;
coinex

موتور جستجوی اختصاصی اپل انحصار گوگل را درهم می‌شکند

گزارش‌های جدید حاکی از آن است که موتور جستجوی اختصاصی اپل در دست توسعه بوده و ظاهراً ارزشمندترین کمپانی جهان قصد دارد وارد رقابت در حوزه موتورهای جست‌وجو شود.

نشریه مطرح بلومبرگ ادعا کرده است که موتور جستجوی اختصاصی اپل در دست توسعه است و اگر این موضوع حقیقت داشته باشد، اپل ممکن است انحصار گوگل در زمینه جستجو را درهم بشکند. البته این موتور جستجو با گوگل، بینگ و دیگر موتورهای جستجو تفاوت دارد و براساس آنچه که بلومبرگ نقل کرده است، اپل این ویژگی را برای اپ‌استور و دیگر محصولاتش تدارک دیده است. به هرحال ممکن است این عمل پایه اقدامات بعدی این شرکت و ورود مستقیم آن به رقابت جستجوهای اینترنتی باشد.

بیشتر بخوانید: دفاع اپل از گوگل ؛ گوگل بهترین موتور جستجوی دنیاست!

موتور جستجوی اختصاصی اپل در دست توسعه است

گزارش جدید بلومبرگ می‌گوید اپل می‌خواهد به‌زودی موتور جستجوی داخلی خود را به اپ استور و دیگر اپلیکیشن‌هایش بیاورد. این شرکت پیش‌تر ارتقاهایی را در قابلیت جستجوی Spotlight در iOS 14 انجام داده بود و حالا ظاهراً برنامه‌ای برای ارتقای قابلیت جستجو در دیگر اپلیکیشن‌ها و سرویس‌های خود دارد.

به گزارش «مارک گرمن» از بلومبرگ، «جان جیانندرا»، مدیر سابق گوگل که اکنون در اپل کار می‌کند، مشغول کار روی موتور جستجویی است که در داخل این شرکت «پگاسوس» نام گرفته و قرار است به‌شکلی عمیق‌تر در iOS و MacOS مورد استفاده قرار گیرد. به‌علاوه، این احتمال وجود دارد که از ابزارهای هوش مصنوعی مولد برای بهبود قابلیت‌های این موتور جستجو استفاده شود.

موتور جستجوی اختصاصی اپل در دست توسعه است

گرمن می‌گوید اگرچه اسپات‌لایت و موتور جستجوی اپلیکیشن‌های اپل به‌اندازه گوگل قدرتمند نیستند، اما در اپ استور تجارت بزرگی در‌ زمینه تبلیغات وجود دارد که به این شرکت اطمینان می‌دهد تا راحت‌تر موتور جستجوی خود را راه‌اندازی کند. به‌علاوه، این شرایط آن‌ها را مجاب خواهد کرد تا زودتر اقدام به عرضه این موتور جستجو کنند.

بااین‌حال، هنوز چیزی از سوی اپل تأیید نشده است و مشخص نیست که این شرکت واقعاً قصد اجرای چنین برنامه‌ای را داشته باشد. پیش‌تر «ادی کیو»، از مدیران ارشد این غول آمریکایی، گفته بود که اپل نیازی به ساخت موتور جستجوی اختصاصی ندارد. چند روز پیش نیز در گزارشی گفته شده بود که این شرکت در سال 2020 پیشنهاد خریدن موتور جستجوی بینگ مایکروسافت را رد کرده است.

این گزارش در شرایطی مطرح می‌شود که دادگاه بزرگ وزارت دادگستری آمریکا علیه سیاسیت‌های انحصارطلبانه گوگل درحال برگزاری است. ادی کیو در این دادگاه در دفاع از انتخاب این موتور جستجو به‌عنوان موتور جستجوی پیش‌فرض آیفون، گفته بود که گزینه بهتری وجود ندارد و کوپرتینویی‌ها همواره می‌خواهند بهترین محصولات را در اختیار مشتریان خود قرار دهند. گفتنی است که گوگل برای ارائه موتور جستجوی خود به‌صورت پیش‌فرض در آیفون، مبلغ هنگفتی را به اپل می‌پردازد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره توسعه موتور جستجوی اختصاصی اپل چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر