coinex
راهنمای خرید تکراتو

امریه سربازی مقطع کارشناسی با پیگیری نهاد ریاست جمهور همچنان قابل استفاده است!

از چند روز پیش با انتشار اخباری، شایعاتی درباره لغو امریه سربازی مقطع کارشناسی مطرح شد. اما با مذاکرات نهاد ریاست جمهوری و بنیاد ملی نخبگان با ستاد کل نیروهای مسلح، به نظر این مشکل در آستانه برطرف شدن است.

امریه سربازی درواقع ظرفیتی است که سازمان‌ها و شرکت‌ها با آن می‌توانند همچنان از تخصص نیروهای مشمول خدمت خود بهره‌برداری کنند. همچنین مشمولان خدمت سربازی قادر خواهند بود تا با استفاده از امریه، طی 24 ماه سربازی، ارتباط خود را با محل کار حفظ کرده و به کار تخصصی خود را ادامه دهند. البته امکان دریافت امریه برای تمامی مشمولان میسر نبوده و تمامی شرکت‌ها نیز از سهمیه امریه سربازی برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: معافیت از سربازی با خالکوبی در نقاط حساس بدن [+ویدیو]

لغو امریه سربازی مقطع کارشناسی

پیش از این امکان دریافت امریه سربازی با مقطع کارشناسی و بالاتر با شرط معدل وجود داشت. بااین‌حال طبق ابلاغیه‌ای که به‌تازگی ستاد کل نیروهای مسلح منتشر کرده، زین‌پس مدرک کارشناسی پذیرفتنی نیست. پیرو این ابلاغیه در خصوص اعزام آذر ماه 1402 سهمیه استفاده از تسهیلات نظام وظیفه امریه و تمامی سازمان‌ها و ارگان‌های دارای سهمیه امریه برای مقطع تحصیلی کارشناسی حذف شده است.

امریه سربازی مقطع کارشناسی

این خبر کار سازمان‌ها و شرکت‌ها را جهت ادامه همکاری با نیروهای مشمول و آینده‌دار خود با سختی روبرو می‌سازد. یکی از امریه‌هایی که بسیاری از نیروهای نخبه به‌خصوص در زمینه تکنولوژی را جذب می‌کرد، امریه شرکت‌های دانش‌بنیان بود. تا پیش از این، مدرک کارشناسی دانش‌آموختگان برتر فناوری جهت دریافت امریه در صورت کسب امتیاز 60 و نداشتن مهر غیبت پذیرفته می‌شد.

واکنش معاون علمی ریاست جمهوری به لغو امریه سربازی مقطع کارشناسی [بروزرسانی 19 مهر 1402]

در همین خصوص رضا اسدی‌فرد معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی ریاست جمهوری در گفتگویی خبر از رایزنی با ستاد کل نیروهای مسلح جهت حل مشکل امریه سربازی شرکت‌های دانش‌بنیان در مقطع کارشناسی داده است. اسدی‌فرد می‌گوید این تصمیم جدید ناشی از نیاز نیروهای مسلح به نیروی جدید در بخش‌های مختلف است:

«با توجه به اینکه مثل قدیم تعداد نیروها زیاد نیست، تصمیم گرفته شد تا دیگر سهمیه کارشناسی برای امریه دستگاه‌های اجرایی که بخش دانش‌بنیان هم شامل آن می‌شود، اختصاص نیابد و فقط فارغ‌التحصیلان مقطع ارشد و دکترا بتوانند از این امریه استفاده کنند.»

امریه سربازی مقطع کارشناسی
امریه سربازی مقطع کارشناسی

اسدی‌فرد همچنین گفته که بعد اعلام این تصمیم، معاونت علمی ریاست جمهوری نامه‌نگاری با سرلشگر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را آغاز کرده است و خطرات این تصمیم را خاطرنشان کرده است.

معاون توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان معاونت علمی در بخش دیگری از اظهارات خود به قول ستاد کل نیروهای مسلح برای حل این مشکل اشاره کرد و گفت:

«در حاشیه جلسه روز گذشته، سردار باقری قول مساعد دادند تا این محدودیت برای شرکت‌های دانش‌بنیان برداشته شود.»

به گفته اسدی‌فرد، قرار است معاونت علمی ریاست جمهوری با معاون منابع انسانی ستاد کل نیروهای مسلح جلسه‌ای برای رفع این موضوع برگزار کند.

استفاده از امریه مقطع کارشناسی بلامانع است! [بروزرسانی 21 مهر 1402]

به گزارش تکراتو و به نقل از ایسنا، حسین زاهدی معاون اجتماعی و سخنگوی سازمان وظیفه عمومی فراجا اظهار داشت: «مشمولان فارغ‌التحصیل دانشگاه‌ها در مقاطع کارشناسی و بالاتر می‌توانند از امریه خدمت سربازی در شرکت‌های دانش بنیان بهره‌مند شوند.»

بنابر اعلام پایگاه خبری پلیس، وی گفت:

لغو سهمیه امریه شرکت‌های دانش‌بنیان برای مشمولان دارای مدرک کارشناسی صحت ندارد و برابر روال قبل و با تایید معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست‌جمهوری و ستاد کل نیروهای مسلح اختصاص سرباز امریه دارای مدرک کارشناسی و بالاتر در شرکت‌های دانش‌بنیان در چارچوب ضوابط جاری همچنان استمرار دارد.

امریه سربازی مقطع کارشناسی
امریه سربازی مقطع کارشناسی

معاون اجتماعی سازمان وظیفه عمومی تصریح کرد: «مشمولان و خانواده‌های آنان اخبار مربوط به مقررات خدمت سربازی را صرفاً از طریق مرجع قانونی و رسمی سازمان وظیفه عمومی فراجا پیگیری نمایند.»

بیشتر بخوانید:

دیدگاه شما در خصوص لغو امریه سربازی مقطع کارشناسی چیست؟ نظرات خود را در بخش کامنت‌ها با تکراتو در میان بگذارید.

.

منبع: زومیت

راهنمای خرید تکراتو
ارسال برای دوستان در: واتساپ | تلگرام |






ارسال نظر (1 نظر)

    بقیه سازمان ها چی؟
    کسایی که امریه برای دانش بنیان نگرفتن اونا چی؟

    پاسخ