;
coinex

خودرو برقی جدید BMW با پریز برق خانه شما شارژ می‌شود!

خودرو برقی جدید BMW با ویژگی‌های جذاب معرفی شد. این خودرو الکتریکی به پریز برق خانه شما نه نمی‌گوید و خود را با برق خانگی سازگار کرده است.

خودرو برقی جدید BMW با قابلیت شارژ با برق خانگی معرفی شد. کمپانی خوش‌نام BMW حالا گسترده تولیدات خود را افزایش داده و در کنار معرفی BMW X2 دیزلی و بنزینی، حالا نسخه تمام برقی این خودرو محبوب را نیز معرفی کرده است. SUV تمام برقی بی ام و از تکنولوژی eDrive به منظور کاهش مصرف انرژی بهره می‌برد که عملکرد خود را به حداکثر می‌رساند.

بیشتر بخوانید: واردات BMW 116i به ایران تایید شد [+عکس]

خودرو برقی جدید BMW با تکنولوژی eDrive معرفی شد

اولین خودروی بی‌ام‌و iX2 به‌طور رسمی توسط برند آلمانی رونمایی شده و اولین نسل از مدل‌های آن را نشان می‌دهد که اکنون علاوه بر گزینه‌های بنزینی و دیزلی که نام X2 را یدک می‌کشند، در پوشش تمام الکتریکی نیز عرضه خواهد شد.

مانند خودروی جذاب الکتریکی BMW iX1 که سال گذشته معرفی شد، خودروی شبه کوپهiX2 نیز در هنگام عرضه با یک پیشرانه واحد به نام iX2 xDrive30 عرضه می‌شود که ترکیبی از سیستم چهار چرخ متحرک دو موتوره و باتری ولتاژ بالا با ظرفیت قابل استفاده 64.8 کیلووات ساعت است.

قدرت خروجی ترکیبی این خودروی جذاب، 313 اسب‌بخار (230 کیلووات) با عملکرد تقویت موقت ارزیابی شده، در حالی که میزان گشتاور قوای محرکه آن نیز 364 پوند فوت (494 نیوتن‌متر) است. با یک بار شارژ کامل باتری این خودرو، بی ام و iX2 می‌تواند بین 259 مایل (417 کیلومتر) تا 279 مایل (449 کیلومتر) را طی کند؛ اگرچه این طی مسافت، کمتر از خودروی SUV قبلی این سری یعنی BMW iX1 است، ولی بنابر معیارهای WLTP میزان آلایندگی این خودرو را کاهش می‌دهد.

بنابر اعلام شرکت بی ام و، خودروی الکتریکی iX2 یک گزینه «بسیار کارآمد و هوشمند» است که با استفاده از تکنولوژی eDrive نسل پنجم، مصرف انرژی را به حداقل رسانده و عملکرد سطح بالایی را ارائه می‌دهد.

شتاب صفر تا 100 کیلومتر در ساعت در 5.6 ثانیه و حداکثر سرعت آن نیز 111 مایل در ساعت (180 کیلومتر در ساعت) است.

اما ویژگی منحصر به فرد بی ام و آی ایکس 2 این است که می‌تواند با پریز برق منزل شارژ شود. این خودرو دارای چندین گزینه شارژ است که از جمله آنها می‌توان به شارژ سریع DC ، شارژ AC و شارژ AC با پریز برق منزل اشاره کرد. گزینه آخر که شاید برای شما هم بسیار جالب باشد بدان معناست که بی ام وiX2 می‌تواند با استفاده از یک کابل خاص، به پریز برق منزل وصل شده و در عرض چند ساعت، باتری خود را شارژ کند. این قابلیت نه تنها هزینه شارژ را کاهش می‌دهد، بلکه به صاحبان iX2 امکان می‌دهد که در هر زمان و مکان، خودرو خود را آماده سفر کنند.

شارژ سریع DC این خودرو الکتریکی تا 130 کیلووات امکان‌پذیر است، در حالی که شارژر AC استاندارد داخلی می‌تواند تا 11 کیلووات را به باتری ولتاژ بالا خودرو تزریق کند.

بنابر اعلام شرکت آلمانی مدت زمان شارژ صفر تا 100 درصد با کابل برق AC منازل در این خودرو شش ساعت و نیم است. همچنین یک شارژر AC سه فاز 22 کیلوواتی اختیاری نیز توسط بی ام و طراحی شده و در لیست گزینه‌های قابل عرضه خودرو وجود دارد که می‌تواند باتری را در سه ساعت و 45 دقیقه به طور کامل شارژ کند.

اما اگر به منبع برق DC با سیستم شارژ مورد نظر بی ام دسترسی داشتی باشید بی ام و آی ایکس 2 می‌تواند از ظرفیت 10 تا 80 درصد باتری خود را تنها در عرض 29 دقیقه شارژ کند.

علاوه بر قابلیت جذاب فوق BMW iX2 دارای سامانه هوشمند BMW Intelligent Personal Assistant است که با صدای راننده هماهنگ شده و قابلیت کنترل تنظیمات خودرو، نورپردازی، سامانه صوتی و حالت رانندگی را به آن می‌دهد.

BMW iX2 در سال 2024 وارد بازار خواهد شد و قیمت آن هنوز اعلام نشده است. این خودرو یکی از پیشروان صنعت خودروسازی الکتریکی است که با ترکیب زیبایی، کارآمدی و هوشمندی، تجربه رانندگی جدیدی را به ارمغان می‌آورد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره خودرو برقی جدید BMW چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: شهر سخت‌افزار

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر