;
coinex

نقشه راه دوره های Linux برای شروع یادگیری

لینوکس (Linux)، سیستم عاملی که این روزها بسیار شهرت یافته و بسیاری از کارفرمایان، به دنبال متخصصانی می‌گردند که بتوانند با این سیستم عامل کار کنند. به همین دلیل است که بسیاری از افرادی که با IT آشنایی دارند و به دنبال یاد گرفتن تخصص‌های فنی هستند، می‌خواهند بهترین آموزش لینوکس برای ورود به بازار کار را بدانند. اگر می‌خواهید یک نقشه راه اصولی برای دوره های Linux داشته باشید، با این مطلب از آموزشگاه کندو همراه باشید.

چگونه به‌سرعت لینوکس یاد بگیریم؟

با یادگرفتن لینوکس، می‌توانید از زمان خود بهترین استفاده را کنید. به کمک لینوکس می‌توانید پروژه‌های Open source تعریف کنید و یا راه‌ حلی برای سازمان خود پیدا کنید تا توسعه‌دهندگان از آن استفاده کنند. برای یاد گرفتن سریع‌تر این مهارت، باید یک نقشه راه داشته باشید تا بتوانید با یافتن بهترین آموزش لینوکس آن را سریع‌تر و راحت‌تر یاد بگیرید. در ادامه مهم‌ترین مهارت‌هایی که باید یاد بگیرید را معرفی کرده‌ایم.

قبل از آنکه به یک متخصص لینوکس تبدیل شوید، باید اصول اولیه آن را بلد باشید. ممکن است در ابتدا ترسناک به‌نظر برسد، اما با یک آغاز اصولی، می‌توانید به‌سرعت آن را یاد بگیرید.

  • ساختار لینوکس

ابتدا باید ساختار لینوکس را بشناسید. شما باید با اجزای اصلی سیستم عامل، نحوه عملکرد لینوکس و نحوه تناسب اجزای مختلف با هم آشنا شوید.

  • جستجوی سیستم فایل

یکی از اساسی‌ترین مهارت‌های لینوکس، جستجو در سیستم فایل است. برای این کار باید خط فرمان را یاد بگیرید. خط فرمان، ابزاری است که به شما امکان می‌دهد تا با استفاده از یک ترمینال با رایانه ارتباط و تعامل داشته باشید. جایگزین آن، یک رابط کاربری گرافیکی است که معمولاً هنگام راه‌اندازی macOS یا Windows مشاهده می‌کنید.

  • تغییر سیستم فایل

در مرحله بعد، باید بدانید که چگونه اطلاعات را در سیستم فایل تغییر دهید. باید بدانید که چگونه چندین فایل را با استفاده از حروف عام جابجا، حذف و به‌روز رسانی کنید.

  • پیکربندی محیط

هنگامی که لینوکس را راه‌اندازی می‌کنید، یک بخش ترمینال جدید ایجاد می‌شود که تمام تنظیمات منتخب شما در آن‌جا قرار می‌گیرد. شما باید بدانید که چگونه این بخش را بر اساس آن‌چه می‌خواهید، شخصی‌سازی کنید.

  • ورودی و خروجی لینوکس

شما باید بتوانید اطلاعات ورودی و اطلاعات خروجی‌ را به فایل‌ها و بخش‌های مختلف سیستم عامل هدایت کنید.

  • اسکریپت‌نویسی Shell

اسکریپت نویسی Bash یا Shell به شما امکان می‌دهد که کارهای مشابه را خودکار کنید و دستورات را در یک فایل واحد جمع‌آوری کنید.

  • کاربری و مجوزها

لینوکس تنوع زیادی از تنظیمات کاربر و مجوز را در اختیار شما می‌دهد. این موارد، تضمین می‌کنند که فقط برخی کاربران می‌توانند به فایل‌ها و پوشه‌های خاصی در رایانه دسترسی داشته باشند.

مواردی که تا اینجا گفته شد، تنها یک نگاه اجمالی به آن چیزهایی است که باید هنگام یادگیری لینوکس، مطالعه کنید. با این‌حال موارد مهمی هستند که باید در ابتدای یادگیری و به ترتیب، با آن‌ها آشنا شوید. این سیستم عامل به‌قدری پیشرفته است که نمی‌توانیم همه چیزهایی که باید در یک دوره آموزشی لینوکس یاد بگیرید را در این بخش نام ببریم. با این‌حال، اگر از بهترین آموزش لینوکس، همچون آموزش‌هایی که آموزشگاه کندو ارائه می‌دهد، استفاده کنید؛ می‌توانید تمامی این موارد و مهارت‌های مهم و پیشرفته‌تر دیگری را آموزش ببینید.

نقشه راه دوره های Linux برای شروع یادگیری

مهم‌ترین دوره‌ها برای بهترین آموزش لینوکس

اگر می‌خواهید با انواع دوره‌های بین‌المللی آشنا شوید، باید بدانید که این دوره‌ها، نقشه راه مخصوص به خود را دارند که در هر مرحله، موارد مختلفی را به دانشجو یاد می‌دهند.

از آن‌جایی که بسیاری از دوره‌ها، لینوکس را به همان صورتی که خودشان از این سیستم عامل استفاده می‌کنند، یاد می‌دهند؛ در این قسمت فقط دو مورد از بهترین دوره‌های بین‌المللی را معرفی می‌کنیم.

بهترین و شناخته‌شده‌ترین دوره‌های بین‌المللی لینوکس دوره‌ های انستیتو لینوکس کانادا یا LPI و دوره های شرکت RedHat به نام RHCE هستند. همچنین بنیاد جهانی لینوکس یا Linux Foundation نیز اقدام به طراحی و ارائه دوره‌های تخصصی لینوکس کرده‌است که این دوره‌ها، وارد بخش مدیریت و امنیت و شبکه در لینوکس شده‌اند.

دوره LPIC

دوره LPIC مخفف عبارت دوره حرفه‌ای‌های لینوکس است که محصول کشور کانادا است تا دوره‌های آموزشی لینوکس را استاندارد کند. این دوره که بسیاری از افراد آن را بهترین آموزش لینوکس می‌نامند، در چهار سطح تولید می‌شود که اولین سطح آن برای ورود به دنیای یادگیری لینوکس است. این سطح‌ها به شرح زیر است:

  • سطح پیشنیاز یا Linux Essentials: آموزش مقدماتی لینوکس
  • سطح مقدماتی یا LPIC 1: آموزش مدیریت سرور لینوکس
  • سطح متوسط یا LPIC 2: آموزش مهندسی لینوکس
  • سطح پیشرفته یا LPIC 3: آموزش امنیت لینوکس/آموزش مجازی‌سازی/آموزش Mixed Environment

دوره‌های مقدماتی، متوسط و همچنین امنیت لینوکس را در کندو آموزش ببینید.

دوره RHCE

این دوره‌ها توسط شرکت RedHat تولید می‌شود که یک توزیع لینوکس است و لینوکس‌های آن به‌صورت پولی به فروش می‌رسند. دوره‌هایی که این شرکت تولید می‌کند، محوریت آن‌ها سیستم عامل RedHat Enterprise است. به دلیل تعدد بالای مخاطبان این سیستم عامل، افرادی که از آن استفاده می‌کنند؛ آن را بهترین آموزش لینوکس می‌دانند و برای کار با این لینوکس، گواهینامه می‌گیرند. این دوره‌ها، شامل موارد زیر است:

  • دوره آموزشی RHCSA، محوریت مدیریت سیستم عامل RedHat
  • دوره آموزشی RHCE، محوریت مهندسی سیستم عامل RedHat
بهترین منابع چاپی آموزش لینوکس، عمدتا به زبان انگلیسی است
بهترین منابع چاپی آموزش لینوکس، عمدتا به زبان انگلیسی است

کلام آخر

همان‌طور که در این نقشه راه دوره های لینوکس گفته شد، برای یادگیری لینوکس باید بتوانید با مهارت‌های اصلی و پایه‌ای آن آشنا شوید و سپس به کمک بهترین آموزش لینوکس که برای شما مناسب باشد، همچون دوره‌های آموزشی آموزشگاه کندو، کار با این سیستم عامل را یاد بگیرید و وارد بازار کار شوید.

.

پایان رپورتاژ آگهی

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر