coinex
راهنمای خرید تکراتو

ابرخودرو برقی آئودی R8 رونمایی شد [+عکس]

شرکت آئودی با تولید ابرخودرو برقی آئودی R8 و استفاده از پلتفرم سیستم‌های مقیاس‌پذیر (SSP) قصد دارد تا در گردونه رقابت خودروهای برقی حرف برای گفتن داشته باشد.

ظاهرا آئودی قصد دارد تولید خودروهای دارای موتور احتراقی را تا سال ۲۰۲۵ متوقف کند و از سال ۲۰۲۶ تولید خودروهای تمام‌برقی را شروع کند. الیور هافمن، مدیر توسعه فنی آئودی، آغاز کار روی خودروی جدید R8 را تأیید کرد.

بیشتر بخوانید: کانسپت آینده‌نگرانه نیسان 20-23 معرفی شد؛ هاچ‌بک تمام برقی و خاص ژاپنی‌ها!

ابرخودرو برقی آئودی R8

سرانجام پس از گمانه‌زنی‌های فراوان، آئودی رسماً تأیید کرده است که جانشین R8 خودرویی تمام الکتریکی خواهد بود. البته این خبر نباید برای طرفداران آئودی عجیب باشد زیرا این شرکت طی سال‌های اخیر بشدت روی الکتریکی‌سازی تمرکز کرده و هیچ‌گاه ایدهٔ جانشین تمام الکتریکی برای R8 را رد نکرده بود. بااین‌حال، تاکنون برنامهٔ آئودی برای جانشین سوپراسپرت پرچم‌دار خود کاملاً مبهم بوده است. حالا اما این موضوع روشن شده است زیرا آئودی رسماً اعلام کرده است که بخش R این شرکت تمام الکتریکی می‌شود.

خودرو آئودی R8 بر اساس معماری پلتفرم سیستم‌های مقیاس‌پذیر (SSP) توسعه یافته و البته آئودی قبل از عرضه R8، خودرو برقی Q6 E-Tron را در سال ۲۰۲۴ عرضه خواهد کرد که این خودرو بر پایه‌ی پلتفرم اختصاصی PPE (حاصل همکاری آئودی و پورشه) ساخته شده است.

ابرخودرو برقی آئودی R8 رونمایی شد [+عکس]

هرچند آئودی قوای محرکهٔ جانشین R8 را مشخص کرده اما در مورد ویژگی‌ها یا زمان معرفی آن حرفی نزده است. این شرکت همچنین در مورد اینکه آیا تکنولوژی کنونی باطری‌ها برای یک خودروی اسپرت مناسب است یا نه، نگرانی‌هایی دارد اما با توجه به کاهش هزینهٔ توسعهٔ خودروهای الکتریکی و افزایش کارایی آن‌ها، در سال‌های آینده باید شاهد پیشرفت‌های زیادی در این زمینه باشیم. البته این اولین باری نیست که آئودی ایدهٔ سوپراسپرت الکتریکی را مطرح می‌کند زیرا در سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۱۶ هم R8 E-Tron را ارائه کرده بود. این خودرو اما در فروش به یک فاجعه تبدیل شد زیرا شاید آن زمان برای عرضهٔ چنین خودرویی کمی زود بود.

تصاویری که از آئودی R8 منتشر شده، طراحی هیجان‌انگیز آن را نشان می‌دهد. این خودروی تمام‌الکتریکی می‌تواند به خودروی پرچمدار شرکت آئودی تبدیل شود و هویت جدیدی برای این شرکت تعیین کند. اطلاعات دیگری مانند قیمت خودرو و مشخصات کلی از آئودی R8 منتشر نشده است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما در مورد ابرخودرو برقی آئودی R8 چیست؟ شما آینده خودرو های برقی آئودی را چگونه می‌بینید؟ نظرات خود را با ما در میان گذاشته و اخبار فناوری را از تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر