;
coinex

معاون رئیس جمهور: ایران قدرت دوم منطقه در هوش مصنوعی است

معاون علمی رئیس‌جمهور ایران را قدرت دوم منطقه در هوش مصنوعی قلمداد کرده و جایگاه جهانی کشور از لحاظ کاربرد هوش مصنوعی را نیز رتبه 77 دانست.

به گزارش تکراتو و به نقل از تسنیم، به عقیده «روح‌الله دهقانی فیروزآبادی»، معاون علمی ‌رئیس‌‌جمهور‌، ایران قدرت دوم منطقه در هوش مصنوعی بوده و از جایگاه علمی خوبی در این راستا برخوردار است. وی حتی جایگاه ایران از نظر کاربرد هوش مصنوعی را نیز رتبه 77 در دنیا قلمداد کرد.

بیشتر بخوانید: سند ملی هوش مصنوعی ایران ظرف دو ماه آینده ارائه می‌شود

ایران قدرت دوم منطقه در هوش مصنوعی

دهقانی فیروزآبادی ضمن اشاره به ایران به‌عنوان قدرت دوم منطقه در هوش مصنوعی بیان داشت: «کشور در حوزه هوش مصنوعی از نظر علمی جایگاه خوبی دارد و در منطقه، در این حوزه در رتبه دوم قرار دارد. اما از بعد کاربرد در دنیا، در رتبه 77 به‌بعد قرار داریم و این یعنی نتوانستیم به‌خوبی زنجیره تبدیل علم به فناوری و فناوری به نوآوری را تکمیل کنیم. از طرفی رتبه دوم منطقه در بعد علمی نشان‌دهنده آن است که کشور در این حوزه قابلیت بالایی دارد.»

وی ضمن تأکید بر ترویج توان علمی کشور و ایجاد روابط بین‌الملل برای کشور به‌عنوان یکی از اصول زیرساختی توسعه علمی کشور عنوان داشت: «وقتی از داشتن محصول یا تکنولوژی حرف می‌زنیم، با توجه به اینکه اعتقاد به عقبه و زیرساخت باورپذیری آن ایجاد شده است، مردم دنیا به آن اعتماد می‌کنند.»

قدرت دوم منطقه در هوش مصنوعی

فیروزآبادی این بیانات را در جریان رویداد جایزه مصطفی (ص) در اصفهان عنوان کردع و اعلام داشته تا پیشرفت‌های علمی قسمتی از فرایند بوده بااین‌حال دنیا باید از جایگاه علمی ایران اطلاع یابد و کشور چنانچه بخواهد جایگاه خود را در حوزه‌های علمی نشان دهد، به برگزاری برخی رویدادهای بین‌المللی در همین راستا نیاز دارد تا دانشمندان و تأثیرگذاران علمی، ایران را مورد شناسایی قرار دهند.

معاون علمی ‌رئیس‌‌جمهور‌ با اعتقاد بر اینکه استان اصفهان یکی از استان‌های پیشرو کشور در حوزه هوش مصنوعی بوده، اضافه کرد: «استان اصفهان در حوزه هوش مصنوعی هم بچه‌های تیزهوشی دارد و هم از مدیران آینده‌نگری برخوردار است که به‌خوبی می‌دانند در کجا باید سرمایه‌گذاری کنند.»

لازم به ذکر است که طبق آخرین آمارهای رسمی اعلام‌شده، Nature Index (شاخص نیچر) ایران را از لحاظ انتشارات تحقیقاتی در سال‌های 2019-2015، در جایگاه سیزدهم هوش مصنوعی جهان جای داده است. شاخص نیچر یک پایگاه داده بوده که مؤسسات، کشورها و نتایج علمی آن‌ها را از هنگام معرفی در سال 2016 شناسایی می‌کنند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص قدرت دوم منطقه در هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر