;
coinex

وزیر ارتباطات از افزایش 80 برابری سرعت اینترنت در آینده خبر داد!

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، ضمن ارائه آخرین آمار از پوشش شبکه فیبر نوری در کشور از افزایش 80 برابری سرعت اینترنت در ایران در آینده خبر داد.

به گزارش تکراتو و به نقل از خبرگزاری ایسنا، «عیسی زارع پور»، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در جریان جلسه امروز هیئت دولت و در میان خبرنگاران، در خصوص آخرین شرایط پوشش شبکه فیبر نوری کشور عنوان داشت: «در خصوص گسترش فیبر نوری اکنون در بیش از 150 شهر کار آغاز شده است. در حدود 70 شهر نیز کار به اتمام رسیده است. در 500 شهر نیز مقدمات انجام کار یعنی توافق با شهرداری ها و مدیریت شهری صورت گرفته است. اکنون حدود 4 میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته‌اند. این امکان فراهم است برای آنان تا از این شبکه استفاده کنند.»

بیشتر بخوانید: وزیر ارتباطات: تمام مدارس به اینترنت پرسرعت وصل می‌شوند [+ویدیو]

افزایش 80 برابری سرعت اینترنت در کشور

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مورد برنامه افزایش 80 برابری سرعت اینترنت در آینده اعلام داشت: «این اتفاق بزرگ سرعت‌ها در قیاس با وضع موجود که اکنون میانگین سرعت ارتباط ثابت 12 مگابیت بر ثانیه است را حدود 70 الی 80 برابر افزایش می‌دهد. اولین استانی که به شکل کامل تمام شهرها و مرکز استان تحت پوشش قرار می‌گیرد استان گلستان است که ان‌شاءالله ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد.»

افزایش 80 برابری سرعت اینترنت

وی در پایان خاطرنشان کرد:

«تا پایان سال نیز 8 میلیون خانوار تحت پوشش فیبر نوری قرار می‌گیرند. این، یک اتفاق بسیار بزرگ است.»

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص افزایش 80 برابری سرعت اینترنت ایران چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر