coinex
راهنمای خرید تکراتو

کشف شواهد مرده‌خواری در مراسم سوگواری در اروپا [+عکس]

محققان موفق به کشف شواهد مرده‌خواری به‌عنوان یک آیین ترسناک در اروپای حدود 15 هزار سال پیش شده‌اند که به‌نظر به‌جای خاکسپاری مردگان انجام می‌شده است.

پژوهش جدید محققان حاکی از کشف شواهد مرده‌خواری در حدود 15 هزار سال پیش، در بخش‌هایی از اروپا به‌عنوان قسمتی از مراسم سوگواری مردگان به شیوه کانیبالیسم یا هم‌نوع‌خواری بوده است. این امر به‌نظر نه از سر اجبار، بلکه به‌عنوان بخشی از آیین‌های آن‌ها اجرایی می‌شده است. پژوهشگران در این بررسی که نتایج آن در مجله Quaternary Science Reviews منتشر شده کشف کردند که در 13 سایت تاریخی، نشانه‌های کانیبالیسم دیده می‌شود و در 10 مورد از آن‌ها این رفتار در ارتباط با آیین‌های سوگواری انجام شده است. به همین جهت، دانشمندان نتیجه گرفته‌اند که هم‌نوع‌خواری در انتهای دوره پارینه‌سنگی پسین یک رفتار مرسوم بوده است.

بیشتر بخوانید: کشف اتاقک‌هایی در اهرام مصر که به حل معمای ساخت اهرام کمک می‌کند [+عکس]

کشف شواهد مرده‌خواری در اروپا

پژوهشگران موزه تاریخ ملی لندن متوجه شده‌اند که در جوامع ماگدالنی که بین 11 تا 17 هزار سال قبل در دوران پارینه‌سنگی پسین وجود داشتند، به‌نظور هم‌نوع‌خواری لمری رایج بوده است. البته این هم‌نوع‌خواری صرفاً در مراسم خداحافظی با مردگان رقم می‌خورد.

«سیلویا بلو»، متخصص حوزه تکامل در‌زمینه رفتارهای انسان از موزه تاریخ ملی لندن در این رابطه توضیح می‌دهد: «آن‌ها به‌جای خاکسپاری مردگان، آن‌ها را می‌خوردند. ما شواهدی را یافته‌ایم که نشان می‌دهد هم‌نوع‌خواری در دوره‌ای کوتاه در چندین منطقه در شمال غرب اروپا رخ می‌داده و این اقدام بخشی از رفتارهای سوگواری در گروه‌های ماگدالنی بوده است. این مسئله در نوع خود جالب‌توجه است، چون قدیمی‌ترین مدرک پیرامون هم‌نوع‌خواری به‌عنوان یک آیین سوگواری محسوب می‌شود.»

کشف شواهد مرده‌خواری

احتمال داده می‌شود که جوامع ماگدالنی پیکر مردگان خود را تحت فرایندهایی نگه‌داری می‌کردند که شامل جداسازی یا خوردن گوشت از استخوان‌ها می‌شد. در پاره‌ای از موارد این استخوان‌ها جهت ساخت اشیا جدید هم مورد استفاده قرار می‌گرفت. به‌عنوان نمونه، باستان‌شناسان جمجمه‌هایی از انسان‌ها با قدمت 15 هزار سال را از غار گوف در جنوب انگلیس کشف کرده‌اند که به‌صورت مشخص و هدفمند به‌شکل لیوان درآمده بودند. افزون‌براین، آثاری از دندان انسان روی آن‌ها مشاهده می‌شد.

پژوهشگران طی این مطالعه به اطلاعات ژنتیکی گروه دیگری از افراد که در منطقه Epigravettian زیست داشتند نیز برخوردند. این افراد به‌نظر از لحاظ فرهنگی از گروه پیشین متمایز بودند و بدون هم‌نوع‌خواری، مردگان خود را تنها دفن می‌کردند.

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کشف شواهد مرده‌خواری در اروپا چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: دیجیاتو

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر