;
coinex

اعتراف مدیرعامل مایکروسافت به برتری موتور جستجوی گوگل بر مایکروسافت بینگ

مدیرعامل مایکروسافت به برتری موتور جستجوی گوگل بر مایکروسافت بینگ اعتراف کرد. طبق گفته وی ضعف مدیریتی ردموندی‌ها عامل اصلی برتری گوگل است.

ساتیا نادلا مدیرعامل هندی‌تبار کمپانی خوش‌نام و پرآوازه مایکروسافت، به تازگی اعترافی تلخ در باب برتری موتور جستجوی گوگل بر مایکروسافت بینگ کرده که مورد توجه کاربران قرار گرفته است. وی گفت که گوگل در زمینه جستجو از بینگ بهتر است.

البته می‌دانیم که بینگ یک موتور جست‌وجوی بسیار بزرگ است که ویژگی‌های موجود در آن حتی در گوگل نیز قابل رؤیت نیستند. اما در حالت کلی گوگل به‌دلیل تجربه بیشتر و ایجاد بازار انحصارطلبانه جستجوگر کامل‌تری است. پیش‌تر نیز معلوم شد که غول جستجوی جهان برای ایجاد انحصار در زمینه جستجو، مبالغ هنگفتی را پرداخته و می‌پردازد. همچنین این شرکت بزرگ به همین دلیل باید در دادگاه پاسخگو باشد.

بیشتر بخوانید: موتور جستجوی اختصاصی اپل انحصار گوگل را درهم می‌شکند

ساتیا نادلا به برتری موتور جستجوی گوگل بر مایکروسافت بینگ اعتراف کرد

در‌ ادامه‌ پرونده‌ دولت آمریکا علیه رفتار‌های انحصارگرایانه‌ گوگل، ساتیا نادلا، مدیرعامل مایکروسافت، در اقدامی غیرمنتظره به‌وضوح به برتری موتور جست‌وجوی گوگل بر بینگ اعتراف کرد.

نادلا در توضیح انگیزه‌ مایکروسافت برای تلاش با گوگل گفت: «حوزه‌ جست‌وجو را به‌عنوان بزرگترین دسته‌ نرم‌افزاری می‌بینم.» او در‌ ادامه اذعان کرد که تبدیل‌شدن به موتور جست‌وجوی پیش‌فرض دستگاه‌های اپل می‌تواند با ارائه‌ داده‌های لازم برای بهبود بینگ، سرنوشت آن‌ را عوض کند.

به‌ گزارش ورج، مایکروسافت تلاش کرده بود تا با پرداخت میلیارد‌ها دلار به کوپرتینویی‌ها، بینگ را به جست‌وجوگر پیش‌فرض دستگاه‌های این شرکت تبدیل کند؛ اما اپل به‌‌دلیل قرارداد با گوگل و ترسِ از‌دست‌‌دادن سرویس‌های اساسی نظیر یوتیوب حاضر نشد با شرکت نادلا همکاری کند. گزارش‌های ضد‌و‌نقیض از پرداخت ۱۵ تا ۲۰ میلیارد دلاری گوگل به اپل برای تبدیل‌شدن به موتور جست‌وجوی پیش‌فرض آیفون و آیپد خبر می‌دهند.

ساتیا نادلا به برتری موتور جستجوی گوگل بر مایکروسافت بینگ اعتراف کرد

وقتی از نادلا درباره‌ تأثیر هوش‌ مصنوعی بر بازار موتور‌های جست‌وجو سؤال شد، سکاندار مایکروسافت ضمن قبول احتمال این موضوع، تأکید کرد که قرارداد‌های انحصاری گوگل با ناشران برای دسترسی به محتوا، فقط دامنه‌ سلطه‌ این شرکت را گسترش می‌دهند.

در‌ این‌ بین، وکیل گوگل با اشاره به گذشته‌ پر از شکست مایکروسافت در دنیای جست‌وجو و موبایل مثل MSN Search و ویندوزفون و اینترنت اکسپلورر، ضعف بینگ را نه به‌‌دلیل قلدری گوگل، بلکه نتیجه‌ مدیریت اشتباه ردموندی‌ها در مدت تقریباً دو دهه دانست.

نادلا در‌ ادامه‌ صحبت‌هایش گفت که تبدیل‌شدن گوگل به موتور جست‌وجوی پیش‌فرض دستگاه‌هایی مانند موبایل، امکان رقابت بینگ با آن‌‌ را تقریباً غیر‌ممکن می‌کند. وی با اشاره به اهمیت پیش‌فرض‌ها افزود:

«تنها مشکل من [با تعویض ساده‌ موتور جست‌وجو] این است که کاربران تعویض نمی‌کنند.»

هدف نهایی دادگاه مشخص‌کردن این موضوع است که آیا موفقیت گوگل فقط به‌‌دلیل نوآوری و ساخت بهترین محصول است یا سنگ‌اندازی غیرقانونی جلو رقبا. با اینکه مایکروسافت دومین دلیل را باور دارد، گوگل می‌گوید که ساخت بهترین موتور جست‌وجو نباید غیر‌قانونی باشد و این تنها کاری است که آنها کرده‌اند.

گفته‌های ساتیا نادلا درباره‌ شرکتی که در عین داشتن پیش‌فرض‌ها در ویندوز نمی‌تواند در بازار‌های موبایل رقابت کند، جالب است. همچنین، اعتراف او به ضعف بینگ در‌برابر گوگل غیر‌منتظره بود؛ چراکه رهبر شرکتی بسیار بزرگ هیچ‌وقت علناً به ناکامی در بازار اعتراف نمی‌کند. باید منتظر بمانیم تا ببینیم که آیا دادگاه با قبول صحبت‌های نادلا، گوگل را به رقابت ناعادلانه محکوم می‌کند یا خیر.

بیشتر بخوانید:

نظر شما درباره اعتراف مدیرعامل مایکروسافت به برتری موتور جستجوی گوگل بر مایکروسافت بینگ چیست؟ دیدگاه خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید و اخبار تکنولوژی را با ما دنبال کنید.

.

منبع: زومیت

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر