coinex
راهنمای خرید تکراتو

سیستم تصفیه آب فوق‌پیشرفته تسلا ؛ جدیدترین ابرپروژه ایلان ماسک!

ظاهراً ایده ایلان ماسک عملی شده و سیستم تصفیه آب فوق‌پیشرفته تسلا استارت خورده است. ایده بلندپروازانه ماسک به حلقه عظیم آب یاد خواهد شد.

چندوقت پیش ایلان ماسک، مالک و مؤسس شرکت خودروسازی تسلا، از طرحی صحبت کرد که به واسطه آن می‌توان آب را بازیافت کرد. این ایده بزرگ به سیستم تصفیه آب فوق‌پیشرفته تسلا معرفی شده و قرار است آب را بازیافت کند. ظاهراً ماسک برای راه‌اندازی این ابرپروژه یک ساختمان بسیار بزرگ را نیز خریداری کرده تا بتواند پروژه (Giga Water Loop) را استارت بزند.

بیشتر بخوانید: تسلا در سه ماه به اندازه یکسال سایپا خودرو تولید کرد!

مراحل پروژه سیستم تصفیه آب فوق‌پیشرفته تسلا آغاز شد

ایلان ماسک مدتی قبل در رابطه با یک پروژه بلندپروازانه تصفیه و بازیافت آب صحبت کرد و حالا به‌نظر می‌رسد که روند تبدیل این ایده به واقعیت آغاز شده است. اخیراً تسلا درخواست ایجاد یک ساختمان غول پیکر را به ثبت رسانده و آن را پروژه حلقه عظیم آب (Giga Water Loop) نام‌گذاری کرده است.

شرکت خودروسازی تسلا (Tesla) که تحت مدیریت آقای ایلان ماسک اداره می‌شود، به شکل عجیبی به واژه عظیم علاقه داشته و همواره به‌دنبال شروع پروژه‌های جدیدی است که نوآورانه و بی‌مانند هستند.

به گزارش Driveteslacanada، حالا این غول تولیدکننده خودروهای الکتریکی تصمیم گرفته چیزی به‌نام حلقه عظیم آب (Giga Water Loop) را ایجاد کند. اطلاعات این پروژه که در واقع یک ساختمان بسیار بزرگ به‌شمار می‌آید، از طریق مجوز ساختمانی آن افشا شده است.

سیستم تصفیه آب فوق‌پیشرفته تسلا ؛ جدیدترین ابرپروژه ایلان ماسک!

جزئیات مربوط به این پروژه در حال حاضر مشخص نیست، با این حال در بخش‌هایی از درخواست کسب مجوز ساخت یک ساختمان بزرگ توسط تسلا آمده است:

این ساختمان مربوط به پروژه Giga Water Loop شرکت تسلا است. در این پروژه از یک کابق برق فشار قوی برند آستین انرژی استفاده شده که سیم آن به داخل زمین می‌رود، نزدیک به لوله پیشنهادی ما در سمت شمالی رودخانه. ما از شرکت آستین انرژی برای نگه‌داشتن تیر برق در حین ساخت یا جابه‌جایی موقت سیم در حین ساخت در خواست کمک می‌کنیم.

سیستم تصفیه آب فوق‌پیشرفته تسلا ؛ جدیدترین ابرپروژه ایلان ماسک!

این پروژه جاه‌طلبانه دارای بخش‌های مختلفی از جمله بخش تولید سلول‌های باتری و حتی مواد کاتدی است؛ مواردی که به‌نظر می‌رسد خارج از ساختمان اصلی تسلا قرار است به آنها پرداخته شود.

در حال حاضر به‌نظر می‌رسد که پروژه Giga Water Loop یک محوطه بزرگ بازیافت آب محسوب شده و در کنار آن هم چند پروژه کوچک مانند محل دوچرخه‌سواری و راهپیمایی به صورت هم‌زمان اجرایی خواهد شد.

سیستم تصفیه آب فوق‌پیشرفته تسلا ؛ جدیدترین ابرپروژه ایلان ماسک!

آقای ایلان ماسک پیش از این چندین مرتبه به موضوع بازیافت آب مورد استفاده در فرایند تولید باتری اشاره کرده بود، بنابراین می‌توان حدس زد که این شرکت اکنون قصد دارد ایده ماسک را به واقعیت تبدیل کند. وی این پروژه را بهشت زیست‌محیطی توصیف کرده است.

البته این مورد تنها پروژه در حال ساخت تسلا نیست و بزرگترین تولیدکننده خودروهای الکتریکی در جهان هم‌اکنون در حال توسعه کارخانه‌هایی در ایالات متحده، چین و آلمان است.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره سیستم تصفیه آب فوق‌پیشرفته تسلا چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت افزار

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر