;
coinex

ریماک نورا با شکستن رکورد تسلا، حالا سریعترین خودرو برقی دنیاست!

جایگاه سریعترین خودرو برقی دنیا دیگر در اختیار خودروهای تسلا نیست. ریماک نورا که چندی پیش معرفی شده بود توانست تسلا S Plaid Track Pack را شکست دهد.

شاید تا حالا اسم پیست نوربورگ‌رینگ شنیده باشید؛ پیستی که برای دوستداران سرعت ساخته شده و در کشور آلمان قرار دارد. تا حالا رکوردهای بسیاری در این پیست هیجان‌انگیز توسط شرکت‌های مطرح خودروسازی شکسته شده و ابرخودروهای بسیاری نیز در آن جولان داده‌اند.

حالا نوبت به یک محصول از برند خودروسازی ریماک رسیده و این شرکت خودروساز خودی نشان داده است. ریماک نورا به عنوان جدیدترین هایپرکار برقی ریماک توانست با شکست دادن خودرو تسلا S Plaid Track Pack، بر جایگاه سریعترین خودرو برقی جهان تکیه بزند.

بیشتر بخوانید: ریماک نورا 23 رکورد جهانی ابرخودروها را در یک روز شکست!

جایگاه سریعترین خودرو برقی جهان به ریماک نورا رسید

ریماک نورا رکورد ثبت‌شده توسط تسلا مدل S Plaid Track Pack در پیست نوربورگ‌رینگ را شکست. خودروساز کروات به‌تازگی اعلام کرده که این ابرخودروی برقی با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۵.۲۹۸ ثانیه رکورد جدیدی برای خودروهای برقی تولیدی در این پیست افسانه‌ای ثبت کرده و تسلا را در این دسته‌بندی به رده دوم فرستاده است.

مارتین کودریک راننده کروات با استفاده از تایرهای میشلن Cup2R در بخش کوتاه‌تر این پیست که ۱۲.۸ مایل طول دارد، زمان ۷:۰۰.۹۲۸ را ثبت کرد.

تسلا مدل S Plaid Track Pack زمان ۷:۲۵.۲۳۱ را ثبت کرده است. تسلا این عنوان را از رکورددار قبلی، یعنی پورشه تایکان توربو S ربوده بود. زمان نورا حدود ۲۰ ثانیه سریع‌تر از تسلا است.

البته ثبت این رکورد کار آسانی نبوده است. به گفته کودریک:

«ما در طول جلسات تمرینی این هفته شرایط آب‌وهوایی چالش‌برانگیزی داشتیم و تقریباً یکی از گرم‌ترین روزهای تابستان را برای ثبت این رکورد انتخاب کردیم.»

او افزود نورا که قرار است یک هایپر جی‌تی راحت باشد، در مسیر بسیار سریع حرکت می‌کند.

جایگاه سریعترین خودرو برقی جهان به ریماک نورا رسید

«میت ریماک»، مدیرعامل این برند، درخصوص ثبت رکورد جدید برای خودروهای برقی گفت: «نورا از بسیاری جهات دنیای ابرخودروها را متحول کرده و فناوری‌های جدید، توانایی‌های جدید و سطوح جدیدی از عملکرد را به ارمغان آورده است. اما ساده‌ترین راه برای نمایش قابلیت‌های آن شکستن رکوردهاست و این دقیقاً همان کاری است که بارها و بارها در سال ۲۰۲۳ انجام داده‌ایم.»

مشخصات فضایی ابرخودرو ریماک نورا

ارقام فنی این هایپرکار برقی روی کاغذ خیلی عجیب است. موتورهای آن ۱.۴ مگاوات قدرت معادل ۱۹۱۴ اسب‌بخار و ۱۷۴۰ نیوتن‌متر تولید می‌کنند. این موتورها انرژی خود را از یک باتری ۱۲۰ کیلووات‌ساعتی می‌گیرند. زمان شتاب ۰ تا ۶۰ مایل در ساعت این خودرو فقط ۱.۷۴ ثانیه است. همچنین زمان طی‌کردن یک‌چهارم مایل توسط آن ۸.۲۵ ثانیه و حداکثر سرعت آن ۴۱۵ کیلومتر بر ساعت است.

تردیدی نیست که این خودرو یک شاهکار به‌حساب می‌آید. اما سریع‌ترین خودروی تولیدی در پیست نوربورگ‌رینگ مرسدس AMG One است که در نوامبر ۲۰۲۲ زمان ۶:۳۵.۱۸۳ را ثبت کرد. نکته جالب اینجاست که خودروی تمام برقی نیو EP9 در سال ۲۰۱۷ زمان ۶:۴۵.۹۰ را در این پیست ثبت کرده بود که سریع‌تر از هر خودروی تولیدی در آن زمان بود. بااین‌حال مشخص نیست که این رکورد رسمی محسوب می‌شود یا خیر.

جایگاه سریعترین خودرو برقی جهان به ریماک نورا رسید

این رکورد هم‌زمان با رونمایی ریماک از نسخه تولید محدود نورا Time Attack در هفته خودروی مونتری در کالیفرنیا رخ داد. تنها ۱۲ نسخه از این مدل تولید خواهد شد که نام آن به‌دلیل رکوردشکنی‌های متعدد نورا در سال جاری، ازجمله رکوردشکنی در جشنواره سرعت گودوود، انتخاب شده است.

ریماک می‌گوید رنگ مشکی و سبز این مدل از یک پدیده آب‌وهوایی الهام گرفته شده است که پس از طوفان رخ می‌دهد؛ زمانی که ذرات یونیزه‌شده باردار رنگ سبز جذابی به آسمان می‌دهند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شکسته شدن رکورد سریعترین خودرو برقی جهان توسط ریماک نورا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر