;
coinex

سازمان رقابت بریتانیا بالاخره قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را تایید کرد

بالاخره قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن به نتیجه رسید و ردموندی‌ها موفق به تصاحب بزرگترین استودیوی بازی‌سازی جهان شدند. با این خبر صنعت بازی متحول خواهد شد.

سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) بالاخره پس از دو سال موانع موجود بر سر راه قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن را برداشت و ردموندی‌ها می‌توانند قرار داد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری خرید این استودیو بازی‌سازی را نهایی کنند. این خرید قطعاً یکی از بزرگترین خریدهای تاریخ مایکروسافت است که می‌تواند حوزه گیمینگ را دچار تغییرات بزرگی کند. پس با این اوصاف باید منتظر نهایی شدن این قرارداد بزرگ باشیم و اخبار بعدی مربوط به این جریان را می‌توانید از وب‌سایت تکراتو دنبال کنید.

بیشتر بخوانید: مایکروسافت برای تامین انرژی دیتاسنترهای خود متخصص انرژی هسته‌ای استخدام می‌کند

بالاخره قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن به پله آخر رسید

پس از مدت‌ها انتظار، سرانجام سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا (CMA) در بیانیه‌ای مطبوعاتی، قرارداد ۶۸٫۷ میلیارد دلاری مایکروسافت و اکتیویژن بلیزارد را تأیید کرد.

بر اساس گفته‌ CMA، تغییراتی که مایکروسافت در ساختار قرارداد اعمال کرد، نگرانی‌های مربوط به انحصارگرایی را از بین می‌برند. به‌موجب تغییرات اعمال شده در قرارداد، حق استریم ابری بازی‌های فعلی و آینده‌ اکتیویژن بلیزارد در اختیار شرکت یوبی‌سافت قرار می‌گیرد.

با تأیید رسمی سازمان رقابت و بازارهای بریتانیا، مایکروسافت اکنون می‌تواند قرارداد خبرساز اکتیویژن بلیزارد را منعقد کند.

بالاخره قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن به پله آخر رسید

سازمان CMA می‌گوید تبدیل‌شدن اکتیویژن بلیزارد به زیرمجموعه‌ مایکروسافت، اتفاقی پراهمیت است که باعث تقویت رقابت در بازار گیمینگ ابری می‌شود. مدیرعامل CMA می‌گوید انتقال حق استریم ابری بازی‌های اکتیویژن به یوبی‌سافت، بریتانیا را مطمئن می‌کند که مایکروسافت توانایی انحصارگرایی در این بازارِ در حال رشد را ندارد.

برد اسمیت، رئیس مایکروسافت، از تصمیم CMA استقبال کرده است. او می‌گوید مایکروسافت سرانجام توانسته است از آخرین مانع برای بستن قرارداد اکتیویژن عبور کند. به عقیده‌ی برد اسمیت، این قرارداد به نفع گیمرها و کل صنعت بازی است.

با تأیید رسمی CMA، اکنون باید منتظر بیانیه‌ مطبوعاتی مایکروسافت مبنی‌بر بسته‌شدن قرارداد اکتیویژن بمانیم. امروز، ۱۳ اکتبر ۲۰۲۳ (۲۱ مهر ۱۴۰۲) آخرین فرصت برای منعقدکردن قرارداد است و اگر چنین اتفاقی رخ ندهد، مایکروسافت مجبور به پرداخت غرامت خواهد شد.

سازمان CMA در ابتدا علیه قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن موضع گرفت. مایکروسافت درخواست تجدیدنظر ثبت کرد تا پرونده بار دیگر مورد بررسی قرار بگیرد. پس از مذاکرات بیشتر، مایکروسافت مجبور شد ساختار قرارداد اکتیویژن را اصلاح کند و هم‌زمان ضرب‌الأجل بسته‌شدن قرارداد تمدید شد.

مایکروسافت اوایل سال ۲۰۲۲ از تمایل به خرید اکتیویژن بلیزارد خبر داده بود. از همان زمان، نهادهای رگولاتوری در سراسر دنیا تحقیقات گسترده به راه انداختند تا بفهمند که مایکروسافت با تصاحب اکتیویژن باعث آسیب‌رسیدن به رقابت در صنعت بازی می‌شود یا نه.

کمیسیون فدرال تجارت در آمریکا، در ابتدا با قرارداد موافقت کرد، اما مدتی پیش گفت که برای جلوگیری از بسته‌شدن قرارداد تلاش می‌کند. این سازمان دولتی همچنان در تلاش است هدفش را عملی کند، اما پس از موافقت بریتانیا، مایکروسافت قطعاً قرارداد را منعقد خواهد کرد.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره نهایی شدن قرارداد مایکروسافت و اکتیویژن چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر