;
coinex

کانسپت هایپر ادونچر معرفی شد؛ کراس‌اوور فضایی نیسان! [+تصاویر]

از کانسپت هایپر ادونچر به‌عنوان جدیدترین خودروی مفهومی نیسان رونمایی شده که احتمالاً بارزترین ویژگی این کراس‌اوور پله‌های پشتی تاشو در فضای بار باشد.

به گزارش تکراتو و به نقل از پدال، ژاپنی‌ها هم‌اکنون مشغول آماده‌سازی خود برای حضور در نمایشگاه حمل‌ونقل کشور هستند و جدیدترین کانسپت آن‌ها متمرکز بر روی گشت‌وگذار در محیط بیرون از خانه است. بر همین اساس کانسپت هایپر ادونچر رونمایی شده که درواقع نام محصولی نمایشی با قوای محرکه برقی بوده و از درب‌های جلوی سنتی و درب‌های عقب پروانه‌ای بهره می‌برد.

طبق اعلام نیسان این شاسی‌بلند آبی یک گزینه منحصربه‌فرد برای افرادی محسوب می‌شود که در پی سفر آخر هفته به کوه‌های نزدیک محل زندگی خود یا سفری چند ماهه هستند. در مجموع چهار کانسپت طی نمایشگاه سال جاری ژاپن از سوی نیسان رونمایی خواهند شد که دو نمونه آن‌ها پیش‌تر به‌صورت دیجیتالی معرفی شده‌اند و دو مدل دیگر هم در روزهای آینده برای مشاهده بازدیدکنندگان ارائه خواهند شد.

بیشتر بخوانید: کانسپت آینده‌نگرانه نیسان 20-23 معرفی شد؛ هاچ‌بک تمام برقی و خاص ژاپنی‌ها!

رونمایی از کانسپت هایپر ادونچر نیسان

از جمله قابلیت‌های هایپر ادونچر اسپویلر جلوی خودرو بوده که جریان هوا را منحرف می‌سازد تا راندمان آیرودینامیکی آن ارتقاء پیدا کند. هر چهار لاستیک درکنار سپرهای جلو و عقب هم به شیوه‌ای طراحی شده‌اند که در مسیرهای برفی با مشکلی جهت تردد خودرو روبرو نشوند. در قسمت عقب نیز پله‌های تاشوی اتوماتیکی دیده می‌شوند که در هنگام بارش برف سنگین به‌کار خواهند آمد. یک صندلی نیمکتی هم در بخش عقب تعبیه شده که توانایی چرخش تا 180 درجه را دارد و افراد موقعیت راحتی جهت لذت بردن از سفر خود با آن پیدا می‌کنند.

کانسپت هایپر ادونچر کانسپت هایپر ادونچر

در کابین خودرو نیز پانل پشت آمپرها به قسمت پایینی شیشه جلو اتصال یافته تا به‌عنوان نمایشگری با میدان دید وسیع کار کند. همچنین صندلی‌ها هم از متریال جدیدی تولید شده‌اند. لازم به ذکر است که فضای کافی در کابین نیسان هایپر ادونچر جهت قرار دادن تجهیزاتی مانند چادر، چوب اسکی و حتی یک کایاک وجود دارد. البته خودروساز ژاپنی به جزئیات ابعاد و تناسبات این خودرو نپرداخته است. قوای محرکه برقی e-4ORCE نیسان درکنار سیستم چهار چرخ محرک هم وجود دارد و باعث خواهد شد تا این کانسپت حداقل در روی کاغذ امکان عبور از مسیرهای سخت و خشن را داشته باشد.

کانسپت هایپر ادونچر کانسپت هایپر ادونچر کانسپت هایپر ادونچر

از دیگر قابلیت‌های آن می‌توان به تکنولوژی انتقال برق خودرو به همه‌چیز V2X اشاره داشت هرچند نیسان درمورد ظرفیت باتری ولتاژ بالای این خودرو اطلاعاتی ارائه نکرده است. البته خودروساز مذکور اعلام کرده که با تکنولوژی V2X می‌توان برق موردنیاز تمامی وسایل از جمله یک کتری برقی جهت تهیه چای را تأمین کرد. از لحاظ طراحی باید اشاره کرد که کانسپت هایپر ادونچر نیسان از پنل‌های بدنه دینامیکی بهره می‌برد که حاکی از فعال بودن خودرو است.

کانسپت هایپر ادونچر کانسپت هایپر ادونچر

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص کانسپت هایپر ادونچر نیسان چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر