coinex
راهنمای خرید تکراتو

خالق ChatGPT می‌گوید هوش مصنوعی مشاغل بهتر و جدیدی خلق می‌کند

سم آلتمن، مدیرعامل شرکت هوش مصنوعی OpenAI و خالق ChatGPT گفت با وجود جایگزین شدن بسیاری از کارها، مشاغل جدیدی با توسعه هوش مصنوعی ایجاد خواهد شد.

آلتمن معتقد است جای نگرانی چندان زیادی درمورد آینده شغلی و نیروی کار نیست. او روز جمعه در شبکه اجتماعی ایکس گفت: «نکته مهمی در اینجا وجود دارد که این سیستم‌ها بیشتر از افراد شاغل در انجام وظایف مهارت دارند.»

به نقل از Insider، آلتمن در پاسخ به راین پترسن، مدیرعامل شرکت لجستیک Flexport، که پیش‌تر طی پستی به سریع‌تر شدن کارها به لطف هوش مصنوعی اشاره کرده بود، این پست را منتشر کرد:

به لطف GPT-4 که تیم تکنولوژی Flexport این هفته منتشر کرد، وظیفه‌ای که ۳۰ دقیقه وقت اپراتور‌ها را برای انجام می‌گرفت، حالا در ۲۰ ثانیه و با یک دستور انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: مدل هوش مصنوعی AndesGPT برای رقابت با ChatGPT معرفی شد

خالق ChatGPT باور دارد با هوش مصنوعی اشتغال‌زایی می‌کند

فلکسپورت یک شرکت لجستیک است که به عنوان یک میانجی بین کسب‌وکارها و شرکت‌های ترابری عمل می‌کند. این شرکت در ماه بعدی یک پلتفرم زنجیره عرضه با تمرکز بر هوش مصنوعی را برای کمک به خودکار ساختن انتقال محصولات برای کسب‌وکارها منتشر کرد. پترسن گفت:

«تعداد زیادی از مشاغل مشابه خودکار خواهند شد. در ماه‌های آینده قرار است همه آنها را یک به یک خودکارسازی کنیم.»

مشخص نیست که آیا خودکارسازی این «تعداد بسیار زیاد» از وظایف تاثیری بر مشاغل واقعی این شرکت خواهد داشت یا نه اما پترسن پیش از این اشاره کرده بود که هزینه نیروی کار حساب‌دار حدود ۱۰ درصد از هزینه ارسال بین‌المللی را تشکیل می‌دهند و «هوش مصنوعی تقریبا تمامی چیزهایی که می‌خرید را ارزان‌تر می‌کند.»

خالق ChatGPT

آلتمن با پاسخ به پست پترسن بر نقاط قوت هوش مصنوعی که سریع‌تر کردن کار و «تغییر کیفی» عملکرد است، تاکید کرد. آلتمن در ادامه گفت که سعی ندارد جایگزین شدن تعداد زیادی از مشاغل با هوش مصنوعی را نادیده بگیرد و کوچک جلوه دهد اما «مصمم است که در آن زمان مشاغل جدید و بهتری ایجاد خواهد شد!»

داده‌هایی نیز منتشر شده‌اند که گفته‌های خالق ChatGPT را تایید می‌کنند. مک‌کینزی پیش‌بینی کرد که تا سال 2030 بیش از 12 میلیون نفر شغل‌های جدیدی به دست می‌آورند و هوش مصنوعی مولد احتمالا مشاغل STEM (علوم، تکنولوژی، مهندسی و ریاضیات)، خلاق، تجاری و حقوقی را برای افراد شاغل راحت‌تر می‌کند و نابودگر تعداد زیادی از مشاغل نیست.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص این گفته خالق ChatGPT چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر