;
coinex

شناسایی یک بیماری مرموز زامبی‌مانند در کنیا ؛ ده‌ها دختر نوجوان زامبی شدند! [+ویدیو]

برخی شواهد حاکی از شیوع یک بیماری مرموز زامبی‌مانند در کنیا در میان دانش‌آموزان یک دبیرستان دخترانه در منطقه غربی این کشور است.

به گزارش تکراتو و به نقل از فرارو، ظاهراً وضعیت در کشور کنیا به نقطه بحرانی رسیده و طی چند روز اخیر 95 دانش‌آموز به یک بیماری مرموز زامبی‌مانند در کنیا مبتلا شده‌اند. نکته عجیب درباره این بیماری، تغییراتی در حالت رفتار و راه‌رفتن دانش‌آموزان مبتلا شده است که آن‌ها را بسیار به وضعیت زامبی‌ها مشابه کرده است.

بیشتر بخوانید: حذف کلسترول از لیست غذاهای مضر ؛‌ کلسترول بالا هیچ ربطی به بیماری‌های قلبی ندارد!

شیوع بیماری مرموز زامبی‌مانند در کنیا

انتشار ویدئو‌هایی از دانش‌آموزان دبیرستان دخترانه اریگی کنیا که مبتلا به اختلالاتی همچون فلج و لرزش بدن شدند، طی روز‌های گذشته جنجال‌های فراوانی ایجاد کرده است. وضعیت شیوع این بیماری به‌گونه‌ای بوده که مقامات کنیا بعد از ادامه تحقیقات، مدرسه‌ای را که شیوع این بیماری در آن گزارش شده بود، تعطیل کردند. هم‌اکنون تحقیقات جامع جهت تعیین علت و نوع این بیماری در حال انجام است.

هم‌اکنون متخصصان به علت عدم وجود اطلاعات کافی از این بیماری تحقیق گسترده‌ای را شروع کرده‌اند. وزارت بهداشت کنیا همچنین ادعا کرده که این بیماری باعث بروز علائمی، مانند مشکل در راه رفتن، درد زانو و فلج در افراد خواهد شد.

بیماری مرموز زامبی‌مانند در کنیا
بیماری مرموز زامبی‌مانند در کنیا

در همین راستا، یک مقام بهداشت کنیا اعلام کرد: «این بیماری مرموز در میان دانش‌آموزان یک دبیرستان دخترانه در منطقه غربی کنیا شناسایی شده و تاکنون 95 بیمار مبتلا به آن تشخیص داده شدند.»

سوزان ناخومیچا وزیر بهداشت کنیا نیز در این رابطه بیان داشت که طی 5 آزمایشی که تاکنون بر روی دانش آموزان صورت گرفته تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده‌اند و نمونه‌های اضافی جهت بررسی بیشتر به مراکز بهداشتی در نایروبی، پایتخت این کشور فرستاده شده است.

در حال حاضر تحقیقات جامع برای تعیین علت و نوع این بیماری در حال انجام است، اما تا به حال جزئیات بیشتری از این بیماری و دلیل احتمالی آن منتشر نشده است.

شیوع گسترده این بیماری در حالی رسانه‌ای شده که اخیرا اطلاعاتی از رواج مصرف ماده مخدری با همین نام در برخی کشورهای اروپایی و آمریکا و موارد بالای مرگ و میر آن نگرانی‌های بسیاری برانگیخته است. پیش از این هم شایعاتی درباره وجود ویروس زامبی مطرح شده بود. اما آیا واقعا داستان‌های آخرالزمانی زامبی‌محور، رنگ واقعیت می‌گیرند؟ نظر شما چیست؟

بیشتر بخوانید:

ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر