coinex
راهنمای خرید تکراتو

شکایت یک آژانس تبلیغاتی از ایکس به خاطر نام ؛ ایلان ماسک مجبور به تغییر نام مجدد توییتر می‌شود؟

ظاهراً تغییر نام شبکه اجتماعی ایکس کماکان دردسرساز بوده و حالا شاهد شکایت یک آژانس تبلیغاتی از ایکس به علت نقض قانون عرفی فلوریدا و ایراد خسارات هستیم.

ماجرای شکایت یک آژانس تبلیغاتی از ایکس به شرکتی تحت عنوان X Social Media LLC بازمی‌گردد، که از شرکت متعلق به ایلان ماسک به علت تغییر نام شکایت کرده است. شرکت مورد بحث طی این شکایت خود ادعا شده است که ایکس به سبب «رقابت ناعادلانه و نقض علائم تجاری» و همچنین شیوه‌های تجاری فریبنده و غیرمنصفانه ایالت، قانون عرفی فلوریدا را زیرپا گذاشته است.

بیشتر بخوانید: پرداخت 20 میلیون دلار درآمد به تولیدکنندگان محتوا در ایکس

ماجرای شکایت یک آژانس تبلیغاتی از ایکس

مرکز اداره شرکت X Social Media در ویندرمیر، فلوریدا، قرار دارد که یک آژانس تبلیغاتی بوده که براساس اطلاعات موجود در وب‌سایت آن، سال 2015 از سوی «جیکوب» و «روزانا مالهرب» بنا نهاده شده است. هدف این شرکت ارتباط ساکنان فلوریدا با وکلا به علت مسئله نشت نفت سکوی حفاری شناور دیپ‌واتر هاریزون (Deepwater Horizon) عنوان شده است. همچنین این شرکت مدعی است که جهت دستیابی به مشتریان بالقوه خود بیش از 400 میلیون دلار روی تبلیغات فیسبوک سرمایه‌گذاری داشته و درحال‌حاضر به‌خاطر تغییر نام تجاری توییتر مشتریانش سردرگم شده، لذا این امر بر درآمد آن تأثیر گذاشته است.

شکایت یک آژانس تبلیغاتی از ایکس

براساس گزارش رویترز، این شرکت در شکایت خود عنوان کرده که از سال 2016 به‌صورت مستمر از علامت تجاری ثبت شده خود، یعنی «X SOCIALMEDIA» بهره‌برداری کرده است. افزون‌براین، ظاهراً تغییر نام توییتر به X Corp و استفاده از علامت تجاری X منجر به ایراد خسارات مالی قابل‌توجهی به این شرکت شده است.

با اینکه هنوز مشخص نیست که نتیجه شکایت X Social Media از شبکه اجتماعی ایکس چه خواهد بود. «الکساندرا رابرتز»، استاد حقوق در این مورد توضیح داده که عنصر «زمینه شلوغی» که برای علامت تجاری X مطرح است می‌تواند شکایت هر سرویس با نام تجاری X (چه پلتفرم متعلق به ماسک و چه شرکتی مانند X Social Media) علیه شرکت دیگری را با دشواری روبرو سازد.

هم‌اکنون X Social Media از دادگاه درخواست داشته تا شرکت متعلق به ماسک را ملزم به عدم استفاده از نام X کند و مبلغ نامشخصی را به‌عنوان خسارت مالی مطالبه کرده است.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شکایت یک آژانس تبلیغاتی از ایکس چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر