;
coinex

هوش مصنوعی می‌تواند سیگنال‌های مغزی مرتبط با بهبود افسردگی را شناسایی کند

اخیراً دانشمندان در جدیدترین پروژه خود با کاشت الکترود و هوش مصنوعی موفق به شناسایی تغییرات سیگنال‌های مغزی مرتبط با بهبود افسردگی شده‌اند.

محققان در آمریکا از یک ایمپلنت‌ به‌منظور نظارت بر الگوها و سیگنال‌های مغزی مرتبط با بهبود افسردگی بهره‌برداری خواهند کرد. آن‌ها طی بررسی جدید خود موفق شدند برخی تغییرات مربوط به سیگنال‌های مغزی مرتبط با سطوح مختلف افسردگی را از طریق یک سیستم مبتنی بر هوش مصنوعی بررسی کنند. این دانشمندان در ایالات‌متحده، با ترکیبی از کاشت الکترود و تجزیه‌وتحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی توانستند برخی تغییرات و الگوهای فعالیت مغزی ناشی از درمان تحریک عمیق مغز یا DBS را رصد کنند.

بیشتر بخوانید: کلید صحبت کردن انسان با حیوانات در دست هوش مصنوعی است!

شناسایی سیگنال‌های مغزی مرتبط با بهبود افسردگی با هوش مصنوعی

دانشمندان با ترکیبی از کاشت الکترود و تجزیه‌وتحلیل مبتنی بر هوش مصنوعی موفق به شناسایی برخی تغییرات سیگنال‌های مغزی مرتبط با بهبود افسردگی شده‌اند. این دستاورد به محققان کمک خواهد کرد تا روش‌های بهتری را جهت بهبود افسردگی پیشنهاد کنند و رویکردهای موفق‌تری را جهت درمان این بیماری مدنظر قرار دهند.

طی تحقیق انجام‌شده، 10 بیمار مبتلا به افسردگی که در برابر درمان مقاومت داشتند، طی یک دوره شش‌ماهه درمان «تحریک عمیق مغز» (DBS) مشارکت کردند. نتایج روش جدید با نتایج قبلی متمایز بوده و نشان می‌داد که استفاده از هوش مصنوعی برای محققان دستاورد خوبی را کسب کرده است.

سیگنال‌های مغزی مرتبط با بهبود افسردگی

در همین راستا، گروهی از پژوهشگران مؤسسه فناوری جورجیا، دانشکده پزشکی دانشگاه اموری و دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا توانستند سیگنالی را در مغز مورد شناسایی قرار دهند که می‌تواند به‌عنوان نشانگر زیستی مرتبط با بهبود افسردگی مورد بهره‌برداری قرار گیرد. این سیگنال به‌منظور درمان‌های DBS کاربرد فراوانی دارد. درحقیقت دانشمندان توانستند با اسکن مغزی و سیستم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی، نشانگر زیستی مرتبط با بهبود افسردگی را بیابند.

«هلن مایبرگ»، متخصص مغز و اعصاب از دانشکده پزشکی ایکان در کوه سینا در این رابطه بیان می‌دارد: «از هر 10 بیمار در این مطالعه، 9 بیمار بهتر شدند و فرصتی برای استفاده از فناوری جدید برای ردیابی مسیر بهبودی آن‌ها فراهم شد. هدف ما شناسایی یک سیگنال عصبی بود که به پزشکان کمک کند تصمیم بگیرند چه زمانی از روش درمانی DBS استفاده کنند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص شناسایی سیگنال‌های مغزی مرتبط با بهبود افسردگی با هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر