coinex
راهنمای خرید تکراتو

کشف میکروپلاستیک در ابرها ؛ میکروپلاستیک‌هایی در بالای دو کوه در ژاپن یافت شد!

دانشمندان در یک تحقیق نگران‌کننده‌ای در ابرهای بین دو کوه در ژاپن، با کشف میکروپلاستیک در ابرها بسیار نگران تاثیرات مخرب آن شده‌اند.

تاکنون دانشمندان این ذرات ریز پلاستیک را در آبراهه‌ها و بدن انسان‌ها پیدا کرده‌اند و حالا در ابرها نیز این کشف نگران‌کننده رخ داده و در بالای کوه فوجی و کوه اویاما نیز میکروپلاستیک کشف شده است.

تیمی از دانشمندان ژاپنی در یک تحقیق دلهره‌آور جدید میکروپلاستیک‌هایی در بالای دو کوه در ژاپن پیدا کرده‌اند و همچنین نحوه یافتن آن‌ها را نیز به طور دقیق توضیح داده‌اند. آن‌ها برای جمع‌آوری نمونه از مه‌هایی که بالای دو کوه فوجی و اویاما را پوشانده بود از آنجا بالا رفتند. سپس این دانشمندان از تکنیک‌های تصویربرداری پیشرفته استفاده کردند تا اطلاعات بیشتری از خواص این آب‌های جمع‌آوری شده به دست آورند ولی در این بین متوجه شدند ذرات پلاستیک در آنها وجود دارد.

بیشتر بخوانید: ابداع نوعی سوخت جدید که با آتش مشتعل نمی‌شود!

کشف میکروپلاستیک در ابرها

9 پلیمر و یک نوع لاستیک مجموعا در نمونه‌ها شناسایی شده است. به گفته محققان، هر لیتر آب آزمایش‌شده 6.7 تا 13.9 قطعه از این میکروپلاستیک‌ها داشته است که مطمئن نیستند چگونه به قله کوه رسیده‌اند. آن‌ها ادعا کرده‌اند که در این تحقیق برای اولین‌ بار به وجود میکروپلاستیک در آب تشکیل‌دهنده ابرها رسیده‌اند.

میکروپلاستیک‌ها ذرات پلاستیکی بسیار ریزی و کوچکی هستند که اندازه آن‌ها از 5 میلی‌متر هم کوچک‌تر است و از منابع مختلفی می‌تواند تولید شود. این قطعات بسیار ریز عملاٌ در همه‌جا حضور دارد، از یخ‌های قطب جنوب تا خون بدن انسان وجود داشته و بسیار نگران‌کننده است.

کشف میکروپلاستیک در ابرها

حالا تشخیص حضور آن‌ها در ابرها، محققان را به نگرانی بیشتر کشیده است، زیرا می‌تواند عامل آلودگی پلاستیکی بیشتری هم باشد. پژوهشگران توضیح دادند که بسیاری از این پلاستیک‌ها به اقیانوس‌های جهان برمیگردند و برخی از این میکروپلاستیک‌ها می‌توانند دوباره به‌ سمت اتمسفر پرت شوند و بسیار مخرب باشند. در بیانیه دانشمندان توضیح داده شده است:

«این موضوع نشان می‌دهد که میکروپلاستیک‌ها ممکن است جزئی مهم و اساسی از ابرها شده باشند و تقریباً هر چیزی را که می‌خوریم و می‌نوشیم، از طریق باران‌های پلاستیکی آلوده به پلاستیک کنند، در این صورت نتایج بسیار مخرب خواهد بود.»

نتایج این تحقیق در مجله Environmental Chemistry Letters چاپ شده است و می‌توانید توضیحات کامل را مشاهده کنید.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درمورد کشف میکروپلاستیک در ابرها چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت تکراتو با ما درمیان بزارید.

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر