;
coinex

سامسونگ سنسور دوربین 1 اینچی با کیفیت 432 مگاپیکسلی معرفی می‌کند

سامسونگ در ادامه راه سونی که بر روی سنسور دوربین‌های گوشی‌های هوشمند با ابعاد بزرگتر متمرکز است، درحال ساخت سنسور دوربین 1 اینچی با کیفیت 432 مگاپیکسلی است.

در حالی که شرکت سونی صرفاً سنسورهای دوربین با رزولوشن 50 مگاپیکسلی به تولید می‌رساند اما کمپانی کره‌ای حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی را هم مورد استفاده قرار داده است. حالا طبق یک گزارش جدید، اهداف سامسونگ در همین مرحله متوقف نشده و حتی اعلام شده که این شرکت مشغول کار بر روی دو سنسور دوربین 1 اینچی با کیفیت 432 مگاپیکسلی است که احتمالاً تحت عنوان ISOCELL HW1 و ISOCELL HW2 عرضه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: بهترین گوشی های سامسونگ تا 4 میلیون تومان [مهر 1402]

ساخت سنسور دوربین 1 اینچی با کیفیت 432 مگاپیکسلی توسط سامسونگ

براساس ادعای افشاگر Revegnus، سامسونگ سخت مشغول کار بر روی دو سنسور دوربین ISOCELL جدید به‌نام‌های ISOCELL HW1 و ISOCELL HW2 است تا اولین حسگرهای تصویر سری ISOCELL HW این شرکت عرضه شوند. ادعا شده که ISOCELL HW1 یک سنسور 1/1.05 اینچی (تقریباً 1 اینچی) با پیکسل‌های 0.56 میکرومتری و وضوح 432 مگاپیکسلی است. از طرفی ISOCELL HW2 یک سنسور 1/1.07 اینچی (تقریباً 1 اینچی) با اندازه پیکسل 0.5 میکرومتر و وضوح 432 مگاپیکسلی خواهد بود.

البته افشاگر مذکور در خصوص گوشی‌های هوشمندی که از این سنسورهای سامسونگ بهره خواهند برد، اطلاعاتی را ارائه نداده است. اما، وی مدعی شده که Galaxy Z Fold 6 از همان سنسور نسل پیشین خود یعنی زد فولد 5 بهره‌برداری خواهند کرد. از سوی دیگر، Galaxy Z Fold 7 هم دارای حسگر تصویر 200 مگاپیکسلی ISOCELL HP5 با اندازه 1/1.3 اینچی خواهد بود و لذا هیچ پیشرفت جدیدی در دوربین گوشی‌های تاشو برند کره‌ای اتفاق نمی‌افتد.

سنسور دوربین 1 اینچی با کیفیت 432 مگاپیکسلی

چنانچه این اطلاعات درست باشد، به‌نظر سامسونگ روی سنسورهای 1 اینچی کار می‌کند، بااین‌حال این حسگرهای تصویر از وضوح بسیار بالایی نیز برخوردارند که دو برابر سنسورهای دوربین پرچمدار نسل کنونی آن‌ها است. معلوم نیست که این امر چگونه بر کیفیت تصویر و ویدیو اثر خواهد گذاشت.

افزون‌براین، مشخص نیست که آیا این سنسورهای دوربین 1 اینچی از سوی گوشی‌های هوشمند پرچمدار سری گلکسی اس سامسونگ مورد استفاده قرار خواهند گرفت یا دوباره و براساس سنت قدیمی، این برندهای چینی هستند که نخستین مشتری رده‌بالاترین حسگرهای تصویر سامسونگ و سونی خواهند بود.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص ساخت سنسور دوربین 1 اینچی با کیفیت 432 مگاپیکسلی توسط سامسونگ چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با ما به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با تکراتو دنبال کنید.

.

منبع: ترنجی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر