;
coinex

توسعه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آفریقا

شرکت اسپیس ایکس قصد دارد تا طی یک قرارداد همکاری با شرکت جومیا تکنولوژی، به توسعه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آفریقا بپردازد.

طی سال‌های اخیر همواره شرکت‌های بزرگ فناوری در تلاش برای ارائه اینترنت پرسرعت در آفریقا از طریق ایده‌های نوآورانه، بوده‌اند، بااین‌حال در این مسیر شکست خوردند و دوباره از کابل‌های فیبرنوری و دریایی استفاده کرده‌اند.

در همین راستا، فیس‌بوک تلاش کرد تا به‌وسیله ساخت یک پهپاد غول‌پیکر، اتصال به اینترنت در ارتفاع بالا در آفریقا را ایجاد کند اما در این راستا شکست خورد. گوگل هم با استفاده از پروژه‌ای موسوم به لون، به‌دنبال اقدام مشابه با استفاده از بالون‌های هلیومی بود. بااین‌حال دو سال پیش، پروژه مذکور را لغو کرد. اما حالا شرکت جومیا، قصد دارد تا با همکاری اسپیس ایکس اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آفریقا را با عرضه پایانه‌های ماهواره‌ای و سایر قطعات ارائه کند.

بیشتر بخوانید: استارلینک در سال گذشته میلادی تنها 1.4 میلیارد دلار درآمد داشته است

توسعه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آفریقا

مشارکت با جومیا باعث خواهد شد تا استارلینک پایانه‌های خود را در مناطقی که فاقد آدرس‌های رسمی و نقشه برداری شهری هستند، عرضه کند. پایانه‌های قابل حملی که به ماهواره‌های مدار پایین زمین اتصال می‌یابند، می‌توانند به ارائه خدمات پهن باند در قاره‌ای با پایین‌ترین نرخ نفوذ اینترنت در جهان، یاری رساند. در حالی که اپراتورهایی همچون گروه MTN و گروه وداکام تامین‌کنندگان اصلی اینترنت پرسرعت در آفریقا هستند، خدمات دهندگان مخابراتی، ایجاد زیرساخت در مناطق دورافتاده را بسیار دشوار قلمداد می‌کنند.

به نظر شبکه متشکل از هزاران ماهواره کوچک استارلینک که توسط پایانه‌های کاربر ارتباط برقرار خواهند کرد، شانس بیشتری جهت اتصال مردم به اینترنت در این قاره پهناور خواهند داشت. با این وجود، هزینه 557 دلاری پایانه استاندارد استارلینک در نیجریه، احتمالاً از عوامل بازدارنده استقبال از آن باشد.

اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آفریقا

در راستای ارائه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آفریقا هشام الگبری، مدیر بازرگانی ارشد جومیا بیان داشت: «فروش تا چند هفته دیگر در نیجریه آغاز خواهد شد. جومیا با کسب توافق فروش و توزیع این کیت‌ها در آفریقا، از این توافق سود می‌برد.»

وی در ادامه افزود: «ما شاهد آن بودیم که استارلینک چنین قراردادهایی را در آسیای جنوب شرقی و آمریکای جنوبی، امضا کرده و اکنون آفریقا هم فرصت آن را دارد تا به خدمات اینترنت ماهواره‌ای پرسرعت دسترسی داشته باشد. برنامه ما، آغاز فروش از طریق مراکز و عاملان فروش این شرکت در نیجریه در ماه جاری و سپس توسعه فروش به کنیا است.»

الگبری در پایان خاطرنشان کرد: «جومیا قصد دارد در نهایت محصولات استارلینک را در 11 کشور آفریقایی که در آنها فعالیت می‌کند بفروشد. استارلینک این قرارداد را بدون اعلام جزئیات آن، تائید کرد.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص توسعه خدمات اینترنت ماهواره‌ای استارلینک در آفریقا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: سیتنا

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر