;
coinex

سرمایه‌گذاری کلان عربستان سعودی در حوزه پارک‌های دیجیتالی

عربستان قصد دارد سرمایه‌گذاری کلانی در حوزه پارک‌های دیجیتالی ایجاد کند و برای رسیدن به این مهم از یک استارتاپ کمک گرفته است.

پارک‌های دیجیتالی عنوان جدیدترین سرمایه‌گذاری عربستان است که با هدف ایحاد بستری برای سرگرمی و تفریحات دیجیتالی ایجاد خواهد شد. این پارک‌های دیجیتالی جدیدترین و شاید یکی از بهترین سرمایه‌گذاری‌های این کشور در حوزه تکنولوژی باشد که روند تلاش‌های این کشور حاشیه خلیج‌فارس را در مدرن کردن فضای شهری به خوبی پیش می‌برد.

بیشتر بخوانید: تماشا کنید: طرح آسمانخراش 330 متری عربستان معرفی شد

سرمایه‌گذاری کلان عربستان سعودی در حوزه پارک‌های دیجیتالی

صندوق سرمایه ملی عربستان براساس طرح دولتی Riyadh Season در حوزه سرگرمی، بخش عمده ۵۵ میلیون دلار بدهی و سهام جذب شده از سوی استارت‌آپ HyperSpace را تامین می‌کند. این طرح به سرکردگی ترکی الشیخ، مدیر اداره سرگرمی عمومی، مدیریت می‌شود.

الکساندر هلر، بنیان‌گذار و مدیرعامل HyperSpace، می‌گوید مراکز خرید برای جذب مشتریان باید یک «گزینه جالب» پیش‌ روی آنها بگذارند. او گفت: «امروزه در این اکوسیستم با چیزی تجربه محور مواجه هستید.»

عربستان سعودی در تلاش برای کاهش وابستگی به درآمد‌های نفتی روی حوزه‌های دیگری مثل تولید خودروی الکتریکی، تیم‌های ورزشی و توریست سرمایه‌گذاری کرده است. این کشور قصد دارد به یک مرکز بازی جهانی تبدیل شود و در سال جاری با هزینه ۴.۹ میلیارد دلاری شرکت توسعه‌دهنده بازی Scopely از آمریکا را خریداری کرد.

شرکت HyperSpace پارک‌های خود را با ترکیبی از سرگرمی دیجیتالی و فیزیکی از جمله بازی احداث می‌کند. در طول ۹ ماه گذشته، حدود نیم میلیون علاقه‌مند به این طرح ۳۴ دلار برای حضور در اولین پارک احداث شده در دبی پرداخت کرده‌اند.

این شرکت مستقر در ریاض قصد دارد فعالیت خود را به خارج از عربستان و تا آمریکا توسعه دهد. هلر می‌گوید «تمرکز زیادی برروی توسعه این کسب‌وکار» به سراسر جهان داریم.

به گفته هلر، ریاض با توجه به اهمیت مراکز خریدش در نگاه سعودی‌ها، از اهمیت بالایی برخوردار است و مشارکت شبکه اجتماعی چشمگیری را رقم زده است. HyperSpace در تلاش است تا مشتریان را بار دیگر به سمت مراکز خرید فیزیکی، که در دوران پاندمی به شدت ضربه خوردند، جذب کند.

به گفته او:

«ما فرصتی را در فضای سرگرمی فیزیکی و نقش آن در آینده اکوسیستم خرده‌فروشی مشاهده کردیم.»

شرکت سرمایه‌گذاری جسورانه Galaxy Interactive از نیویورک نیز با تمرکز بر صنعت بازی در تازه‌ترین دور سرمایه‌گذاری با حضور شرکت‌های بین‌المللی حضور یافته است.

شرکت HyperSpace قرار است طی شش هفته آینده پارکی را در ریاض احداث کند و چند ماه دیگر نیز باید در انتظار پارک جدیدی در دبی باشیم.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سرمایه‌گذاری کلان عربستان سعودی در حوزه پارک‌های دیجیتالی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: پیوست

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر