;
coinex

تراشه اگزینوس 2400 با پیشرفت 70 درصدی نسبت به نسل قبل توسط سامسونگ معرفی شد

تراشه اگزینوس 2400 به عنوان پرچمدار پردازنده‌های ساخت سامسونگ معرفی شد. بنابر اظهارات غول کره‌ای، تراشه جدید تا 70 درصد نسبت به نسل قبل پیشرفت کرده است.

تراشه اگزینوس 2400 با پیشرفت 70 درصدی نسبت به نسل قبل توسط سامسونگ معرفی شد. سامسونگ نسل جدید پردازنده‌های بالارده خود را درحالی معرفی کرد که طبق بنچمارک‌های گرفته شده مشخص شده است عملکردی بسیار عالی داشته و از چیپ‌های پرچمداران موجود در بازار فعلی نظیر A16 Bionic نیز بهتر عمل می‌کند. اما بهتر است بدانید که Exynos 2400 با هوش مصنوعی عجین شده و پردازش‌های مرتبط با این تکنولوژی را به نحو احسنت انجام می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اولین بنچمارک تراشه اگزینوس 2400 حاکی از برتری چشمگیر تراشه سامسونگ بر A16 Bionic است

تراشه اگزینوس 2400 مبتنی‌بر هوش مصنوعی معرفی شد

سامسونگ بامداد امروز در جریان برگزاری رویداد System LSI Tech Day 2023 به‌‌صورت مقدماتی از پردازنده‌ اگزینوس ۲۴۰۰ پرده‌برداری کرد. اگزینوس ۲۴۰۰ پردازنده‌ پرچمدار جدید سامسونگ برای گوشی‌های سری گلکسی S است و جایگزین اگزینوس ۲۲۰۰ می‌شود که در گلکسی S22 حضور داشت.

بیانیه‌ مطبوعاتی سامسونگ شامل جزئیات فنی کامل Exynos 2400 نیست، اما این شرکت تلاش کرده است که روی هوش مصنوعی تأکید کند. این پردازنده نخستین بار وارد سری گلکسی S24 خواهد شد؛ فعلاً مشخص نیست که قیمت CPU مورد بحث تا چه حد روی قیمت گوشی سامسونگ گلکسی S24 و قیمت گوشی گلکسی S24 پلاس و گلکسی S24 اولترا اثر می‌گذارد.

سامسونگ می‌گوید واحد CPU در سیستم-روی-چیپ Exynos 2400 تا ۷۰ درصد پرقدرت‌تر از Exynos 2200 است و این تراشه پردازش‌های هوش مصنوعی را ۱۴٫۷ برابر سریع‌تر انجام می‌دهد.

تراشه اگزینوس 2400 مبتنی‌بر هوش مصنوعی معرفی شد

تراشه‌ جدید سامسونگ به گرافیک Xclipse 940 مجهز است که بر پایه‌ ریزمعماری AMD RDNA 3 توسعه داده شده است. شایعه‌ها می‌گویند Xclipse 940 به ۶ پردازنده‌ ورک‌گروپ (WGP) مجهز است. بر اساس ادعای سامسونگ، Xclipse 940 در زمینه‌ اجرای بازی و پردازش‌های مبتنی‌بر رهگیری پرتو عملکرد بسیار بهتری نسبت‌به نسل قبل دارد.

سامسونگ ابزار هوش مصنوعی جدیدی معرفی کرده است که احتمالاً در انحصار سری گلکسی S24 خواهد بود. این ابزار به دارندگان گوشی‌های پرچم‌دار جدید سامسونگ امکان می‌دهد که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی مولد، متن را به عکس تبدیل کنند.

تراشه‌ اگزینوس ۲۴۰۰ سامسونگ به مودم 5G جدیدی با پشتیبانی از فناوری‌های NB-IoT و NTN مجهز است و ارتباط ماهواره‌ای را به گوشی‌های هوشمند می‌آورد.

سامسونگ می‌گوید سیستم ارتباط ماهواره‌‌ای جدیدش نتیجه‌ همکاری با شرکت Skylo Technologies است. جزئیات کامل این سیستم ارائه نشده است، اما احتمالاً گلکسی S24 قابلیت ارتباط ماهواره‌ای دوطرفه خواهد داشت.

سامسونگ در مراسم بامداد امروز، فناوری Zoom Anyplace را نیز برای دوربین‌های ۲۰۰ مگاپیکسلی‌اش رونمایی کرد. این فناوری قرار است «تجربه‌ زوم کاملاً جدیدی ارائه دهد.» به گفته‌ سامسونگ، Zoom Anyplace به کاربران موبایل امکان می‌دهد تصاویر نمای نزدیک اجسام متحرک را با بزرگ‌نمایی چهار برابری بگیرند. این فناوری با بهره‌گیری از هوش مصنوعی، سوژه را رهگیری می‌کند.

غول کره‌ای صنعت فناوری در مراسم امروز پردازنده‌ Exynos Auto V920 را نیز برای خودروها رونمایی کرد. این پردازنده‌ ۱۰ هسته‌ای روی قیمت خودرو اثر نمی‌گذارد، اما قابلیت‌های کاربردی به‌همراه دارد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره تراشه اگزینوس 2400 چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر