coinex
راهنمای خرید تکراتو

برندگان جایزه نوبل فیزیک 2023 معرفی شدند

برندگان جایزه نوبل فیزیک 2023 مشخص شدند. نوبل فیزیک 2023 نیز مانند نوبل پزشکی امروز منتخبین خود را شناخت. پای سه فیزیکدان برجسته درمیان است.

آکادمی سلطنتی علوم سوئد که هرساله وظیفه برگزاری جایزه نوبل را برعهده دارد، حالا به پله 2023 رسیده و برندگان این جایزه علمی مهم و معتبر را یکی‌یکی از علوم فیزیک، شیمی، پزشکی، ادبیات، صلح و غیره را اعلام می‌کند.

روز گذشته اتالین کاریکو و درو وایسمن توانستند جایزه نوبل پزشکی را برای تولید واکسنی با هدف کنترل کرونا بدست آورند و حالا نوبت به نوبل فیزیک رسیده است. براین اساس «پیر آگوستینی»، «فرنس کراوس» و «آن لوهولیر» با انجام تحقیقی با عنوان “روش‌های تجربی که پالس‌های اتوثانیه‌ای نور را برای مطالعه دینامیک الکترون در ماده تولید می‌کنند” برندگان جایزه نوبل فیزیک 2023 شدند.

بیشتر بخوانید: برندگان جایزه نوبل پزشکی 2023 معرفی شدند

برندگان جایزه نوبل فیزیک 2023 معرفی شدند

جایزه نوبل فیزیک ۲۰۲۳ به «پیر آگوستینی»، «فرنس کراوس» و «آن لوهولیر» برای پژوهش در مورد «روش‌های تجربی که پالس‌های اتوثانیه‌ای نور را برای مطالعه دینامیک الکترون در ماده تولید می‌کنند» اهدا شد.

برندگان جایزه نوبل فیزیک 2023 معرفی شدند

نوبل پزشکی ۲۰۲۳ دیروز دوم اکتبر (دوشنبه ۱۰ مهر) به «کاتالین کاریکو» و «درو وایسمن» برای اکتشافاتشان در مورد تغییرات پایه نوکلئوزیدی تعلق گرفت که امکان ساخت واکسن‌های «آران‌ای پیامرسان»(mRNA) مؤثر علیه کووید-۱۹ را فراهم کرد.

نوبل شیمی ۲۰۲۳ روز چهارم اکتبر (چهارشنبه ۱۲ مهر) اهدا می‌شود.

سایر نوبل‌های ادبیات و صلح نیز به ترتیب در روزهای پنجم اکتبر (پنجشنبه ۱۳ مهر) و ششم اکتبر (جمعه ۱۴ مهر) اهدا می‌شوند.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره‌ برندگان جایزه نوبل فیزیک 2023 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت ها با تکراتو در میان بگذارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر