند و به‌عنوان بخشی از این برنامه‌ریزی، برنامه دارد تا سال 2024 Google Podcasts را تعطیل کند. در حقیقت این شرکت روی تجربه پادکست در یوتیوب موزیک سرمایه‌گذاری بیشتری داشته است؛ درحالی‌که اسپاتیفای هم در صدد پشتیبانی از پادکست ویدیویی و برخی ویژگی‌ها همچون پرسش‌وپاسخ و نظرسنجی، در مسیر برتری در این رقابت است.

برنامه گوگل پادکستز

زمانی که YouTube Music توانایی تبدیل به برنامه‌ای جهت پشتیبانی از پادکست‌ها را پیدا کند، کاربران از گوگل پادکستز فاصله خواهند گرفت و بیشتر تمایل به بهره‌گیری از یوتوب موزیک پیدا می‌کنند. مستندات حاکی از آن است که به نظر حدود 23 درصد از کاربران فعلی گوگل پادکستز در ایالات‌متحده، یوتیوب را به‌عنوان یکی از پرکاربردترین سرویس‌ها برگزیده‌اند. این درحالی است که صرفاً 4 درصد کاربران از پادکست گوگل بهره‌برداری می‌کنند.

گوگل به‌منظور تشویق کاربران به مهاجرت از گوگل پادکستز به یوتیوب موزیک و برای کمک به آن‌ها در این مسیر، ابزاری جهت انتقال در اختیار آن‌ها گذاشته‌اند که امکان اضافه کردن فیدهای RSS پادکست به کتابخانه YouTube Music را ایجاد خواهد کرد. باید مشاهده کرد که درنهایت کاربران چه واکنشی به مهاجرت از گوگل پادکست به یوتوب موزیک نشان خواهند داد.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص تعطیلی برنامه برنامه گوگل پادکستز چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر