;
coinex

سرویس اشتراکی متا برای فیسبوک و اینستاگرام به زودی معرفی می‌شود

با شکایت 390 میلیون دلار رگولاتوری ایرلند بابت نمایش تبلیغات متا، به‌نظر سرویس اشتراکی متا برای فیسبوک و اینستاگرام با قیمت 14 دلار ارائه شود.

شرکت متا به‌عنوان غول شبکه‌های اجتماعی اوایل امسال درگیر یک جریمه 390 میلیون یورویی از سوی کمیسر حریم خصوصی داده‌های ایرلند شد و همچنین به آن اعلام شد که نمی‌تواند از مبنای قانونی به اصطلاح «قرارداد» جهت ارسال تبلیغات به کاربران مطابق فعالیت آنلاین آن‌ها بهره‌برداری کند.

حالا اما این شرکت به‌نظر به‌شدت مشغول بررسی سرویس اشتراکی متا برای اتحادیه اروپا است که با هزینه ماهانه 14 دلار نسخه‌های بدون تبلیغات اینستاگرام یا فیسبوک را در دسترس کاربران قرار دهد.

بیشتر بخوانید: متا رسما افزوده شدن تبلیغات به واتساپ را تکذیب کرد

راه‌اندازی سرویس اشتراکی متا برای اروپا

متا در پی شکایت رگولاتور ایرلند از قصد خود برای تامین رضایت کاربران اتحادیه اروپا پیش از نمایش تبلیغات کسب‌و‌کارها خبر داد تا به این شکل بتواند برخی از الزامات قانونی در حال تحول این منطقه را رعایت کند.

هم‌اکنون متا به رگولاتورهای اروپایی اعلام کرده که برنامه دارد تا طرح بدون تبلیغات خود که اشتراک بدون تبلیغات (SNA) نامیده می‌شود را طی ماه‌های آینده برای کاربران اروپا عرضه کند. سخنگوی متا بیان داشته که هرچند این شرکت به «سرویس‌های رایگانی که توسط تبلیغات شخصی‌سازی‌شده پشتیبانی می‌شود» معتقد است، اما مشغول بررسی «گزینه‌هایی برای اطمینان از تبعیت از الزامات قانونی در حال تحول» است.

سرویس اشتراکی متا

براساس گزارش رویترز، با طرح سرویس اشتراکی متا ماهانه تقریباً 10 یورو (10.46 دلار) برای حساب فیسبوک یا اینستاگرام و حدود 6 یورو برای هر حساب متصل‌شده اضافی در دسکتاپ عاید این شرکت خواهد شد. این هزینه برای گوشی‌های موبایل تا حدود 13 یورو افزایش خواهد یافت، زیرا متا کمیسیون‌هایی که از سوی استورهای اپلیکیشن اپل و گوگل دریافت می‌شود را هم حساب می‌کند.

نخستین مرتبه طی ماه گذشته اعلام شده بود که به‌نظر متا جهت رفع نگرانی رگولاتورهای اروپایی، در پی عرضه نسخه اشتراکی و بدون تبلیغات فیسبوک و اینستاگرام در کشورهای اروپایی است. این شرکت همچنین به‌تازگی اطلاع داده بود که هیچ برنامه‌ای جهت ارائه تبلیغات در واتساپ ندارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ارائه سرویس اشتراکی متا برای فیسبوک و اینستاگرام چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر