coinex
راهنمای خرید تکراتو

اقتصاددان برنده نوبل: نمی‌توان مانع از نابودی مشاغل توسط هوش مصنوعی شد

به عقیده کروگمن، اقتصاددان برنده جایزه نوبل، نابودی مشاغل توسط هوش مصنوعی امری حتمی بوده و راهی جهت جلوگیری از این اتفاق هم وجود ندارد.

«پل کروگمن»، اقتصاددان مشهور آمریکایی که در سال 2008 برنده جایزه علوم اقتصادی نوبل شد، طی اظهاراتی در پادکست Odd Lots نشریه بلومبرگ نابودی مشاغل توسط هوش مصنوعی را پیش‌بینی کرده و اعلام کرد که احتمالاً راه‌حل خاصی جهت مقابله با آن هم وجود ندارد.

به عقیده این برنده جایزه نوبل اقتصاد که کتاب‌ها و مقالات زیادی را نیز در این حوزه منتشر کرده، توانایی‌های هوش مصنوعی در حذف مشاغل بسیار بالا بوده که حتی کار زیادی به‌منظور مقابله با اثر این فناوری بر حوزه مشاغل نمی‌توان صورت داد.

از طرف دیگر، کروگمن عقیده دارد که هوش مصنوعی بیش از حد نافذ و فراگیر شده که حتی دیگر راهی جهت مداخله دولت و کنترل آن وجود ندارد، مگر این که به‌طور کلی استفاده از این فناوری ممنوع اعلام شود که به نظر چنین امری هم دور از تصور خواهد بود.

بیشتر بخوانید: هوش مصنوعی EWAD با دقت بالایی پاندمی بعدی را پیش‌بینی می‌کند!

پیش‌بینی برنده جایزه نوبل: نابودی مشاغل توسط هوش مصنوعی

کروگمن اعلام کرد که هوش مصنوعی احتمالاً ضربه سنگینی را به شغل‌های اصطلاحاً یقه سفید (کارکنان حقوق‌بگیر حرفه‌ای و نیمه‌حرفه‌ای) خواهد زد و اثر آن در سراسر جامعه در گروه‌های اجتماعی گوناگون به صورت یکسان نمود پیدا خواهد کرد.

از طرفی کروگمن باور دارد که خیلی از کارهایی که ابزارهایی همچون ChatGPT تهدیدشان می‌کنند، واقعاً فاقد عنصر خلاقانه هستند. وی در این رابطه عنوان داشت:

«چقدر از مردم در جهان واقعاً خلاق هستند؟ چقدر از نیروی کار که دستمزد زیادی به آن‌ها پرداخت می‌شود، درواقع شبیه یک ابزار اصلاح خودکار بسیار بزرگ هستند؟ فکر می‌کنم جوابش خیلی زیاد باشد. پس احتمالاً این اتفاق بسیار بزرگ خواهد بود و می‌تواند جای خیلی از شغل‌ها را بگیرد.»

نابودی مشاغل توسط هوش مصنوعی

وی همچنین اعلام کرد که اقتصاددانان به‌طور معمول معیارهای ملموس همچون افزایش سهام سرمایه را در رشد اقتصادی تأثیرگذاری می‌دانند و چیزهایی را که امکان اندازه‌گیری آن وجود ندارد را به رشد فناوری نسبت می‌دهند. حالا باید دید که هوش مصنوعی به‌عنوان مهم‌ترین فناوری سال‌های اخیر چه تأثیری در این حوزه می‌گذارد و چه اثری بر رشد اقتصادی دارد.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص نابودی مشاغل توسط هوش مصنوعی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر