;
coinex

سرمایه‌گذاری بزرگ ژاپن در توسعه هواپیماهای برقی

دولت ژاپن به‌نظر به هدف کاهش آلودگی هوا قصد دارد تا سرمایه‌گذاری عظیمی در ساخت و توسعه هواپیماهای برقی و تجهیزات این هواپیماها داشته باشد.

براساس گزارش رویترز، دولت ژاپن تصمیم دارد تا وزارت بازرگانی این کشور، سیاست سرمایه‌‌گذاری در تجهیزات هواپیماهای برقی را در کارگروه شورای این وزارتخانه مطرح کند. به‌نظر تصمیم دولت ژاپن به‌منظور حمایت از توسعه قطعات هواپیماهای برقی و کاهش انتشار دی‌اکسین کربن (CO2) درنظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: ژاپنی‌ها سریعترین کامیپوتر کوانتومی جهان را می‌سازند

سرمایه‌گذاری بزرگ ژاپن در حوزه هواپیماهای برقی

ژاپن به منظور سرمایه گذاری برای ساخت هواپیمای برقی، برنامه دارد تا 30.6 میلیارد ین (205 میلیون دلار) جهت توسعه سیستم‌های سلول سوخت هیدروژنی هواپیمای برقی یارانه اعطا کند؛ سیستم‌هایی که امکان استفاده از آن‌ها در تولید الکتریسیته برای تأمین انرژی پیشران الکتریکی وجود دارد.

هواپیماهای برقی

همچنین ادعا شده که دولت ژاپن 17.3 میلیارد ین جهت توسعه سیستم‌های سلول سوخت هیدروژنی این هواپیماها و 13.3 میلیارد ین برای توسعه سیستم‌های کنترل موتور با مصرف سوخت بهینه تخصیص خواهد داد.

با توجه به تصمیم ژاپن به‌منظور سرمایه‌گذاری قابل‌توجه در حوزه‌ تجهیزات این نوع از هواپیماها، به‌نظر این کشور آینده درخشانی در بازار مذکور دیده و قصد دارد به یکی از پیشگامان این صنعت تبدیل شود.

بیشتر بخوانید: 

دیدگاه شما در خصوص سرمایه‌گذاری ژاپن برای توسعه هواپیما های برقی جهت کاهش آلودگی چیست؟ نظرات خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر