;
coinex

طراحی ربات‌های متحرک با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی به فناوری بسیار کارآمدی تبدیل شده و پژوهشگران قادر به طراحی ربات‌های متحرک با هوش مصنوعی زیر یک دقیقه شدند.

پژوهشگران دانشگاه نورث وسترن، نوعی هوش مصنوعی ساختند که ربات‌ها را از پایه طراحی می‌کند. این تیم دستور ساده‌ای به این هوش مصنوعی دادند تا رباتی طراحی کند که روی سطح صاف می‌رود و در عرض چند ثانیه، طرح ربات با قابلیت جابه‌جایی دریافت کردند.

بیشتر بخوانید: معرفی یک ربات غول‌پیکر 3 میلیون دلاری در ژاپن [+عکس]

طراحی ربات‌های متحرک با هوش مصنوعی

هوش مصنوعی ایرادات و مشکلات این ربات را شناسایی و اصلاح کرد، پس از 10 مرتبه انجام این اصلاحات طرحی ایجاد کرده بود که به نظر می‌رسید واقعا قادر به راه رفتن روی سطح صاف است. این محققان قالبی از یک ربات را با پرینتر سه‌بعدی آماده و آن را با سیلیکون مایع پر کردند. پس از چند ساعت، ربات Squishy آماده آزمایش شدن بود. این ربات با پر و تخلیه کردن هوا قادر به حرکت روی سطح صاف بود.

طراحی ربات‌های متحرک با هوش مصنوعی

سم کریگمن، پژوهشگر ارشد پروژه Squishy اینگونه توضیح داد:

«ما الگوریتمی برای طراحی ربات‌ها در این هوش مصنوعی قرار دادیم که روند تکامل ربات را سریع‌تر می‌کند. ما به هوش مصنوعی گفتیم رباتی می‌خواهیم که روی سطح صاف راه می‌رود و با فشار دادن یک دکمه ربات را دریافت کردیم. این طرح هیچ شباهتی به موجودات زنده داخل کره زمین ندارد و من نام این پیشرفت را تکامل آنی می‌گذارم.»

در مقاله پروژه Squishy گفته شد که این هوش مصنوعی در لپ‌تاپ معمولی قابل اجراست و کل فرایند طراحی را طی 26 ثانیه انجام می‌دهد. قسمت جالب این است که این تیم هیچ طرح اولیه‌ای به هوش مصنوعی ارائه نکردند، هوش مصنوعی به تنهایی متوجه استفاده از پا برای راه رفتن روی سطح صاف شد.

بیشتر بخوانید: 

نظر شما در مورد طراحی ربات‌های متحرک با هوش مصنوعی چیست؟ دیدگاه خود را در بخش نظرات با تکراتو به اشتراک بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر